כך תשרדו את הפינגווין הבא

כך תשרדו את הפינגווין הבא

מאמר-אורח מאת מיכל כהן
עדכון פינגווין האחרון גרם לאתרים רבים נזק רב, שקשה עד בלתי אפשרי לתקן. עדכון הפינגווין הבא נמצא ממש בפתח, והשמועות אומרות שהוא הולך להיות משמעותי הרבה יותר.

מי צריך לפחד ממנו? כולנו. אין טובים ורעים; אין כובע לבן וכובע שחור. עדכון הפינגווין מכוון נגד כל מי שבונה קישורים כחלק מאסטרטגיית קידום האתר. הקישורים שעוזרים לנו היום להתקדם, הם אלו שיפילו אותנו מחר.

אז מה עושים ואיך בונים קישורים שיקדמו את האתר גם אחרי פינגווין? הנה 7 הטיפים שלי.

1. יותר מדי קישורים יהרגו אתכם

מקדמי אתרים ובעלי אתרים רבים, מאמינים שקידום טוב מתבטא בעבודה יומיומית של בניית קישורים. הם מודדים את עבודת הקידום בכמות הקישורים המושגת בחודש או אפילו בשבוע.

בעידן הפינגווין, ההיפך הוא הנכון. מי שמתרכז בכמות, עוטף את האתר שלו בערימת זבל שעלולה לגרום לאתר להריח רע. כי הרי מי שבונה יום יום קישורים, בהכרח בונה את רובם ממקורות ירודים.

קישור איכותי אחד שווה 100 קישורים לא איכותיים. הקישורים הלא איכותיים הם הקישורים שפינגווין פועל נגדם (וכבר ראינו בפינגווין הקודם איך המקורות הירודים איבדו מערכם. סביר שנמשיך לראות את זה גם בפינגווינים הבאים).

אין שום סיבה ליצור קישורים בקצב גבוה (Link Velocity); קצב יצירת קישורים גבוה הוא לא טבעי. בעלי אתרים צריכים להבין שהתרומה לתשלום שלהם על הקידום, אינה מתבטאת בבניית קישורים לפי קילו (כי את זה אפשר לקבל ממש בזול מהבן של השכן), אלא בידע המקצועי של המקדם אודות מה ואיך לעשות (וגם מה ואיך לא לעשות).

2. החלפות קישורים - OUT. מערכות יחסים - IN

כולנו משקיעים היום בהחלפות קישורים. גם אם אנו קוראים לזה "שיתופי פעולה", גם אם אנו דואגים לטקסט-עוגן מגוון, וגם אם אנו דואגים להחלפות מאמרים רלוונטיים - זה לא באמת טבעי. זה עובד היום, אבל אני מאמינה שזה לא יעבוד לאורך זמן. רוב קישורי ההחלפות יוצאים ממאמרים נידחים לדפים שיווקיים שלא רלוונטיים באמת למאמר המקשר. אין טראפיק מהקישורים האלה, אין חשיפה לדפים האלה. זה יפסיק לעבוד.

אז מה עושים במקום זאת? מנצלים מערכות יחסים אמיתיות, ונותנים להן ביטוי בעזרת החלפות קישורים/מאמרים. מרפאת שיניים שיש לה שיתוף פעולה עם מעבדת שיניים; פסיכולוג שמפנה לפסיכיאטר; עורך דין שעובד עם נוטריון וכו'. כל אלה יקצו באתר שלהם מקום אמיתי שגולשים מגיעים אליו, ובו מידע אמיתי שגולשים מתעניינים בו. קישור כזה ייצר עניין, שיתופים והקלקות, מה שיכול להרשים את גוגל. וזה מביא אותי לטיפ הבא.

3. דפי קישורים כן נחשבים


דפי קישורים הם טבעיים, חשובים ומעניינים, כל עוד הם אמיתיים ולא יצירה של מקדמי אתרים. האתרים הכי אמיתיים וטובים משתמשים בדפי קישורים (מוסדות אקדמיים וממשלתיים, חברות ומותגים).

