כך תימנעו מקישורים בעייתים

כך תימנעו מקישורים בעייתים

עמית אדלר, מנהל פרויקטים
זאפ גרופ
כיצד תדעו האם קישור שווה משהו
או שהוא עלול לפגוע באתר שלכם?


כיום אנו עדיין סומכים על מטריקות מיושנות, דוגמת טקסט עוגן מדויק מדי (Exact Anchor), הרבה קישורים בזמן קצר (Link Velocity) או קישורים מסוג מסוים (תגובות בלוג), קישורי רוחב (Site-wide) ועוד. כל אלו אמורים להוות אינדיקציה האם הקישור שקיבלנו שווה או לא.

רבות כבר נכתב ודובר על מדד ה-Trust העלוּם והנסתר, בו משתמשת גוגל לדירוג האתרים האמינים ביותר באינטרנט. אם נרצה לתאר בפשטנות את גרף הקישורים באינטרנט (Link Graph), נוכל לומר שאתרים סמכותיים מקשרים לאתרים סמכותיים אחרים (בעוד שאתרי ספאם מקשרים לאתרי ספאם אחרים).

אם כך, כשחושבים על זה יותר לעומק, המדד לאיכות הקישור נוגע ברובו לאמינות האתר המקשר (Trust), וכן לזרימת הקישורים בין האתרים השונים (Link Juice). כמובן שגם המדדים האחרים שצוינו מעלה חשובים לא פחות, אך המקור המקשר מהווה חלק נכבד בשיקוליו של מקדם האתרים.

מה שטוב באתרים עם Trust גבוה, הוא שלא צריך להוציא מהם הרבה קישורים כדי לזכות בדירוגים מספיקים כמה קישורים בודדים (ומגוונים) מאתרים סמכותיים, כדי לעשות עבודה של עשרות ומאות קישורים מאתרים "לא נחשבים".

מי שמקשר בעיקר מאתרים אמינים, יקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש; את זאת יודעים לא מהיום. אבל בניגוד לתיאוריה היפה הזו, אף אחד לא באמת יודע מיהם אותם אתרים אמינים. בדיוק כמו אלגוריתם החיפוש שלה, גוגל לא משחררת את רשימת האתרים הסמכותיים והאמינים שלה.

אז איך בכל זאת מגיעים לאתרים הסמכותיים?

באמצעות שני הפרמטרים שצוינו למעלה (Trust + Link Juice); והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בשירותי Majestic SEO. אומנם מג'סטיק הוא שירות נפרד מגוגל, אבל מה שיפה בו הוא ששני הפרמטרים שלו זהים מאוד ל- Trust Rank ול- Page Rank של גוגל

רצה הגורל (או דווקא רצונם של אנשים), ושני מדדי הקישורים של מג'סטיק דומים לצורה בה גוגל רואה את גרף הקישורים של האינטרנט. הנתונים של מג'סטיק מתבססים על עבודה ידנית של בני אדם, ולכן המדדים בהחלט אמינים:

  • Citation Flow – המדד המקביל ל- Page Rank של גוגל: כמה כוח יש לכל קישור (Link Juice) וכמה כוח הוא יכול להעביר הלאה.
  • Trust Flow – המדד המקביל ל- Trust Rank של גוגל: כמה סמכות יש לקישור מסוים, בהתבסס על קישורים שהדומיין שלו קיבל מאתרים אחרים.



שורה תחתונה – ככל שמדד ה-Trust גבוה יותר, כך מדובר באתרים סמכותיים ואמינים יותר (ולהפך). כעת ניתן להשתמש בשני המדדים של מג'סטיק, כדי להפריד את התבן מן הבר:

מדד Trust מחולק במדד Citation = יחס ה-Trust הרצוי לנו.
החישוב הפשוט הזה מאפשר לנו למצוא גם קישורים לא טבעיים (Unnatural Links).

כך זה עובד

לב 1 – בדיקה ראשונית
הבה ניקח לדוגמה את אתר ZapGroup.co.il, ונבדוק את נתוני המג'סטיק שלו:מדד Citation שווה 22
מדד Trust שווה 24

לפיכך יחס ה-Trust עומד על 1.09

אתר עם יחס Trust של 1 ומעלה, משקף סמכות ואמינות גבוהים. וגם ההפך הוא הנכון - ככל שהיחס בין שני המדדים קטן יותר, כך מדובר ככל הנראה באתר יותר ספאמי.

ראוי לשים לב שכמות הקישורים הנכנסים אינה משמשת כאן כמדד לאיכות. יחסית לדומיין חדש, שלא הספיק לצבור הרבה קישורים נכנסים (פחות משנתיים באוויר), זאפ גרופ מוגדר במג'סטיק כאתר סמכותי.

דוגמה הפוכה – אתר בתחום המנעולנות (לא נחשוף את הכתובת, מטעמי שמירה על פרטיות העסק):
מדד Citation שווה 17
מדד Trust שווה 5

לפיכך יחס ה-Trust עומד על 0.29

כעת נוכל לעבוד בשתי רמות: גם למצוא אתרים בעייתיים שמקשרים אלינו ולפעול להסרת הקישורים; וגם למצוא אתרים סמכותיים ואמינים כדי לקבל מהם קישורים חדשים, שלא יעשו לנו בעיות.

שלב 2 – בדיקת מדד ה-Trust של הנישה כולה

לפני שמתחילים בעבודה, יש לזכור שלא לכל נישה יש אותו מדד סמכות. עלינו לבדוק תחילה את הנתונים בתחום בו אנו מעוניינים: מנעולנות, רפואת שיניים, בלונים ועוד.

כדי לעשות זאת ניתן לייצא לאקסל את 30 או 50 התוצאות הראשונות בביטוי בו אתם מעוניינים (באמצעות SEO Quake למשל). לאחר מכן יש לרשום את יחס ה-Trust של כל אתר המופיע בתוצאות אלו. בסופו של דבר יש לעשות ממוצע של כל האתרים, והרי לכם מדד ה-Trust הממוצע של הנישה בתחום בו אתם מעוניינים.

בהקשר הזה ראוי לזכור ששום שיטה אינה תורה מסיני. יש לבחון כל מקרה לגופו באמצעות כמה וכמה כלים שונים, בלתי תלויים אחד בשני, כדי לקבל תמונה רחבה ומדויקת יותר. class="clear_div"

שלב 3 – מציאת האתרים הבעייתיים

NON WELL FORMED TEXT/HTML PLEASE REVISE

שלב 4 - סיום העבודה? לא. זוהי רק תחילתה

לאחר שמצאתם את כל האתרים הבעייתיים המקשרים אליכם, יש לבחור בשיטת הפעולה הרצויה להסרת הקישורים:

  • לפנות לבעלי האתרים ולבקש הסרה ידנית (או להסיר בעצמכם, אם מדובר באתרים שלכם);
  • להשתמש בכלי הסרת הקישורים של גוגל.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email