כנס המפתחים של גוגל

כנס המפתחים של גוגל

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

כנס המפתחים של גוגל

בכנסGoogle I/O, שהתקיים מה-26 עד ה-29 ביוני, הוצגו שלל חידושים ופיתוחים:

חידושים בחיפוש
חוויית-חיפוש חדשה המתבססת על Knowledge Graph, וכוללת ממשק משתמש משופר, חיפוש קולי משודרג וכן מערכת בשם Google Now. מערכת Now היא מעין Siri קולי, הלומדת את אישיות הגולש ואת העדפותיו, ומשתמשת במיקומו, בחיפושיו האחרונים ובלוח השנה שלו, כדי לתת לו מידע עדכני ורלוונטי: אם הוא חיפש טיסה, המערכת תודיע לו מתי הטיסה יוצאת ולאיזה טרמינל צריך להגיע; אם קבע פגישה, המערכת תיידע אותו שצריך לצאת וכן הלאה.

ואגב Knowledge Graph - בדיקה מצאה שהשיטה לוקה בחוסר-דיוק ב-4% מהחיפושים אודות אנשים ידועים(20%% אם מדובר בחיפוש מותגים ידועים); זאת בהשוואה לוויקיפדיה. כנראה שאכן עדיין אין תחליף לתוכן גולשים לעומת תוכן אוטומטי (Scrapingg), אפילו כשהוא מיוצר על-ידי גוגל.

לעומת זאת , השוואה בין Siri לחיפוש הקולי של גוגל מעלה תוצאות מפתיעות – נכון לעכשיו גוגל מנצחת בגדול.


בית-ספר לחיפוש
גוגל הקימה בי"ס וירטואלי להכשרה בתחום החיפוש Power Search With Google . בין התאריכים 10 עד 15 ביולי, יעלו לרשת 6 שיעורים חינמיים בני 500 דקות כל אחד. השיעורים ילמדו את הנרשמים איך עובדים עם החיפוש של גוגל ועם מוצריה הנוספים, ובסוף ההכשרה תינתן אף תעודה. השיעורים יהיו זמינים לצפייה במשך שבועיים.

חידושי כרום, אנליטיקס וגוגל-פלוס
דפדפן כרום הושק בגרסת-iOS, למשתמשי אייפון ואייפד. אנליטיקס הושק גם הוא בגרסה תואמת-ניידים, ויאפשר ניתוח של אתרי-מובייל לצד אפליקציות בסלולר. בגוגל-פלוס נוספה אפשרות לקבוע אירועים, וכפתור 11+ יספק מעתה והלאה גם המלצות לתכנים נוספים מאותו דומיין (במעבר עכבר על הכפתור).

נקסוס 7 טאבלט חדש מבית גוגל בשיתוף חברת "אסוס",
בעלות של 199 דולר.

נקסוס Q – נגן מדיה חברתי שמתחבר למחשב שלכם,
ומזרים מולטימדיה מכמה מקורות. עלותו 299 דולר.

אנדרואיד 4.1 – גרסה חדשה של מערכת-ההפעלה
למכשירים ניידים, תחת שם הקוד Jelly Bean.

Google Glass – פרויקט המשקפיים של גוגל ממשיך
לצבור תנופה, עם אפשרות חדשה לשיתוף וידיאו בשידור חי
דרך גוגל פלוס. נכון לעכשיו המשקפיים יהיו זמינים רק למשתתפי
כנס הפתיחה בארה"ב, ויעלו 1,500 דולר.

קורס SEO חדש בישראל

מכללה לניו-מדיה מציעה קורס קידום אתרים, בניהולו המקצועי של פבל ישראלסקי, עורך אתר AskPavel. ייחודו של הקורס טמון ב-15 מרצים שמגיעים מהשטח, מחברות וממחלקות SEO מובילות בישראל. ביניהם גם אורי גולן, בעל אתר SEORI ומנהל מקצועי ב-zap דפי זהב.


במהלך הקורס יתקיימו מבחנים, תרגולים ואף פרויקט-גמר, שידמה מצב של קידום מספר אתרים במקביל (כדי לתרגל מצב מורכב כחלק מעבודת המקדם). במסגרת הקורס תופעל גם מעבדה, בה התלמידים יבדקו בעצמם תיאוריות שונות מעולם ה-SEO. זאת במטרה לחנך אותם לא לקבל דברים כמובנים מאליהם, אלא תמיד להטיל ספק ולבחון לפני שמאמצים גישות.