יצא לי לשמוע לא מזמן מבעל מועדון-אירועים, שהוא לא מעלה לאתר המלצות על בעלי מקצוע שעובדים איתו, כי מקדם האתר שלו אמר שהקישורים יפגעו באתר. אני חושבת שזו טעות. דפי קישורים לשירותים משלימים, לקולגות, לספקים, למקורות מידע וכו' - הם שימושיים לגולשים, לא פוגעים באתר המקשר ומאפשרים לקבל קישורים בחזרה. אני בונה דפי קישורים, עושה מהם החלפות ונוכחת לראות שהם מקבלים PR ותנועה. אני מניחה שלקישורים מדפי קישורים אמיתיים יש (וימשיך) להיות ערך קידומי.


. פוסטים אורחים הם מקור מצוין לקישורים

אני מתכוונת לפוסטים איכותיים ומעניינים, שמפורסמים בבלוגים פופולריים. השקיעו בתכנים רלוונטים לקהל היעד של הבלוג: ככל שתכתבו טוב יותר, כך ימשוך הפוסט יותר קישורים, שיתופים חברתיים, חשיפות וכן הקלקות על הקישור לאתרכם. כל אלה יבטיחו שהקישור יוערך על-ידי גוגל וישרוד כל פינגווין עתידי.

בבלוגים רבים הקישורים יוצאים רק מדפי הכותב. במקרה הזה, הערך של הקישור הוא כמובן נמוך יותר; ואם אתם מעלים פוסטים רבים באותו אתר, הערך המוסף של כל פוסט נוסף קטן והולך. העדיפו לפרסם בבלוגים שמאפשרים גם קישור מתוך התוכן. זה לא צריך להיות קישור אנקור לדף שיווקי אצלכם. זה בהחלט יכול להיות קישור עומק למאמר או לדף שמרחיב את נושא הפוסט.

5. יחסי ציבור והודעות לעיתונות הם מקור עוד יותר מצוין לקישורים

כתבות שלכם ואודותיכם בפורטלים פופולריים, יש ערך עצום. הן מייצרות לכם מיתוג, מוניטין וחשיפה, ובזה עוסק קידום אתרים בעידן החדש. ההד שייצרו הכתבות ייצור עוד אזכורים של המותג שלכם, עוד שיתופים חברתיים, עוד טראפיק לאתר, ועוד כתבות באתרים שניזונים מהאתרים בהם פרסמתם. הבנתי את התיאוריה הזו אחרי שראיתי איך כתבה אחת ב- TechCrunch יצרה תנועה אדירה לאתר, שהגיעה לא רק מהכתבה, אלא מהשיח ומהכתבות שבאו בעקבותיה.

6. חשוב להיות חברתי

גוגל שואף להציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר עבורם, וכמובן שסיגנלים חברתיים עוזרים לו להבין מה גולשים אוהבים. מטעמים רבים, סיגנלים חברתיים לא יכולים להיות חזקים כמו קישורים, אבל אין ספק שהערך שלהם ימשיך לעלות יחד עם פופולריות הרשתות החברתיות.

7. לא להפסיק לגוון

אמרו את זה קודם, לפניי, זה לא משנה. זה יותר מדי חשוב מכדי להשמיט: הפינגווין האחרון הפיל אתרים עם אנקור טקסט לא מגוון. סוף סוף גוגל הבין שאם 50% מהקישורים לאתר משרד עורכי דין הם מהביטוי "רשלנות רפואית", כנראה שמדובר בבניית קישורים מלאכותית. סביר להניח שהפינגווין הקרוב ימשיך את אותו הקו.

הקפידו לגוון בכל המובנים: לגוון את הדפים המקושרים, לכלול קישורי עומק, לכלול קישורים מתמונות, מכתובות URL, מטקסטים סתמיים, מסוגים שונים של אתרים, סוגים שונים של דפים, אורכים שונים של טקסטים ועוד.

ולסיום, מעבר לכל הטכניקות, חשובה התודעה: ככל שתבינו שקידום אתרים הוא אמצעי ולא מטרה; ככל שתבינו שערכו של קישור נמדד גם ביכולת שלו לייצר תנועה ופניות איכותיות לאתר, ולא רק בערך הקידומי שלו; ככל שתזכרו שקישורים ממקורות ירודים פוגעים במוניטין המותג שאתם מקדמים - כך הקישורים שתבנו יהיו איכותיים וחסינים יותר נגד הפינגווינים הבאים.
מיכל כהן היא מייסדת ומנהלת WebGuru קידום אתרים.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email