כל מה שלא ידעתם על השינויים האחרונים ב- Quality Scoreב- AdWords

כל מה שלא ידעתם על השינויים האחרונים ב- Quality Scoreב- AdWords

גוגל ביצעה שינוי קטן בדרך בה מדווח ציון האיכות (QS) של AdWords בתחילת חודש אוקטובר 2016. בעוד דירוג המודעה (ad rank) והמכירה הפומבית (auction) אינם משתנים, יתכן כי מפרסמים המשתמשים בכלי או בסקריפט כדי לעקוב אחרי ה-QS יצטרכו לעדכן את ה-automations שלהם. השינוי המדובר איננו עניין גדול, אבל חלק משינויי AdWords האחרונים האחרים, כמו מודעות הטקסט המורחבות (ETAs) וה- Device-level bid modifiers מכפילי הצעה ברמת התקן, ישפיעו גם על ה-QS בדרכים שונות.


שינוי דיווח ציון האיכות באוקטובר 2016

גוגל תכננה במקור את השקת הדיווח של ציוני איכות ב-12 בספטמבר, אבל אז התעכבה ההשקה עד ל-10 באוקטובר. כחלק משינוי זה, גוגל תדווח על QS של null (מוצג כ-"-" בדוחות ובממשק) כאשר אין מספיק נתונים עבור מילת מפתח. משמעות הדבר היא, כי מילות המפתח החדשות שנוספו ומילות מפתח בנפח נמוך לא יציגו עוד ציון איכות 6.

ההשפעה על מילות מפתח עם נתונים מועטים מדי על ה-QS החלה במהלך עדכון יולי 2015. לפני כן, ה-QS חושב על ידי שילוב נתונים היסטוריים ממפרסמים אחרים (שהשתמשו באותה מילת מפתח) עם נתונים על הביצועים ההיסטוריים של המפרסם. גוגל הניחה כי מילת המפתח החדשה תשיג ממוצע לעומת שאר המפרסמים עם אותן מילות המפתח, עם כיוונון חיובי או שלילי (המבוסס על האם בדרך כלל המפרסם זכה בחשבונו ל-QS טוב או רע מה-QS מהממוצע).

שקיפות נוספת ב-AdWords

במקום לערב יחד מילות מפתח בעלות QS=6 עם מילות מפתח שאין להן מספיק נתונים, עכשיו, התוצאה שאתם רואים היא התוצאה שאתם מקבלים. כלומר, קל יותר להתביית על מילות מפתח הזקוקות באמת לאופטימיזציה, והמפרסמים לא יבזבזו את זמנם על אופטימיזציה למילות מפתח שממתינות פשוט לקבלת נתונים נוספים.

עכשיו, אנחנו כבר לא צריכים להסתמך על סוגים אלה של קירובים והנחות על מנת לקבוע מתי מילת מפתח מקבלת ציון איכות אמיתי. כאשר המספר 1-10 מופיע לצד מילת מפתח, נוכל לדעת בוודאות כי זהו ה-QS האמיתי שלה, ועל בסיס כך לפעול.

הדבר הרע היחיד שאולי ניתן לומר על השינוי הזה - זה מקלקל כמה דוחות אוטומטיים. כך שאם יש לכם כללים אוטומטיים או סקריפטים המבוססים על גישת ה-QS הישנה, זה הזמן ללכת ולשנות אותם, כך שיתאימו לחדשה.

ציון איכות גלויה ישתנה

יועיל לזכור כי ישנם הרבה ציוני איכות: המספר 1-10 המופיע ליד כל מילת מפתח נקרא "ציון האיכות הגלוי" (visible Quality Score) ומייצג את הממוצע המנורמל עבור מילת המפתח. הוא מבוסס על נתוני ביצועים כאשר מילת המפתח תואמת בדיוק את השאילתה ב- Google.com, ללא קשר לסוג המכשיר.

אם אתם תוהים למה אנחנו מתכוונים בביטוי "מנורמל" - גוגל מנרמלת נתוני ביצועים על מנת להבטיח כי ה-QS מבוסס על השוואת תפוחים לתפוחים של כל המודעות המתחרות. לדוגמה, היא מתקנת הבדלים בביצועים הנובעים בשל מיקומה של מודעה בדף.
למרות שהדרך בה גוגל מחשבת את ה-QS הגלוי לא השתנתה באוקטובר, הדרך בה היא מדווחת על כך משתנה עבור מילות מפתח ללא נתונים עדכניים מספיק.

ציון האיכות בזמן אמת לא משתנה

ציון איכות נוסף הוא ציון האיכות בזמן אמת (Real-time Quality Score), אשר משמש לדירוג ומודעות מחיר בכל פעם שמתרחש חיפוש. ציון זה מתבסס ברובו על שיעור הקליקים (CTR) ולוקח בחשבון מגוון רחב של גורמים כמו השעה ביום, יום בשבוע, מיקומו של המשתמש, חיפושים קודמים על ידי המשתמש, הניסוח המדויק של השאילתה וכד'.

מפרסמים בגוגל AdWords?
רוצים לדעת כיצד ישפיע השינוי האחרון על ציוני האיכות שלכם?
כדאי להמשיך את הקריאה:
http://searchengineland.com/didnt-know-recent-quality-score-changes-259559

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email