חשוב לציין שהקורס מוכר לפיקדון לחיילים משוחררים, לאחר שעמד במבדקים ובסטנדרטים מחמירים של הדרכה מטעם משרד התמ"ת. נכון להיום, זהו קורס ה-SEO היחידי בארץ שעומד בתנאים אלו.

עלייה בהקלקות על מודעות-גוגל בניידים

2015 הגלישה מהנייד צפויה לעקוף את זו מהמחשבים הנייחים.


כדי להפיק מכך את הרווח המרבי, גוגל הפכה לאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות גם בתחום הסלולר (אחרי החיפוש והפרסום המקוון). לא רק שהיא כבשה את שוק מערכות ההפעלה הסלולריות באמצעות אנדרואיד, אלא שמרגע שרכשה את חטיבת הסלולר של מוטורולה, הפכה גם ליצרנית של מכשירים ניידים.

בהתאם לכך, גוגל משפרת כל העת את אפשרויות ההכנסה מפרסום בסלולר. הפעם היא מדווחת על עיצוב מחדש של הפרסומות לנייד, מה שהוביל לעלייה משמעותית של 100% ב-CTR. וככל שיש יותר הקלקות, לגוגל יש יותר הכנסות.

גוגל נהגה בחוכמה וראתה את הנולד, וכעת היא שולטת בשוק הניידים (לצד אפל), ובהתאם לכך – גם בקופת מזומנים אדירה ההכנסות הצפויות לגוגל.מפרסום בניידים, יוכפלו לכדי 5.8 מיליארד דולר ב-2012 (בהשוואה ל-2.5 מיליארד דולר ב-2011).

כנס גוגל Engage - חלק 2

באחד הפוסטים הקודמים דיווחנו על כנס Google Engage, בו השתתפו גם נציגים מטעמנו. אמיר שינקמן, מנהל פרויקטים SEO ו-SEM ב-zap דפי זהב, כתב סקירה מפורטת על הכנס, וכעת הוסיף גם סרטוני וידיאו של ההרצאות באירוע:• את הכנס פתח יהודה קוגן, מנהל תחום שיווק לעסקים בגוגל ישראל, שדיבר על חדשנות בעסקים.• אחריו, אלון גל (מנכ"ל חברת "תות תקשורת ותוצאות" ומנחה תוכנית הטלוויזיה "משפחה חורגת"), הרצה על גיוס כוחות ההצלחה.• לאחר מכן ניתנה הרצאה מפי רחל ליפשיץ-לוי, מומחית פרסום ושיווק ביוטיוב.• ולבסוף - את הכנס סגר רפאל ביטון, מומחה פרסום בסלולר.אתם מוזמנים לצפות בהרצאות הווידיאו בניוזלטר של אמיר.ועוד קוריוז מהכנס:גם רוחמה שטרן, אשת ה-SEO שלנו, השתתפה בגוגל Engage,והפכה לסלב בעמוד ה-Engage הרשמי בגוגל פלוס. כל הכבוד!

הפרסום בפייסבוק עובד, אם יודעים לנצל אותו

ה"שוּק" של פייסבוק (Marketplace) הוא לוח מקוון, המאפשר להציב כל מודעה שרק תרצו: נדל"ן, רכב, עבודה, תחביבים ומה לא. והכול בחינם.


מעבר לעובדה שמפרסמים לא תמיד יודעים לנצל את אפשרויות המיקוד של הפרסום הפייסבוקי בתשלום (גיל, ארץ, תחומי עניין, מגדר, השכלה ועוד), הם בדרך כלל גם לא מודעים לאפשרות השימוש במודעות Marketplace.

לפי בדיקה ש eMarketer, ה-CTR הממוצע ב-Marketplace החינמי, דומה ל-CTR הממוצע של הפרסום בתשלום בפייסבוק. כמו כן מתברר שגולשי אנדרואיד בארה"ב,אוהבים את הפרסומות החדשות לנייד מת וצרת פייסבוק. השימוש בפרסום בתשלום וגם במרקט-פלייס החינמי, הוא נתון מעודד גם למפרסמים וגם לפייסבוק.

מעבר לכך:
תחזיות של "זניט אופטימדיה" צופותגידול בהיקף הפרסום העולמי במדיה חברתית: מ-4 מיליארד דולר ב-2011, ל-9 מיליארד דולר ב-2014. הפרסום המקוון ה"רגיל", יגיע באותה שנה לכדי 120 מיליארד דולר. כמו כן, נתח הפרסום העולמי באינטרנט צפוי לגדול מ-16% (2011) ל-21.5% (2014).


מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email