מדוע המתחרים שלך ב-AdWords מרוויחים יותר ממך?

מדוע המתחרים שלך ב-AdWords מרוויחים יותר ממך?

גזרת AdWords של גוגל היא גזרה קשה במיוחד אשר הפכה ליקרה ואגרסיבית מאוד בשנים האחרונות, במרבית התחומים. יש לדעת כיצד להרים קמפיין אדוורדס מוצלח ורווחי, וכיצד לנתח את הנתונים כדי לבצע התאמות בזמן אמת. אולם, עדיין יש סיכוי סביר שיש לכם מתחרה אדוורדס שיכול גם להוציא יותר כסף על הקמפיין שלו ובו זמנית גם לייצר יותר כסף ממך. החדשות הטובות הן שאתם יכולים להפיק הרבה יותר מהקמפיינים שלכם, אם תהיו מוכנים להסתכל על הדברים קצת אחרת.

במקום להתלונן על איכות הלידים – בצעו התאמות למה שאתם מציעים


גם כאשר יש לכם קמפיין אדוורדס מוצלח ואתם מתפתים להזרים אליו עוד כסף, חשוב להבין כי יותר תנועה לאו דווקא מבטיחה יותר המרות. תנועת האדוורדס שלכם מורכבת ממגוון גולשים בעלי צרכים שונים והעדפות שונות, כמו גם תקציבים שונים להחלטות צרכניות. את זה אי אפשר לשנות, אך כן אפשר לשנות את מה שאתם מציעים לאותם גולשים. גוגל מציעה 3 מוצרי PPCשונים:

  • אדוורדס אקספרס – מתאים לעסקים קטנים, ללא שפע אפשרויות התאמה אישית.
  • אדוורדס – הממשק הקלאסי והרגיל הפונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים עם יכולות התאמה אישית.
  • ממשק דאבל קליק – הבחירה העדיפה לארגונים ולקמפיינים גדולים ומורכבים, המון אפשרויות התאמה אישית.


על ידי בחירת ממשק הפרסום המתאים ביותר ובעיקר על ידי הצעת ההצעות המתאימות ביותר לקהלי יעד ספציפיים ורלוונטיים לעסק שלכם, אתם יכולים לשפר את התוצאות, להגדיל את ההכנסות ולייעל את ה-ROI (החזר ההשקעה) על קמפיינים של PPC בגוגל.

שימו לב ליחס המכירות שלכם ולא רק ליחס ההמרות


כאשר אתם מייצרים תנועה איכותית מגוגל אדוורדס, כמות ההמרות הופכת לפחות חשובה והאיכות של אותן המרות היא המדד החשוב באמת עבורכם. לכן חשוב לעקוב אחר כל תהליך ההמרה, להבין לעומק את הדברים ולנתח אותם כך שהמכירות תהיינה גבוהות יותר ולאו דווקא שההמרות יהיו רבות יותר. גם כאשר אתם מנסים לייצר לידים, כמות וסך המכירות מאותם לידים חשובים הרבה יותר ממספר הלידים שהשגתם דרך אדוורדס.

ניתן לעקוב ביתר דיוק אחר תהליכים אלו בעזרת הזנת URL ספציפי הכולל פרמטרים מסוימים שמאפשרים למערכת אדוורדס ואיש האנליטיקס שלכם לראות את כל שלבי ההמרה והמכירה.

אתם מייצרים המרות אבל במכירות אתם חלשים יותר


בהמשך לסעיף הקודם, נדרשות בממוצע 5-12 אינטראקציות עם ליד לפני הסגירה שלו בעסקת מכירה. לכן מה שאתם עושים אחרי השגת הליד חשוב לא פחות ממה שעשיתם לפני השגתו. הכוונה אינה לשיחות טלפון לאנשים שהשאירו פרטים בקמפיין שלכם אלא ל"נגיעות" עם הליד באופן יעיל, מקוון ואפילו אוטומטי. כך למשל, באמצעות משלוח מיילים מותאמים אישית ובעלי ערך המפרטים מה אתם מציעים, מה אתם ממליצים ללקוח לעשות, מקרים לדוגמא וכן הלאה. ישנם שלל כלים טכנולוגיים לאוטומציה של תהליכים מייצרי "נגיעות" כאלו.

תהיו בטוחים שהליד שפנה אליכם בודק ומשווה עוד אפשרויות מול המתחרים שלכם, לכן לצד השגת ההמרה עליכם להשקיע משאבים ומחשבה גם בטיפוח הליד וניסיון להביא אותו למצב של לקוח משלם.

אתם מייצרים מכירות אך לא מנסים להעלות מחירים או למכור יותר


העלאת מחירים הוא נושא מפחיד ומרתיע עבור עסקים ולא רק עבור הלקוחות שלהם. אולם יש מקרים בהם אין ברירה ואתם צריכים להעלות מחירים או למכור יותר ללקוחות הקיימים שלכם. מחירים גבוהים יותר יאפשרו לכם שולי רווח טובים יותר ויאפשרו לכם בהמשך להשקיע יותר בהשגת לקוחות רווחיים וחזקים יותר.

הסתכלו על התמונה הגדולה והמלאה, שפרו את השורה התחתונה שלכם בדרכים יצירתיות והיו מוכנים להשקיע גם מעבר להשגת ההמרות של קמפיין PPC או כל אלמנט שיווק דיגיטלי אחר.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email