כיצד ניישם את עקרון פארטו בקידום ממומן?

כיצד ניישם את עקרון פארטו בקידום ממומן?

עקרון פארטו, שנוסח על ידי הכלכלכן האיטלקי הנודע וילפרד פארטו גורס כי 80% מהפעילות נובע מ-20% מהגורמים הפעילים. מה זה אומר? ניסיתם פעם לעבור דירה? 80 אחוז מהאנרגיה שתדרשו להשקיע תנבע דווקא מהדברים הקטנים, הסיומות האחרונות, ולא מהדברים הגדולים ובעלי הנפח. דוגמא נוספת היא שבעסק ממוצע, 80% מההכנסות נובעות מ-20% מהלקוחות. דוגמאות לעקרון זה ניתן למצוא בשפע בתחומים רבים, ואנשי מקצוע רבים החליטו ליישם עקרון זה בתחום המקצועי שלהם. במאמר זה נראה לכם חמש דוגמאות שיאפשרו לכם לשפר את קמפיין ה-PPC שלכם באמצעות שימוש בעקרון זה.

נזהה את 20% מהמיקומים שמספקים לנו 80% מההמרות

על מנת לעשות זאת תידרשו לגשת לחלון קהלי היעד בגוגל אנליטיקס ולהשתמש בלשונית הגיאוגרפית. ניתן למצוא בלשונית זו מידע מפולח ברמת המדינה ואף ברמת העיר. לאחר ביצוע ניתוח מעמיק שיאפשר לכם לגלות היכן נמצאים המקומות הממירים ביותר עבורכם תוכלו להתאים את הצעות המחיר לאזורים החזקים יותר ולהשקיע בהם נתח מכובד יותר מתקציב הקמפיין הכולל שלכם, ולהנמיך את ההוצאות על האזורים הממירים פחות. בנוסף, תוכלו אף ליצור דף נחיתה ייעודי לערים, האזורים או המדינות הממירות עבורכם טוב יותר מהשאר ולהגדיל את ההמרות תוך שימוש בעקרון פארטו לניתוח גאוגרפי.

נזהה את 20 האחוזים משעות היום שמספקות לנו 80% מהתנועה

על מנת לעשות זאת תידרשו לגשת ללשונית Dimensions במסך הניהול של קמפיין ה-PPC שלכם, תוכלו לקבל את הנתונים הללו גם באמצעות גוגל אנליטיקס, אם תבחרו לפלח את הקהלים שלכם לפי מקור. כל מוצר ממיר אחרת במהלך שעות היממה, ולכן, לאחר שזיהיתם את השעות החזקות של המוצרים או הקמפיינים שלכם, תוכלו להשקיע מאמצי פרסום גדולים יותר בשעות אלו. ניתן להתאים את התקציב שלכם לכל שעה משעות היום באמצעות משתנים אוטומטיים בהגדרת הקמפיין ובכך להשיג שליטה מלאה והדוקה הרבה יותר בהוצאות הקמפיין שלכם.

נזהה את 20 האחוזים ממילות המפתח שמספקות לנו 80% מההמרות והתנועה

רבים ממנהלי הקמפיינים בקידום הממומן של גוגל מחפשים את מילות המפתח החזקות ביותר, אך מה שחשוב בגישה זו הוא ההתמודדות עם הקמפיינים השונים לאחר שגילינו את הנתונים הללו. ראשית, יהיה עליכם למצוא שני נתונים מרכזיים – את מילות המפתח שממירות הכי טוב, ואת מילות המפתח שמביאות את התנועה בנפח הגדול ביותר. לאחר שזיהיתם את הפרמטרים הללו תוכלו לחלק את הקמפיינים שלכם למספר קבוצות לפי קבוצות מילות המפתח שזיהיתם. תוכלו ליצור קמפיין ייחודי למילות המפתח שגיליתם ולהוציא את מילות המפתח הללו מקמפיינים אחרים, במטרה לשלוט בתקציב שלכם בצורה טובה יותר ולייחד את הפרסום המופיע אל מול הגולש לאחר הלחיצה על מילות המפתח הממירות ביותר שלכם.

נזהה את 20 האחוזים מהמוצרים או השירותים שמספקים לנו 80% מהמכירות

לכל עסק יש את המוצרים והשירותים החזקים יותר שלו שמספקים לו יותר מכירות. פעמים רבות, מוצרים אלה יהיו שער הכניסה של הלקוחות החדשים שלכם אל העסק. כשנזהה את המוצרים החזקים יותר שלנו נוכל להשקיע בהם את מירב המאמצים ולכוון את מאמצי הפרסום שלנו בצורה ממוקדת יותר שתביא לעליה ביחס ההמרה. נוכל לעשות זאת על ידי יצירה של פניה ממוקדת יותר למחפשי המוצר הספציפי, ואף ליצור קמפיינים של רימרקטינג בגוגל ובפייסבוק עבור אנשים שחיפשו את המוצר או השירות הממירים יותר שלנו.

נזהה את 20% מחודשי השנה שמספקים לנו את 80 האחוזים מההמרות

על מנת לזהות זאת נצטרך להריץ קמפיין או פעילות של פרסום ממומן לפחות במשך שנת פעילות אחת. מידע זה זמין לנו בלשונית Dimension במערכת הניהול של גוגל אדוורדס. מידע זה יהיה רלוונטי ביותר עבור כל עסק מכיוון שכמעט בכל תחום וכל פונקציה עסקית יש מספר חודשים בשנה שמספקים את מירב ההכנסה, חודשים אלה נחשבים לעונה החמה ויש לנצלם במלואם, ולפצות באמצעותם על חודשי השפל של השנה. זוהי דרך מצוינת לא רק לשלוט בקמפיינים שלכם, אלא גם להכיר את העסק שלכם ואת העונתיות שלו, ולפעול בהתאם לעונתיות שזיהיתם בעסק.

במאמר המקורי ניתן לצפות בקישור המצורף
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email