כיצד נזהה את משפיעי המדיה החברתית החשובים ביותר עבורינו?

כיצד נזהה את משפיעי המדיה החברתית החשובים ביותר עבורינו?

המדיה החברתית ללא ספק הפכה לחלק מהותי ואינטגרלי מחיינו, גם באופן פרטי וגם באופן מקצועי. השימוש ברשתות חברתיות נכנס לסל הפרסום והשיווק של כל החברות והארגונים הגדולים, וכך גם לזה של הקטנים. על מנת לנצל לתועלתנו את יכולות המדיה החברתית, יש לזהות את האנשים המשפיעים ביותר במעגלים שלנו, ולהשתמש בהם לטובתנו ליצירת תדמית חיובית לשירות, למוצר או לארגון כולו, וכמובן לצורך קידום מכירות ישיר. במאמר זה נעסוק במאפיינים של אדם או עמוד משפיע, על האופן בו מציאת המשפיעים החברתיים שלנו יכולה לשפר את העסק ועל האופן בו נמצא את המשפיעים בשתי הפלטפורמות הפופולאריות ביותר בארץ – פייסבוק וגוגל.

מה הופך אדם או עמוד עסקי למשפיע?

לכולנו יש את האדם או הדמות שמשפיעים עלינו יותר מהאחרים. הדעה שלהם נחשבת יותר בעינינו, אנו מעריכים את העצה שלהם, ופעמים רבות אף נשאל אותם באופן ישיר לדעתם על פעולה מסוימת שבכוונתו לעשות. פעמים אחרות נבחר להעתיק דרכי התנהגות או מאפיינים באישיותם ולנהוג כמוהם מתוך המחשבה שנוכל להידמות להם באופן כזה או אחר. במילים אחרות אדם משפיע גורם לנו (וכמובן לקהל היעד אליו אנו מכוונים) לפעול. הוא גורם לנו לקנות, לברר, להשאיר פרטים, להרים טלפון או לשקול בחיוב ביצוע של עסקה כזו או אחרת. מכיוון שאנו מדברים על הרשת החברתית, בה תנועה חברתית, שיחות ופרסומים נעשים לרוב באופן ציבורי, נוכל לעקוב אחר התנהגותם של אנשים ודפים ולזהות את אלו המשפיעים יותר ואלו המשפיעים פחות.

מציאת משפיעים ומובילי דעת קהל בפייסבוק

רבים מאיתנו חושבים שככל שמספר הלייקים גדול יותר בפייסבוק כך לאדם יש יותר השפעה. נתון זה לאו דווקא מייצג את מידת ההשפעה של האדם, אל תשכחו שהיום ניתן לקנות לייקים בשירותי ספאם מחו"ל שלא מוסיפים לעסק שלכם יותר מסתם רושם. הפרמטר שבאמת קובע האם ישות פייסבוקית מסוימת משפיעה או לא הוא האופן בו היא יוצרת אינטראקציה עם המעגלים שלה. כמות של שיתופים, תגובות או דיונים בנושאים מסוימים יכולים להעיד הרבה יותר על מידת ההשפעה שיש לאדם או עמוד עסקי על קהלי יעד שונים. על מנת למצוא את המשפיעים שלכם בפייסבוק יש ליצור רשימת עניין, ולחפש את האנשים המעורבים בתחומי עניין אלו מבין קהלי היעד שלכם. תוכלו להיעזר בחיפוש האשטגים, או בהוספה ישירה של אנשים ודמויות מפתח פייסבוקיות לחשבונות אותם אתם מנהלים. שימו לב שככל שהישויות הפייסבוקיות שלכם מפרסמות יותר, כך יש להן יותר סיכוי להישמע ולהיראות, אך כמובן הכל תלוי בטעם טוב ובאינטראקציה ממשית עם קהלי היעד שלכם.

מציאת משפיעים בגוגל פלוס וביוטיוב

אמנם גוגל פלוס היא לא רשת ברירת המחדל החברתית עבור משתמשי אינטרנט רבים בארץ, היא בהחלט רשת חברתית שמשפיעה על קהלי יעד ספציפיים ועל מנועי החיפוש ולכן גם לה יש את הכבוד שלה, לצד כמובן רשת הוידאו הפופולארית בעולם – יוטיוב, ששייכת אף היא לגוגל. על מנת למצוא את המשפיעים הגדולים ביותר ברשת זו עליכם לבדוק את פרמטר האינטראקציה עם הגולשים, וזאת באמצעות בדיקה של מספר התגובות, מספר צפיות הדף ומספר הצפיות בעדכונים שונים אותם מעלים גורמי ההשפעה שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שמספר הצפיות ניתן להשפעה באמצעים פיקטיביים והוא לא הגורם החזק ביותר להחלטה בנושא זה.

המאמר המקורי נכתב על ידי ברנט קסוטוראס, ניתן לצפות בו בקישור זה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email