כלי מילות-מפתח יהיה זמין רק לבעלי חשבון גוגל

כלי מילות-מפתח יהיה זמין רק לבעלי חשבון גוגל

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

כלי מילות-מפתח יהיה זמין רק לבעלי חשבון גוגל

משך חודשים ארוכים, כלי מילות המפתח צמצם לאטו את אפשרויות השימוש מכתובת IP נתונה. כעת כל מי שנכנס לאתר רואה הודעה המבשרת על סופו של עידן: כלי מילות המפתח יהיה זמין רק לבעלי חשבון בגוגל.

הכלי החדש – "מתכנן מילות המפתח" (Keyword Planner) – זמין רק למחוברים לחשבון גוגל. הכלי הישן יהיה זמין גם הוא רק למשתמשים מחוברים. בכך עושה גוגל עוד צעד לטובת המפרסמים, ומעט דוחקת את רגלי המשתמשים האקראיים.

מתכנן המילים משלב את כלי מילות המפתח יחד עם מעריך התנועה. בצורה כזו ניתן לקבל יותר מידע במקום אחד, במקום לדלג בין שני ממשקים שונים. הכלי החדש מציג 3 אפשרויות:

  • קבלת רעיונות למילות מפתח ולקבוצות של מודעות
  • בדיקת ביצועים של מילים וביטויים
  • הכפלת מילים בשתי עמודות (מכפלות קרטזיאניות)

כל מי שמורגל בחיפוש חופשי בכלי המילים, ייאלץ עד מהרה להתרגל לכך שעליו להתחבר לגוגל. באתר התמיכה של גוגל ניתן למצוא מידע נוסף אודות מתכנן מילות המפתח.

כמחצית מהטראפיק לאתרים מגיעה ממנועי חיפוש

בדיקה של 30 אתרים ב-6 תחומי-עיסוק לאורך שנה, הראתה שכמעט מחצית מהטראפיק המגיע אליהם, נוצר במנועי חיפוש (145.7 מיליון ביקורים מתוך 310 מיליון). הנה התפלגות מקורות הטראפיק, לפי חברת Conductor:

  • 47% ממנועי חיפוש
  • 29% מגלישה ישירה
  • 15% מאתרים מפנים
  • 6% מפרסום בתשלום
  • 2% ממדיה חברתית
חשוב לציין שהמחקר לא כולל את iOS6 ואת Android 4, דבר שהיה מביא את הנתון העיקרי לכדי יותר מ-50%.
חברת Syncapse בדקה מהן הסיבות לעשות לייק על דף-מותג. נתגלה ש-78% מאוהדי-דף של מותג קיים, הם צרכנים שכבר התנסו במוצר או בשירות של המותג.

סיבות נוספות לעשיית לייק למותג:

  • להביע תמיכה במותג אהוב (49%)
  • לקבל קופון או הנחה (42%)
  • לקבל עדכונים שוטפים מהמותג האהוב (41%)
  • להשתתף בתחרויות (35%)
  • לשתף חוויה חיובית (31%)
  • לשתף תחומי עניין / סגנון חיים (27%)
  • לבדוק מידע לפני רכישת מוצר או שירות (21%)
  • לבדוק האם חברים עשו לייק למותג (20%)
  • הגעתי לדף הפייסבוק מפרסומת של המותג (18%)
  • מישהו המליץ לי לעשות לייק למותג (15%)

מיפוי מילים באתר Yelp

אומנם Yelp הוא אינדקס עסקים אמריקאי שאינו קשור למתרחש בישראל, אך האפשרות החדשה באתר – מפות-חום לפי מילות מפתח – דורשת התייחסות.

Word Map מאפשר לראות, על גבי מפה, עסקים שעבורם נכתבו ביקורות-גולשים עם ביטויים מסוימים. בתמונה מצד שמאל ניתן לראות את פיזור חוות הדעת בנושא פסטה, בעיר ניו-יורק. בצורה כזו ניתן לעקוב אחרי טרנדים מקומייםבקלות רבה, ואף לדעת היכן כדאי למקם עסק חדש בתחום מסוים.

בשלב זה המפות מצומצמות, ומכילות רק מספר קבוע של ביטויים וערים. יש להניח שבשלב מתקדם יותר, השירות יאפשר לחפש בפועל ביטויים (ולא רק לבחור אותם מרשימה מוכנה מראש), וכן לראות את התפזורת על גבי מפות של ערים נוספות.
נכון להיום, אנו מקדמים מעל 6,000 ביטויים ומילות מפתח בנפחי-חיפוש שונים. מעל 50% מהביטויים הללו נמצאים בעמוד התוצאות הראשון בגוגל. כאשר מדובר במאות אתרים, שמאחורי כל אחד מהם עומד עסק - זהו מספר מכובד בהחלט.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email