כל כמה זמן מומלץ לשדרג אתר אינטרנט?

כל כמה זמן מומלץ לשדרג אתר אינטרנט?

אחת השאלות שאנו שומעים הכי הרבה מבעלי עסקים ואתרים היא כל כמה זמן מומלץ לשדרג את אתר האינטרנט. זו אכן שאלה מהותית וחשובה, במיוחד בעידן התחרותי והדינמי שהאינטרנט נמצא בו כיום, הן בשוק הישראלי הקטן והן בשוק הבינלאומי העצום. עיצוב חדש לאתר או שדרוג טכנולוגי שלו יכולים ליצור אפקט אדיר וחיובי ובעקבות כך להגדיל מאוד את ההכנסות של האתר, אך מצד שני שינויים כאלו יכולים גם ליצור כדור שלג שיגרור דווקא פגיעה בביצועי האתר. לכן בכל מקרה בו מחליטים על שדרוג אתר ועיצובו מחדש, קריטי לעשות זאת נכון, באופן מקצועי ותוך מחשבה על מכלול הפרמטרים המשפיעים על התנהגות ובחירות הגולשים ומנועי החיפוש.

ראשית, נאמר כך ואנו מבינים שזו תשובה שעשויה לתסכל מעט: בכל הנוגע לעדכון ושדרוג האתר העסקי שלכם באופן מתוזמן, החוק הראשון הוא, שאין חוקים! אנשי מקצוע רבים בתעשייה ובקבוצת זאפ עצמה יגידו לכם כבעלי אתרים ומשווקים דיגיטליים כי עדכון של האתר, עיצוב חדש שלו או שדרוג טכנולוגי שלו צריך להתבסס רק על מטרות עסקיות ועל שיקולים כלכליים ולא על זמן מסוים שעבר מאז השינוי האחרון שבוצע.

ההבדל בין שדרוגים ועדכונים לבנייה מחדש של אתר

לפני הכל, חשוב להתעכב רגע ולהדגיש את ההבדל בין שדרוג טכנולוגי של האתר או עדכונים שלו לבין בנייה מחדש של אתר אינטרנט. בנייה מחדש יוצרת למעשה אתר חדש לגמרי על בסיס האתר הקודם (מבחינת דומיין, אינדקס של גוגל, דירוג גוגל וכו') – זאת מבחינת המראה, הממשק, הטכנולוגיות, הפלטפורמה וכיוצא באלו. שדרוג של אתר יכול לכלול הוספת טכנולוגיה חדשה ומתאימה יותר, הוספת חנות אינטרנטית וכן הלאה. עדכונים יכולים להיות שינויים אסתטיים בעיצוב האתר, עדכון לתכנים (משהו שבכל מקרה מומלץ לעשות באופן תדיר ודינמי...) ושאר שינויים ועדכונים באתר אך ללא בנייה מלאה מחדש.


עליכם להבין כי "פינוי-בינוי" של אתר אינטרנט והקמת אתר חדש לגמרי מבחינת עיצוב, תשתית טכנולוגית ושאר היבטים מביא עימו הזדמנויות רבות לשיפור והגדלת הכנסות אך יש לכך גם היבטים נוספים כמו השפעה על דירוג גוגל של האתר, השפעה על הופעת עמודים באינדקס של גוגל, מיתוג וכיוצא באלו – כך שיש כאן המון פרמטרים לקחת בחשבון.

מתי רצוי לשקול עיצוב מחדש של אתר, ולא בנייה מחדש?

להלן כמה גורמים שהופכים את המחשבה לעצב מחדש את אתר האינטרנט שלכם לרלוונטית ונכונה יותר:

  • העסק שלכם עבר תהליך מיתוג מחדש מבחינת לוגו, צבעים ושאר היבטי מיתוג המשפיעים על ה"אווירה" שהעסק רוצה לשדר ללקוחות ומשתמשים, אך האתר הקיים אינו מתאים לקו הוויזואלי החדש הזה.
  • כאשר יחס הנטישה של האתר גבוה מאוד – כאשר הגולשים מגיעים לאתר אך עוזבים אותו במהירות ובלי לבצע שום המרה, כנראה שמשהו בעיצוב, בממשק המשתמש או בתוכן לא עובד ולא מספק מענה ראוי.
  • כאשר העסק שלכם גדל והתרחב ויש צורך להכניס לאתר מוצרים ושירותים חדשים ועוד מידע רלוונטי לגבי חידושים אלו. האתר צריך לשקף את השינויים העסקיים שאתם עוברים.
  • כאשר לקוחות ומשתמשים מתלוננים על האתר ועל חוויית המשתמש או היבטים אחרים הקשורים לעיצוב ותפקוד האתר.

מתי כדאי לשקול בנייה מחדש של האתר?

כאמור, בנייה מחדש משמעותה ממש לעצב ולבנות אתר חדש מאפס, כמובן שעל בסיס אותו דומיין ולפי נהלים טכנולוגיים מוכרים ומסודרים כדי לצמצם את הפגיעה בדירוג גוגל ושאר היבטים חשובים. אחד המקרים המרכזיים המובילים לבנייה מלאה מחדש הוא אם האתר מיושן טכנולוגית ואינו מתאים את עצמו מבחינת תצוגה ותפקוד כאשר הגולש מגיע ממכשיר המובייל למשל. התאמה למובייל היא קריטית כיום כשיותר ויותר גולשים מגיעים מסמארטפונים ומבצעים רכישות ישירות מהמכשיר הנייד. נקודות נוספות הן זמני טעינה ארוכים, היעדר מערכת ניהול תוכן פשוטה וכיוצא באלו.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email