כמה כללים לבניית אתרים

כמה כללים לבניית אתרים

החלטתם להקים אתר אינטרנט? כבר עשיתם טוב. בלי נוכחות אינטרנטית העסק שלכם עלול לאבד נתח-שוק לטובת המתחרים, שוודאי כבר נמצאים באינטרנט.

אבל רגע לפני שאתם רצים לבנות אתר לעסק, כדאי ורצוי שתדעו כמה דברים. כי היום לא מספיק שיש לכם אתר באינטרנט – היום צריך לדעת דבר או שניים גם מעבר לכך. ונתחיל בהתחלה.

מהות האתר ותפקידו

האם האתר שלכם מיועד אך ורק לצורכי תדמית ותצוגה? במקרה הזה תוכלו לרכוש אתר ללא מסחר אלקטרוני, המאפשר להציג מוצרים יחד עם תמונות וטקסטים. מרגע שנכנסו לאתר, הגולשים יקבלו את ההחלטה על סמך עיצוב הדף ואודות המידע המצוין אודותיו.

לחילופין – אם האתר שלכם כן מיועד לביצוע עסקאות מקוונות, עליכם לעצב כל דף מוצר בצורה הנכונה; הצורה שתוביל את הגולש לקבלת החלטה ולביצוע רכישה. רבות נכתב אודות שימושיות באינטרנט, ויש על כך אינספור מחקרים. התייעצו עם מומחה לעיצוב UI לאינטרנט, על מנת להבין מהן האפשרויות הטובות ביותר שיובילו לרכישה מקוונת.


קהלי-היעד של האתר

האם אתם פונים לגולשים שכבר יודעים מה הם רוצים? או אולי לכאלו שעדיין מתלבטים וזקוקים לסיוע בקבלת ההחלטה הסופית? כמו כן – האם מדובר בגולשים מאזור מסוים, דוברי שפה מסוימת? בהתאם לכך יש לעצב אתרי-מראה עם השפות הרלוונטיות של קהלי-היעד שלכם. גם פה כדאי ורצוי להתייעץ עם מומחי עיצוב-אתרים ו/או שימושיות אינטרנט.


רכישת דומיין ושירותי אחסון

כשמדובר בבניית אתר אינטרנט לעסקים, חשוב מאוד לרכוש דומיין הכולל את תחום העיסוק או את שם העסק. כך הגולשים יכולים לדעת לאן יוביל אותם קליק על האתר. אם יש לכם דומיין ותיק שרכשתם לפני זמן רב, עדיף להשתמש בו, או אפילו לרכוש דומיין חדש ולעשות ביניהם הפניית 301.

באשר לשירותי אחסון אתרים, משיקולים שונים רצוי מאוד לאחסן את האתר לפי המדינה שבה נמצאים ושפת קהל-היעד שאליו פונים (בעיקר כיוון שכך האתר נטען מהר יותר). פרטים נוספים ניתן למצוא במאמר אודות אחסון אתרים.

עיצוב האתר

קלות הניווט עבור הגולש היא המטרה הראשונה במעלה. שבו עם מעצב האתר ועם מומחה UI, ויחד עצבו אתר קל לשימוש, שלא יכביד על הגולש למצוא את מה שהוא או היא מחפשים. זה יכול להיות ההבדל בין גולש שמצא את מה שהוא רוצה, ובין גולש שנטש את האתר תוך כמה שניות.

האם אתם מעוניינים לשמור על עיצוב הדומה לעיצוב העסקי הקיים? האם יש לכם לוגו קיים או שמא אתם עסק חדש? כדאי לזכור שכיום יש טכנולוגיות רבות לבניית אתר, ורבות מהן אכן קורצות לנו. אך במקביל טוב יהיה לדעת, למשל, שאתר שכולו פלאש – בלי אף טיפה אחת של טקסט חי לרפואה, בפורמט HTML – לא ייסרק על-ידי מנועי החיפוש, ולא יאותר על-ידי גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

התאמה למנועי-חיפוש (SEO)

העובדה שיש לכם אתר לא אומרת שמעכשיו ימצאו אתכם באינטרנט. אל תשכחו שיש עשרות ומאות של מתחרים, שהאתרים שלהם מקודמים על-ידי מומחים. ראשית-חוכמה, ודאו שמקים האתר משלב בו מודולים המאפשרים לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש. הנגישות הזו חייבת לכלול שינויים בתגיות-מטא, בתכני הדפים עצמם וכן גם אפשרות להוספה ולהסרה של דפים, בהתאם לשיקולכם.

עדכון האתר

חברות רבות בתחום בניית האתרים אינן מאפשרות ללקוחותיהן לגשת אל הרכיבים הללו, או שהן מאפשרות גישה מוגבלת בתשלום. ודאו מראש שאתם מקבלים גישה מלאה לצורכי עדכון, ובכלל זה עדכון לצורכי SEO. ובלי כל קשר - מומלץ לקדם את האתר במנועי חיפוש על-ידי מומחה בתחום. בעידן שבו התחרות קשה כמעט בכל תחום עסקי, נוכחות בתוצאות חיפוש היא פשוט מאסט.

בהצלחה!
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email