מדוע שינוי שנעשה באינסטגרם מסמן את התחלתה של תעשייה משגשגת?

מדוע שינוי שנעשה באינסטגרם מסמן את התחלתה של תעשייה משגשגת?

לאחרונה אינסטגרם הודיעה על שינוי משמעותי שמאפשר לכל אחד לפרסם ברשת החברתית. שינוי זה בממשק הפרסום של האתר מהווה פריצת דרך חדשנית ומהפכה של ממש בעולם הפרסום הדיגיטלי, מהפכה שצפויה להשאיר אפילו את הטוויטר ואת גוגל מאחור. עם מחזור של 595 מיליון דולר בשנה מפרסום ברשת החברתית המצולמת, לא נותר הרבה לאן לצמוח, אך יש מומחים שסבורים כי עד 2017 מחזור זה אמור להגדיל את עצמו בלמעלה מ-400% ולהגיע עד ל2.8 מיליארד דולר בשנה בזכות השינוי שנעשה לאחרונה ובזכות הצמיחה הגדולה בה אינסטגרם נמצאת ביחס למתחרות שלה.

אז מי נמצא באינסטגרם?

ביחס לשאר הרשתות החברתיות שנמצאות בצניחה או בהתמעטות של קצב הגדילה שלה, האינסטגרם רק הולכת וגדלה. היא מזמן עברה את לינקדאין ואת טוויטר, והיא למעשה כיום ממוצבת שניה לאחר הרשת החברתית הגדולה בעולם, הפייסבוק, שהיא גם רשת האם שלה. מה שחשוב בעיקר למפרסמים שכעת יכולים לחדור לשוק האינסטגרם הוא קהל היעד שלהם המשתמש ברשת זו. זוהי הרשת הצעירה ביותר בעולם עם 44% גולשים בגילאי 18 עד 29, לעומת 23% בפייסבוק ו-33% בטוויטר. אין ספק שעבור מפרסמים, הגעה לקהל יעד זה באמצעי חדשני ומתקדם מהווה פריצת דרך ודלת לאפשרויות רווח חדשות בשווקים הולכים וגדלים.

כיצד נפרסם ברשת האינסטגרם?

רשת התמונות המפורסמת חששה מאוד בנוגע לסוגי הפרסומים שהיא מעלה לאתר. בשנת 2013 אינסטגרם החלה לבדוק את השטח באמצעות פרסומות תמונה, והכניסה את פרסומות הוידאו בשנת 2014 בצורה איטית ומבוקרת על מנת לא לפגוע באמון של גולשיה הנאמנים. בשלבים הניסיוניים של הרשת, כשהיא עוד לא רצתה לתת למשתמשיה את ההרגשה שהם מוצפים בספאם, מינימום תקציב פרסום עמד על 200,000$, כאשר כל בקשה הייתה צריכה להיות מאושרת בנפרד על ידי נציג מכירות של הרשת. היום, עם המהלך החדש ששינה את ממשק המשתמש של האינסטגרם, כמעט כל אחד יכול לפרסם ברשת תוך שימוש בכלי הפרסום הפתוחים לציבור הרחב שהשיקה אינסטגרם לאחרונה, בדומה למתרחש באדוורדס ובמודעות הפייסבוק.

כיצד נעשה פילוח הלקוחות באינסטגרם?

בנוסף לפילוח הגילאים ותחומי העניין של הלקוחות המתבצע באמצעות מאגר הנתונים של אינסטגרם עצמו, אל לנו המפרסמים לשכוח שאינסטגרם מקושרת עם מאגרי המידע של הפייסבוק. שילוב הכוחות הקטלני הזה מאפשר למפרסמים לפלח בדיוק של לייזר את הלקוחות שלהם לפי מאפיינים חברתיים ודמוגרפיים מדויקים ביותר. הפרסום עצמו נעשה בצורה אינטואיטיבית ומשתלבת ככל הניתן עם המראה הטבעי של פרסומים באינסטגרם, אך לגולשים שמורה הזכות ללחוץ על כפתור "הסתר" כשהם נתקלים במודעות בלתי רצויות. ההסתרות של המשתמשים משמשות את מערכת הפרסום והפילוח של האינסטגרם בסינון ובקרה של מערכת המודעות ולהבטיח שמשתמשים יקבלו אך ורק את המודעות המתאימות להם ביותר.

כיצד נראית המודעה?

כאמור, רשת האינסטגרם שומרת על לקוחותיה ומנסה למנוע את הרגשת הספאם ממנה כולנו סולדים כבר שנים רבות. על מנת לאפשר למפרסמים מכל גווני הקשת לבצע את עבודתם גם ברשת האינסטגרם, ה-API החדש של המערכת מאפשר לה הצגה של מודעות בצורה שנראית כמו פוסטים רגילים ברשת, בנוסף לכפתור ההסתרה שמעניק לגולש את ההרגשה שיש לו את הבחירה במה לצפות ברשת ובמה לא לצפות. בסופו של דבר ברשת חברתית בה המידע הוא שטחי ומועבר בצורת תמונות הנגללות בעמוד הראשי של הרשת, עוד פוסט עם אופי פרסומי לא יזיק בהכרח לתודעת המשתמש.

המאמר המקורי נכתב על ידי ריאן הולמס, ופורסם באתר recode

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email