מאמרי אינסטנט של פייסבוק והקשר ל-SEO

מאמרי אינסטנט של פייסבוק והקשר ל-SEO

במחצית 2015 פייסבוק השיקה את שירות ה- Instant Articles שלה. שירות זה מיועד לספק חוויית צריכת תוכן מהירה, עשירה ואיכותית יותר לתכנים ברשת החברתית על גבי מכשירי מובייל. היום, כמעט שנה אחרי, אנחנו רוצים לבדוק כיצד מאמרי האינסטנט משפיעים על SEO.


במחשבה ראשונה, ההשפעה לא אמורה להיות משמעותית, כי מטרת מאמרי האינסטנט היא פשוט ליצור חוויית משתמש טובה יותר למשתמשי מובייל. הדבר נעשה ע"י מתן אפשרות טובה יותר למפיצי תוכן להציג את התכנים שלהם על גבי האפליקציה של פייסבוק.
הכלי הזה למעשה היה זמין בשנתו הראשונה בעיקר למפרסמים גדולים, אך כל השוק יכול היה לצפות ולנתח את הכלי הזה של פייסבוק לקראת ההשקה הכוללת שלו באפריל 2016.

איך מאמרי אינסטנט עובדים עבור המשתמשים

תחילה נספק הסבר כללי וקצר על האופן בו Instant Articles עובד. במידה רבה, הטכנולוגיה הזו של פייסבוק דומה במהותה לטכנולוגיית Google AMP שגם צוברת תאוצה ומיועדת להציג דפי אינטרנט מהר יותר על מכשירי מובייל. הטכנולוגיה של פייסבוק מאפשרת למפרסמים לשתף קישור למאמר המקורי באתר שלהם, כאשר משתמש באפליקציית פייסבוק לוחץ על הקישור, הוא מועבר לגרסת מאמר האינסטנט של התוכן. אולם אם משתמש דסקטופ לוחץ על הקישור, הוא מועבר לעמוד המקורי באתר מפרסם התוכן. בשיטה זו, התוכן מוצג מהר יותר לקורא במובייל, ובצורה שיותר מתאימה לאפליקציית פייסבוק ולמסכים הקטנים. ההבדלים במהירות ובחוויה מהותיים אפילו אם האתר שלכם מותאם היטב למובייל, רספונסיבי במלואו ומספק זמני טעינה מהירים מאוד – כך או כך מאמרי אינסטנט עדיין מנצחים!


איך מאמרי אינסטנט עובדים עבור מפיצי תוכן

הכלי הזה מספק יתרון מסוים ולא מבוטל למפיצי תוכן, כי הוא מגדיל את הסיכוי שמשתמשי מובייל יקראו את התוכן, ייחשפו למסרים ויבצעו המרה כלשהי. יצירת התוכן היא זהה אך הפרסום בפייסבוק הוא שונה, ברמת הקוד, כדי שלמשתמשים תוצג הגרסא הנכונה של המאמר במסגרת שירות Instant Articles.
  • אפשר למכור שטחי פרסום למפרסמים בפייסבוק במסגרת Instant Articles – כולל מכירה פרטית דרך הרשתות בהן אתם משתמשים מחוץ לפייסבוק.
  • פייסבוק לא נותנת יחס מועדף בניוזפיד למפיצים המשתמשים במאמרי אינסטנט.
  • פייסבוק מספקת מידע אנליטיקס לגבי תפקוד תכנים אלו ומעורבות הגולשים איתם.
  • פייסבוק עובדת עם וורדפרס כדי לפתח כלי ייעודי שיאפשר לאתרי WP להיות מוכנים להשקה המלאה של Instant Articles.
  • אין צורך ליצור תכנים נפרדים וייעודיים למאמרי האינסטנט כי פייסבוק יודעת לקחת את התכנים מקוד האתר שלכם.

מה תהיה ההשפעה על SEO?

בסופו של דבר, כנראה שביצוע אופטימיזציה למאמרי אינסטנט של פייסבוק יתרום לתהליכי SEO של אתרים.
  • מפיצי תוכן יצטרכו ליצור ולהפיץ יותר תוכן – וזה מקדם תהליכי SEO כמובן (צריך מינימום 50 מאמרים כדי לקבל אישור להיכנס לתוכנית).
  • יהיה צורך במתן דגש רב יותר על עיצוב וניסוח תכנים איכותיים ועל הפורמט של התוכן הספציפי – מה שיספק חוויית משתמש טובה יותר ולכן ישפיע לטובה על SEO.
  • מפיצי ויוצרי תוכן ירצו, באופן טבעי, להתנסות בסוגי וערוצי מדיה שונים – כי המערכת של פייסבוק מאפשרת ומעודדת יצירת תוכן עשיר כגון טקסטים, וידאו, תמונות, אנימציות GIF, אודיו ועוד.
  • מפיצי תוכן יהיו חייבים "לנקות" את קוד האתר שלהם כדי שמערכת Instant Articles תעבוד כשורה – וזה תורם ל-SEO ולמבנה האתר.
  • כולם יהיו חייבים לשפר אפילו יותר את הידידות שלהם למובייל ואת הביצועים של האתרים בסביבת מובייל - כאשר גוגל שמה על כך דגש מהותי שרק הולך וגדל.

אז מומלץ לא לחכות שהעגלה תחלוף על פניכם אלא להתחיל כבר עכשיו להיערך ולהתכונן למערכת מאמרי האינסטנט.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email