כך תשפר את ה-CTR של הקמפיין שלך

כך תשפר את ה-CTR של הקמפיין שלך

אז השקנו קמפיין אדוורדס חדש, מזל טוב! קבענו תקציב, פילחנו קהל יעד, ניסחנו מודעה ויצאנו לדרך, ועכשיו מה? איך נוכל לדעת עד כמה הקמפיין שלנו אפקטיבי, ומהם הצעדים הנדרשים לייעול הקמפיין הן מבחינת עלות והן מבחינת אפקטיביות. CTR הוא אחד המדדים החזקים והחשובים ביותר לכל מפרסם אדוורדס. באמצעות שיפור מדד זה ניתן להגיע למספר גדול יותר של הקלקות על אותו מספר חשיפות למודעה שלכם, דבר שיכול בהחלט להביא תנועה גדולה יותר לאתר שלכם.

CTR = הקלקות / חשיפות

מדד CTR הוא מדד פשוט לחישוב, אך תתפלאו לגלות עד כמה הוא מעיד על הקמפיין שלכם בגוגל. על מנת לחשב את המדד שלכם, כל שעליכם לעשות הוא לחלק את מספר ההקלקות בפועל במספר החשיפות, ולהכפיל במאה.

כיצד נמדד יחס CTR טוב ועל מה הוא מעיד?

CTR נע לרוב בין חצי אחוז לשבעה אחוזים, כאשר מדובר בממוצעים עולמיים. שיעור ה- CTR בארץ נמוך הרבה יותר. באופן כללי בתחום מקובל לחשוב ש1.5% CTR הוא יחס המרה טוב, ואחוז אחד הוא יחס המרה סביר. עם זאת, יחס המרה שכזה יכול להשתפר בקלות. יחס המרה של 1.5% אומר שמתוך 1000 גולשים הקליקו 15. כל שעלינו לעשות הוא לגרום לחמישה אנשים נוספים (על כל אלף!!!) ללחוץ, וכבר הגענו לשני אחוזים.

באילו פרמטרים תלויה הצלחת ה-CTR?

כפי שאמרנו, הפרמטרים היחידים שמשפיעים על ה-CTR הם מספר הקליקים ומספר החשיפות. על מנת להביא לשיפור משמעותי ב-CTR יש צורך להגדיל את מספר ההקלקות ביחס למספר החשיפות. על מנת להבין מה יכול לשפר את יחס ההמרה שלנו, נצטרך להבין מה משפיע באמת על ההחלטה של הלקוח ללחוץ או ללחוץ. נסו לשים את עצמכם במקום הגולש – איזה סוג מודעה מושך אתכם יותר, מתי אתם משאירים פרטים ומתי אתם פשוט משוטטים לאתר הבא. במידה ותצליחו להתאים את המודעות שלכם לצרכים של הלקוח, סביר להניח שתצליחו להגביר את יחס ההמרה שלכם בצורה ניכרת ומורגשת.

כיצד ניתן לשפר את ה-CTR

כאשר אתם מפרסמים מודעה באדוורדס, אתם מכוונים לתחום עניין מסויים, של קהל יעד מסויים, לפי מילות חיפוש מסוימות. במידה ואתם לא ספציפיים במודעה שלכם, כלומר מערבבים כמה תחומי עניין או קהלי יעד, כנראה שיחס ההמרה שלכם לא יהיה גבוה במיוחד. המודעה האינטרנטית שלכם צריכה לבלוט מעל האחרות בים המידע האינטרנטי המתחלף, הדרך לעשות זאת היא לא רק על ידי תוכן בומבסטי וקריאייטיבי, אלא באמצעות פנייה ישירה ללקוח הנכון, עם ההצעה הנכונה. במידה והקמפיין שלכם מכיל מודעות מעולמות תוכן שונים, כדאי להתאים את המודעה לכל קהל יעד בצורה ספציפית ומותאמת אישית ולחלק את המסרים לקבוצות מודעות שונות.

טיפים מתקדמים לשיפור ה-CTR

לפעמים הבעיה טמונה דווקא בבחירת מילות המפתח. על מנת להבין אם אכן מקור הבעיה של יחס ה-CTR שלנו הוא מילות המפתח, נבדוק באופן שוטף את ציוני איכות. בחשבון האדוורדס שלכם, בכרטיסייה "אבחון מילות מפתח" תוכלו להבחין בכל מילות המפתח המוגדרות בקמפיינים שלכם, וליד כל אחת מהן מלבן קטן ובו מספר מאחד עד עשר. המספר הזה הוא ציון האיכות הכללי שגוגל מעניק למילת המפתח שלכם. על ידי התאמה נכונה של מילות מפתח ושמירה על איכות גבוהה, נוכל להעלות את יחס ההקלקות, ואף להוזיל במחיר של הקמפיין.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email