להקדים רפואה למכה: במה צפויים להתמקד העדכונים הבאים של גוגל ואיך להיערך אליהם

להקדים רפואה למכה: במה צפויים להתמקד העדכונים הבאים של גוגל ואיך להיערך אליהם

גוגל נחשבת כיום לקובעת הסטנדרט הבינלאומי לאיכות האתרים בעיני מומחי רשת רבים. אחת לכמה זמן מפרסמת ענקית החיפוש העולמית את העדכון הבא שמערער רבים מקהילת מקדמי האתרים. מאמר זה עוסק בהקדמת התרופה למכה הבאה. בעוד שרבים משקשקים מפחד ולא יודעים במי תרצה גוגל להיכנס וכיצד ניתן להיערך לזה מראש, אנו עוסקים בהשערות מלומדות שמראות לנו על הנקודות מהן עדיף להימנע.

במאמר זה נדון בנקודות לפיהן עסקים צריכים לנהל את האתרים שלהם במטרה לצאת מטווח הסכנה מפני עדכון גוגל הבא. חשוב לציין שאלו הן רק הערכות והשערות של תחומים ונושאים אפשריים שגוגל תבחר למקד את העדכונים של האלגוריתם שלה בהם, ולא מדע מדויק מבית גוגל, אך חשוב גם לזכור שבכוחן של השערות מלומדות לשפר את אתר האינטרנט שלכם ולהקדים תרופה למכה.

התאמה מלאה לסוגים שונים של מכשירי טלפון סלולריים

בעדכון גוגל האחרון שיצא בחודש אפריל של שנת 2015, גוגל הכריזה על עדיפות בתוצאות החיפוש שתינתן לאתרים ידידותיים למכשירי טלפון סלולריים. בהתאמה לגישה של גוגל שמנסה לשפר את איכות תוצאות החיפוש והתוכן שהיא מגישה ללקוחותיה, ההתאמה הבאה בעולם הסלולר תהיה עמוקה יותר ומשמעותית יותר. אם פעם היה מספיק שהאתר שלכם יתאים למובייל, בעדכונים הבאים גוגל תבחן את טיב ההתאמה למובייל, ותוודא שהאתר שלכם מספק שירות גם ללקוחות בעלי טלפונים מסוג אנדרואיד וגם ללקוחות בעלי אייפון. אנו שמים לב לתפוצה הולכת וגדלה של מכשירים חדשים שנכנסים אל השוק, ובדיוק כמו שההתאמה המירבית למספר רב ככל שניתן של דפדפני אינטרנט הייתה במוקד העניין של גוגל בתחילת דרכה, כך דור הסמרטפונים שנהנה מחידושים רבים יהנה מהתאמה של אתרי האינטרנט לשלל מכשירי הטלפון השונים שיוצאים לשוק. אתר רספונסיבי במרבית המקרים ייתן מענה הולם – אך לאו דווקא יתאים את התוכן שלו לגולשי המובייל.

קישורים ותכנים אוטומטיים

מכירים את טכניקות ההאש טאג או דפי התגיות שהיו מופיעות פעם כמעט בכל בלוג? ובכן היום כמעט ולא ניתן לראות אותם. זוהי פעילות חשובה לפי חלק מהדעות, אך קיימות גם דעות הטוענות שמדובר בדרך חמקנית ליצור תוכן אוטומטי ובניית לינקים פנימיים שאינה איכותית (על אף שהיא עדיין פופולארית וחשובה מאוד ברשתות החברתיות). בימים המודרניים בהם אנו חיים נוכל לראות שנעשה שימוש בטכניקות דומות ונוספות לטכניקה זו, עדכון גוגל הבא כנראה יוריד מערכם של אתרים שעושים שימוש במערכות אוטומטיות ליצירת תוכן ולינקים, וזאת במטרה לעודד יצירה של קישורים ותוכן ברמת איכות גבוהה, מעשה ידי אדם ולא מעשה ידי רובוטים או תוכנות כאלה ואחרות.

דגש נוסף להיבטים טכניים של האתר

כמעט בכל עדכון גוגל שיצא בעבר הייתה התייחסות להיבטים טכניים של ניהול התוכנה והאתר עצמו. אלמנטים כמו מהירות הטעינה של האתר, סדרים לוגיים בעמודים הפנימיים, התאמה של שמות העמודים לתוכן המרכזי המוצג בהם ואלמנטים נוספים כדוגמתם מזכים אתרים כבר היום בנקודות רבות בעיני גוגל, עובדה שהולכת להיות נכונה עוד יותר בעדכון הבא. חשיבות האופטימיזציה של האתר הייתה ותישאר ראשונה במעלה לאינדוקס והופעה בתוצאות החיפוש הגבוהות של גוגל.

עדיפות לאתרים מאובטחים

בעידן בו הקמת חנויות אינטרנטיות הולך ונעשה פופולארי יותר ויותר, גם לגוגל יש את היכולת לגזור קופון מכך. אחד האלמנטים שמעודדים רכישה מקוונת היא רמת הבטיחות של האתר או של עמודי הרכישה, ולכם אתרים אלה זוכים לפי ההערכה בנקודות מנקודת מבטו של גוגל מכיוון שהם מעודדים את העידן הבא של עולם האינטרנט – מסחר אלקטרוני עולמי רחב ככל הניתן. תחשבו על זה, בין אם אתם מוכרים שירותים ובין אתם מוכרים סחורות, האפשרות לביצוע רכישה או הזמנה ישירות בעמוד האינטרנט שלכם מוסיפה כמה נקודות לעסק שלכם בעיני הלקוח, וכמובן מאפשרת לכם להגדיל את המכירות על ידי עידוד מכירה ישיר.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email