לא התאמתם את האתר למובייל – גוגל כבר תדאג לחייב אתכם לפעול!

לא התאמתם את האתר למובייל – גוגל כבר תדאג לחייב אתכם לפעול!

היקפי הגלישה במובייל כבר מתקרבים במהירות שיא לגלישה ממחשבים, וכך גם נתחי הפרסום ברשת. לכן, אם בעבר היה ברור לגמרי שכדי להיות רלוונטי ברשת חייבים להיות עם נוכחות טובה בגוגל, אז התווספה נוכחות יעילה ברשתות חברתיות והיום המגמה הברורה היא נוכחות מובייל משמעותית ומנצחת.

עבור מי שעוד התלבט האם להשקיע משאבים וזמן בהתאמת האתר לסביבת מובייל, הגיעה במחצית 2015 גוגל והודיעה רשמית שהיא מתחילה לקחת בחשבון התאמה וידידותיות למובייל בדירוג האתרים שלה. כך שלמעשה, הענקית מעמק הסיליקון כבר החליטה עבורכם, ואתם חייבים נוכחות מובייל מותאמת.

השינוי של גוגל

באפריל 2015 גוגל החלה ליישם שינוי שרמזה לגביו וכיוונה אליו כבר תקופת מה. ענקית החיפוש והפרסום החלה לקחת בחשבון ידידותיות למובייל (Mobile Friendliness), זאת הן מבחינת מתן חיווי לגולשים האם האתר מותאם למובייל ובעיקר מבחינת השפעת הנתון הזה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש במכשיר מובייל. מדובר על לא פחות משינוי מהפכני ומהותי באלגוריתם החיפוש של גוגל ובגישה שלה לשוק. שקלול מידת ההתאמה למובייל של אתר מסוים הלכה למעשה מחייב בעלי אתרים ומפרסמים להתקדם עם הטכנולוגיה ולהתאים את האתר לסביבת המובייל.

גוגל עושה זאת ומיישמת שינוי כזה כי היא כמובן רואה שהיקפי השימוש במובייל לצרכי גלישה צומחים בקצב מדהים. למשל, בתחומים רבים מאוד, מעל 50% מהחיפושים בגוגל נעשים ממכשירי מובייל ולא מפלטפורמות דסקטופ מסורתיות.

צעדים ראשונים – מה עושים מכאן?

אתר מותאם למובייל הוא אתר שנוח ויעיל לצפות ולנווט בו בסביבה הייחודית של מסך קטן, מסך מגע, היעדר מקלדת פיזית וכו'. באמצעות הכלי הזה של גוגל, תוכלו לבדוק האם האתר שלכם מותאם למובייל או לא. זהו הצעד הראשון. אם קיבלתם ציון טוב, אתם יכולים לישון בשקט, אם לא, עליכם להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על הנושא במרץ ולקדם אתר מותאם לסלולאר.

גוגל עצמה מציעה מדריכים כיצד להתאים את האתר לסביבת מובייל ולקבל את האישור המיוחל לידידותיות האתר שלכם.

סוג אתר המובייל – רספונסיבי או ייעודי?

כדי להימנע מפגיעה בדירוג האתר שלכם, קריטי שהוא יהיה ידידותי למובייל. יש שתי אפשרויות עיקריות:
  • אתר רספונסיבי: האתר מתאים את עצמו לגודל המסך ממנו צופה הגולש ומספק חווית שימוש אופטימאלית בהתאם. נוח ויעיל לאתרים קטנים ובינוניים, אתרי תדמית למשל. כתובת המובייל זהה לאתר הדסקטופ שלכם.
  • אתר ייעודי למובייל: אפשרות מעט מורכבת יותר המתאימה לאתרים גדולים ואתרים עם חנות אלקטרונית למשל. זהו אתר מותאם וייעודי לסביבת מובייל, כאשר כל הפיתוח מתבסס על המאפיינים הייחודיים של סביבה זו.
בנוסף למראה וממשק האתר, חשוב גם לשים דגש על תוכן מותאם לסלולאר מבחינת סוג התכנים, הפריסה שלהם ומאפיינים כמו הנעה לפעולה ואלמנטים שיווקיים.

שאלו את עצמכם האם אתם והאתר שלכם מתאימים למציאות הטכנולוגית המהירה כיום? אתם חייבים אתר מותאם למובייל, ויפה שעה אחת קודם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email