כמה אשלם על מודעה בגוגל?

כמה אשלם על מודעה בגוגל?

מאת: אמיר שינקמן, מנהל פרויקטים
zap דפי זהב, 29.05.2012

האלגוריתמים של גוגל הם מהסודות הכמוסים בתעשייה, שרבים היו מאוד רוצים לשים עליהם את היד. מדובר במבצר מוגן היטב, שרק יחידי-סגולה זכאים לדעת מה נמצא בו.

אחד מהאלגוריתמים הללו קובע את דירוג המודעות בגוגל אדוורדס, וכן את המחיר אותו כל אחד מהמתחרים צריך לשלם עבור המיקום שלו.

דרך החישוב מלאה בספקולציות בקרב המומחים; אבל לאחרונה נתקלתי בחישוב שאומנם קצת קשה לאמת מול גוגל, אבל היות שרבים מייחסים לו חשיבות (ובהיעדר חישוב אחר), אפשר להתייחס אליו כאל הברירה הטובה ביותר שקיימת כיום.

חישוב המחיר בפועל לכל קליק מתבצע בשני שלבים:

1. דירוג המודעות לפי Ad Rank.
2. תמחור המודעות לפי Ad Rank וציון האיכות.

שלב 1 - דירוג המודעות לפי Ad Rank

החישוב הראשון קובע מי מהמודעות תופיע ראשונה, מי שנייה וכן הלאה. כדי להגיע ל-Ad Rank עלינו להכפיל את ה-Bid (המחיר המקסימלי אותו אנו מוכנים להשקיע בכל מילה) בציון האיכות (QS) של המודעה. ציון האיכות נקבע על פי מדדים רבים, כגון איכות עמוד הנחיתה, מידת ההתאמה של מילת המפתח וכדומה. בכל אופן - מכפלה זו מייצרת את מדד ה-Ad Rank, שמדרג את המודעות בגוגל וכך קובע את סדר ההופעה.

שלב 2 - תמחור המודעות לפי Ad Rank וציון האיכות

כדי לדעת כמה ישלם בפועל כל מפרסם על כל קליק, צריך לקחת את החישוב הזה צעד אחד קדימה (הסכומים המוצגים פה הם בדולרים).

כדי להגיע למחיר האמיתי שאשלם עבור כל מודעה, צריך לחלק את מדד Ad Rank של המפרסם המדורג הבא אחריי, בציון האיכות שלי. לסכום שמתקבל נוסיף סנט אחד, וכך נקבל את המחיר שכל אחד מהמפרסמים ישלם בפועל.

לפי משוואת תמחור המודעות, אנו רואים שהמפרסם שנמצא במקום הראשון שילם את הסכום הנמוך ביותר, לעומת המקום השני ששילם הכי הרבה.

כל שנותר לנו הוא לשפר את ציון האיכות לרמה כזו שתוכל לאזן את אפקט המחיר במשוואה. אבל איך עושים זאת? זו כבר תורה בפני עצמה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email