כלי שיווק לנוער

כלי שיווק לנוער

בני הנוער מהווים כיום כוח קניה משמעותי מאוד והם מביאים עימם מאפיינים צרכניים שלא קיימים בקבוצות צרכניות אחרות. אחד ההיבטים השונים בצרכנות של בני נוער הוא השיווק, כאשר בהקשר זה אפשר לזרוק את רוב הטקטיקות הוותיקות מהחלון כי הן לא עובדות על הצעירים. במאמר הבא נסקור כלי שיווק לנוער, כלים יעילים שבאמת עובדים ומספקים אינטראקציות עם קבוצת הגיל הזו.

כבר לא בפייסבוק – שינוי מגמה שחשוב להכיר

אם עד לפני שנים מעטות, פייסבוק הייתה הפלטפורמה להיות בה כדי להיות מעודכנים ולמשוך בני נוער וצעירים, אז כיום יש שינוי מגמה שחשוב שבעלי עסקים יכירו ויבינו. יש בני נוער בפייסבוק והם פעילים ברשת החברתית, אך האינטראקציות החברתיות שלהם בפייסבוק שונות מבעבר. לכן השקעה של כל המשאבים לשיווק לבני נוער בפייסבוק, היא טעות במציאות הדיגיטלית והצרכנית של 2016 בהקשר לקבוצת גיל דינמית ומתוחכמת זו.

פייסבוק נתפסת עבור צעירים רבים ככלי לאינטראקציות חברתיות עם חברים ומכרים וכמקור נוח לתוכן. בני הנוער לא רוצים "קשר" עם מותגים ועסקים כמו שצרכנים מבוגרים יותר רוצים. בני הנוער רוצים וצריכים שהסיפור יהיה אישי שלהם ולא הסיפור של המותג או העסק. גם כאשר בן נוער עושה לייק לעמוד עסקי, זה ממש לאו דווקא אומר שהוא אוהב את המותג או העסק או שהוא יפגין כלפיו נאמנות צרכנית כלשהי בעתיד.

סיבה מרכזית שכן משאירה את בני הנוער בפייסבוק היא צריכת תוכן. הם לא עוקבים אחרי מותגים, לא מחפשים מבצעים בפייסבוק ולא מנהלים אינטראקציות עם מותגים ועסקים ברשת החברתית. בני הנוער צורכים תוכן דרך פייסבוק – תוכן המגיע מהאתרים האהובים עליהם ישירות לפיד. יש לקחת זאת בחשבון כאשר בוחנים כלי שיווק לנוער. בנוסף, בני הנוער נמצאים המון ביוטיוב וצורכים דרך האתר המון תכנים, ממוזיקה ועד סרטוני הדרכה למיניהם.

וואטסאפ

אם עד לפני שנים מעטות, פייסבוק הייתה הפלטפורמה להיות בה כדי להיות מעודכנים ולמשוך בני נוער וצעירים, אז כיום יש שינוי מגמה שחשוב שבעלי עסקים יכירו ויבינו. יש בני נוער בפייסבוק והם פעילים ברשת החברתית, אך האינטראקציות החברתיות שלהם בפייסבוק שונות מבעבר. לכן השקעה של כל המשאבים לשיווק לבני נוער בפייסבוק, היא טעות במציאות הדיגיטלית והצרכנית של 2016 בהקשר לקבוצת גיל דינמית ומתוחכמת זו.

פייסבוק נתפסת עבור צעירים רבים ככלי לאינטראקציות חברתיות עם חברים ומכרים וכמקור נוח לתוכן. בני הנוער לא רוצים "קשר" עם מותגים ועסקים כמו שצרכנים מבוגרים יותר רוצים. בני הנוער רוצים וצריכים שהסיפור יהיה אישי שלהם ולא הסיפור של המותג או העסק. גם כאשר בן נוער עושה לייק לעמוד עסקי, זה ממש לאו דווקא אומר שהוא אוהב את המותג או העסק או שהוא יפגין כלפיו נאמנות צרכנית כלשהי בעתיד.

סיבה מרכזית שכן משאירה את בני הנוער בפייסבוק היא צריכת תוכן. הם לא עוקבים אחרי מותגים, לא מחפשים מבצעים בפייסבוק ולא מנהלים אינטראקציות עם מותגים ועסקים ברשת החברתית. בני הנוער צורכים תוכן דרך פייסבוק – תוכן המגיע מהאתרים האהובים עליהם ישירות לפיד. יש לקחת זאת בחשבון כאשר בוחנים כלי שיווק לנוער. בנוסף, בני הנוער נמצאים המון ביוטיוב וצורכים דרך האתר המון תכנים, ממוזיקה ועד סרטוני הדרכה למיניהם.

סנאפצ'ט

המתחרה השובבה והנועזת של וואטסאפ הענקית והבוגרת יותר היא סנאפצ'ט. זוהי אפליקציה הדומה לוואטסאפ במהותה הבסיסית, אלא שהיא מגיעה עם טוויסט. בסנאפצ'ט ההודעה הנשלחת נמחקת ממכשיר הנמען לאחר פרק זמן מוגדר של כמה שניות, אפשר לשלוח הודעות טקסט, תמונות וסרטונים קצרים. מכאן ניתן להבין די בקלות מדוע בני נוער אוהבים אותה כל כך ומשתמשים בה בהיקפים גדולים. עבור מפרסמים ומשווקים, קמפיין חכם, שובב ומתאים יכול לעורר הדים וליצור אפקט צרכני אמיתי – ניתן לראות סטטיסטיקות על כמות צפיות של כל הודעה.

אינסטגרם

הרשת החברתית המוקדשת להעלאת תמונות ואשר גם שייכת לפייסבוק היא מקום פופולארי מאוד עבור בני נוער. שיווק באינסטגרם הוא כבר דבר די ממוסד מבחינת העלאת תמונות ספציפיות לחשבונות של מותגים ומשתמשים, במטרה ליצור אפקט שיווקי על קהל יעד מסוים. בני הנוער פעילים באינסטגרם ומגיבים לשיווק חכם דרכה.

פינטרסט

עוד אתר מדיה חברתית, כזה המוקדש לאיסוף תוכן ושמירתו ב"לוחות" אישיים לפי קטגוריות ונושאים. שיווק בפינטרסט עובד באמצעות יצירת "באזז" ושיתופים רבים ככל האפשר של המוצרים והמותג שלכם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email