כיצד לקבל דירוג טוב יותר באמצעות חווית משתמש?

כיצד לקבל דירוג טוב יותר באמצעות חווית משתמש?

מנועי חיפוש כבר מזמן אינם תלויים "רק" בהתאמת מילות מפתח על גבי עמודי אינטרנט. השינויים העדכניים ביותר בתחום הוא כיוון היכולת של מנוע החיפוש להבין הקשרים וקונספטים. לכן, אסטרטגיות SEO שמתחילות במחקר מילות מפתח הן למעשה אסטרטגיות דירוג חלקיות בלבד. מעבר לכך שתחום ה-SEO התרחק מאוד ממחקר מילות מפתח פשוט של ימים עברו, היבטים כמו שיווק חווית משתמש הופכים להיות ריאליים יותר ויותר לצורך אסטרטגיות SEO מוצלחות.

הכוונה הכללית

כבר ב-2012 גוגל הכריזה על מעבר ממחרוזות טקסט ודגש על מילות מפתח בעמוד עצמו אל עבר היכולת של מנוע החיפוש להבין דברים. עדכון Hummingbird לאלגוריתם החיפוש השיק למעשה את הדור הבא של חיפוש – מה שהביא לכך שאתרים המדורגים גבוה לא תמיד מכילים את מילת המפתח שהגולש חיפש בפועל. אז השאלה העיקרית בתעשיית ה-SEO כיום היא איך מבצעים אופטימיזציה לאתר כשגוגל בודקת הרבה יותר ממילות מפתח. למשל, גוגל משתמשת בנתוני חווית משתמש כדי לשפוט אתרים.

הדרך של גוגל להתרחק ממילות מפתח היא בין היתר הבנה טובה יותר של הקשר החיפוש של הגולש, למשל באמצעות בנייה מחדש של שאילתת החיפוש. גוגל משתמשת בשלל נתונים וחישובים כדי לנסות להבין מה הגולש באמת ובדיוק חיפש- זיהוי כוונת משתמש. חווית משתמש, בין יתר ההיבטים, כוללת בניית אתר עם תוכן המספק ערך אמיתי ותואם למציאות החדשה של גוגל.

בניית תוכן סביב חווית המשתמש

קישורים נכנסים נותרו גורם חשוב מאוד בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל. אך אתרים המבוססים בעיקר על מילות מפתח יתקשו להשיג קישורים בעידן הנוכחי. כאן חווית המשתמש ושימוש בה לצרכי SEO זורחת במיוחד. אף אחד לא מקשר לאתר המבוסס על מילות מפתח רק בשביל ה"כיף" או ההרגשה הטובה, אתרים כאלו מרגישים סטריליים כי הם מותאמים למנועי חיפוש ולא לאנשים!

אתרים הבנויים סביב חווית המשתמש ומספקים חוויה וערך אמיתי נוטים ליצור יותר התלהבות, מה שבתורו מעודד שיתופים וקישורים נכנסים. משתמשים משתפים חוויות, לא קישורים!

חוויות, בעיקר חיוביות, מעודדות שיתופים וקישור לאתרים אחרים, בסביבת הרשת, שיתוף לינק מהווה את הדרך לשתף בחוויה. כך שעל מפרסמים ומקדמי SEO להתמקד בחוויה עצמה ולא במילות מפתח כאלו ואחרות באופן פרטני ומעמיק, זה יוביל לדירוגים טובים יותר בתוצאות החיפוש.

אחת הדרכים לטפח חוויות ובהמשך המלצות המובילות לשיתופים וקישורים, היא להתרכז בבעיה אותה העמוד הספציפי פותר עבור סוג מסוים של גולשים, ולא להתרכז במילות המפתח. לדוגמא נביא ציטוט רלוונטי: "לקוחות אינם מרוכזים במוצרים, אלא במשמעות. הם בוחרים מוצרים לבניית הזהות שלהם. השאלה אותה הם שואלים היא – אם אבחר במוצר הזה, למה זה הופך אותי? לקוחות כבר לא קונים מותגים, הם מצטרפים למותגים"

הקדשת זמן ומשאבים לחוויית המשתמש היא גישה מעשית ומשתלמת ל-SEO כיום. כשנותנים לגולש תחושת בעלות, ערך אמיתי ותגובה רגשית זוהי דרך בטוחה לעודד יותר מכירות, יותר קישורים ויותר טראפיק – ובדיוק בשביל זה אנחנו מקדמים אתרים לא?

לגוגל אכפת מחוויית המשתמש

כבר מ-2012 גוגל משתמשת באלגוריתם לבחינת פריסת העמוד, הוא בוחן כמות מודעות, האם ניתן להגיע בקלות לתוכן וכן הלאה. זהו מרכיב שבדיוק עוסק בחוויית המשתמש ומכליל את התוצאות בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. כמו כן, גוגל דורשת כיום גישה ל-CSS ולקבצי הג'אווה-סקריפט של האתר, כך שתוכל "לראות" את האתר בדיוק כמו שמשתמש אנושי יראה אותו – מה שמוכיח שוב שמנוע החיפוש שם דגש על חווית משתמש.

סיכום

הנושא הזה של חווית משתמש ושיפור SEO באמצעות דגש על כך עוד ארוך, מורכב מאוד וגם מתפתח כל הזמן. חשוב להישאר מעודכנים לגביו ולשים לב להיבטים כמו:
  • על איזו כוונת משתמש התוכן עונה?
  • איזו משימה או מטרה התוכן מסייע לגולש באתר להשיג?

הרלבנטיות היא עדיין הגורם המשמעותי ביותר, אך חווית המשתמש הופכת לרכיב חשוב מאוד בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email