למה עסק לא יכול להתעלם מחוות דעת?

למה עסק לא יכול להתעלם מחוות דעת?

אם העסק שלכם לא מנהל מערך כלשהו של חוות דעת, דעו לכם שאתם פשוט מפסידים לקוחות והכנסות, זו מציאות אמיתית לחלוטין בעידן בדיגיטלי שבו אנו חיים ופועלים עסקית כיום. אינספור מחקרים, לצד הנתונים שלנו בקבוצת זאפ שנאספו לאחר פרסום מאות אלפי חוות דעת מהימנות, מראים כי עסקים לא יכולים להתעלם מחוות דעת וכי חוות דעת תורמות ישירות למיתוג מוצרים ועסקים ולגידול בלקוחות והכנסות. חוות דעת יכולה להיות מערכת של דירוג כוכבים והיא יכולה להיות טקסטים מפורטים אודות חוויית הקנייה והשימוש של לקוח, בכל מקרה, לחוות הדעת יש משקל משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות הצרכניות של הגולשים.


ברור לכל בעל עסק או מנהל שחוות דעת חיובית תורמת לפעילות העסק, למיתוגו ולהבאת לקוחות חדשים, אך לצערנו לא כל העסקים מבינים את הכוח האדיר שיש לחוות דעת ולכן מזניחים במידה מסוימת את ניהול החלק הזה באתר שלהם. במאמר זה נסביר בדיוק מדוע אסור לעסקים כיום להתעלם מכך ויתרה מזאת, מדוע עליהם להשקיע משאבים ביצירת תנועה מתמדת בגזרת חוות הדעת.


החלטות רכישה
יותר ויותר גולשים מסתמכים על חוות דעת כדי לקבל החלטה צרכנית לרכוש מוצר או שירות. עובדה זו מוכחת במחקרים רבים על תעשיית האינטרנט ועל התנהגות גולשים. יש נתונים המראים אפילו על מספרים מדהימים לפיהם 90% מהגולשים המסתמכים על חוות דעת צרכניות כחלק מתהליך קבלת החלטת הרכישה ועל מספר דומה המאמין לחוות הדעת האלו. נסו לחשוב על המוצר האחרון שרכשתם ברשת - עד כמה חוות דעת ודירוגים של גולשים אחרים השפיעו על ההחלטה שלכם לבחור במוצר מסוים על פני אחרים או באתר מסוים על פני המתחרים שלו? כנראה שהתשובה היא שההשפעה הייתה משמעותית.


כמה נתונים ומספרים חשובים
  • ההוצאה הכספית הממוצעת של לקוחות גדולה ב-31% יותר בעסק הזוכה לביקורות מצוינות.
  • 72% מהגולשים אומרים שביקורות אינטרנטיות חיוביות גורמות להם לבטוח יותר בעסק מקומי.
  • 92% מהאנשים ישתמשו בשירותיו או מוצריו של עסק מקומי אם יש לו דירוג של לפחות 4 כוכבים.
  • 72.5% מהגולשים יבצעו החלטה צרכנית רק לאחר שקראו ביקורת חיובית על בית העסק.
  • הגורמים החשובים ביותר מבחינת גולשים עבור עסק מקומי הם אמינות, מומחיות ומקצוענות - כל אלה מועברים דרך חוות הדעת של גולשים אחרים.
  • 86% מהגולשים יהססו מאוד לרכוש מוצר מעסק עם ביקורות שליליות רבות.


מתן מענה לחוות דעת

פרסום חוות דעת הוא הצעד המרכזי והחשוב מבחינת שיפור מיתוג העסק והגברת האמינות והאטרקטיביות שלכם כלפי הגולשים, אך זה לא מספיק. כמו שכיום צריך לתת מענה לכל פנייה של לקוח בפייסבוק או העלאת טענות למיניהן במדיה חברתית, כך גם יש לתת מענה לגולש שהעלה חוות דעת שלילית או בעייתית לבית העסק. לא סתם מסירים חוות דעת שלילית, על העסק להבין מה קרה ולנסות ככל יכולתו לתת לגולש מענה שישפר את חוויית הקנייה שלו, ואולי כמובן יוביל לעדכון חוות הדעת משלילית לחיובית.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email