מדריך SEO: 7 הקישורים הראשונים שאתם צריכים לבנות ב-2016

מדריך SEO: 7 הקישורים הראשונים שאתם צריכים לבנות ב-2016

שנת 2016 כבר כאן ולא צריך להפתיע שבניית קישורים השנה נותרה פחות או יותר אותו הדבר כמו ב-2015. קישורים עדיין חשובים!

הקישורים שלכם צריכים להיות רלוונטיים והם עדיין צריכים להגיע מאתרים אמיתיים שנוצרו בידי בני אדם. הקישורים צריכים להיות הגיוניים מנקודת מבטו של המשתמש ואולי הכי חשוב, התוכן שלכם ואופן ההגעה לגולשים חייבים להיות מעולים.

אך בכל זאת מדובר על שנה חדשה המביאה עימה שינויים והמלצות חדשות. אפילו אם היו לכם ביצועים מעולים בגזרת הקישורים והתוכן בשנה שעברה, הגיע הזמן להתחיל מחדש ולשמור על המומנטום גם ב-2016. וגם אם אתם רק מתחילים בבניית קישורים, אל תדאגו כי 2016 מלאה בהזדמנויות לבנות קישורים מעולים ומועילים.

קישור מנכס הקשור לחיפוש מקומי

החיפוש המקומי (לוקאלי, לפי מיקום גיאוגרפי מדויק) צובר תאוצה וחשיבות. לכן השקיעו ביצירת תוכן מקורי ורלוונטי בהקשר למיקום הגיאוגרפי של העסק. המטרה כאן היא למשוך קישורים מאתרים הקשורים למיקום הפיזי שלכם – כמה שיותר מדויק, מרמת השכונה, עיר ומחוז. אין חובה שהתוכן יהיה קשור לתעשייה שלכם כל עוד הוא קשור למיקום הפיזי שלכם וכל עוד זהו תוכן שימושי.

קישור מנכס הקשור לתחום פעילותכם

טקטיקה יעילה מאוד תהיה ליצור תוכן הקשור לתחום הפעילות הישיר שלכם בשאיפה לייצר קישורים מאתרים אחרים הקשורים לאותו תחום או תעשיה. לצד קישורים מקומיים, אלו קישורם יעילים מאוד עבור מרבית העסקים. תוכלו ליצור תוכן העונה על שאלה בסיסית וחשובה לגבי התחום שלכם או לחלופין, מצאו תוכן מעולה ומוביל מהתחום שלכם והפיקו תוכן אפילו יותר טוב שימשוך יותר תנועה ושיתופים.

ראיונות

הכוונה כאן היא לאו דווקא לראיונות כלליים ומשעממים עם מומחים מהתעשייה שלכם או עם אנשים שעושים אותו דבר כמוכם, אלא על משהו מורכב ומעניין יותר. תוכלו למשל לראיין אנשים שהקהל שלכם אוהב או מעריך, אנשים הקשורים בעקיפין לעסק שלכם וכיוצא באלו. לאחר כתיבת תוכן הראיון והעלאתו לאתר, תוכלו לחפש גישה לאתרים ואנשים אחרים המפיצים תכנים כגון אלו וכמובן ליצור קישורים במדיה החברתית.

קישורים מהשכונה

סעיף זה דומה לקישור מנכס בהקשר לחיפוש מקומי, אלא שכאן לרוב לא תידרש יצירה של תוכן חדש. יש הרבה אתרים מקומיים שיוכלו לקשר לאתר שלכם, רק כי אתם חלק מהקהילה שלהם. תוכלו ליישם שיתוף פעולה עם אתרים מקומיים אחרים, למשל הנחות, מבצעים או קופונים וכך לשני הצדדים יהיה אינטרס לקשר בין האתרים.

צרו קשר עם כתב או סייעו לכתב עיתונות

נוהל מוכר ויחסית ותיק נקרא באנגלית HARO, כאשר המשמעות המילולית היא הגשת סיוע לכתב עיתונות. הכוונה היא יצירת קשר עם גורם עיתונות כזה או אחר והצעה ליצירת תוכן. העסק שלכם אפילו לא צריך לעשות משהו חדשותי כדי לבצע חיבור לכתב או לתרום לסיפור כלשהו. כך אתם מייצרים תוכן רלוונטי ואיכותי, ואותו כתב או בלוגר מפיץ אותו באמצעים שלו ומקשר חזרה אליכם לאתר.

הפיקו ביקורת מוצר

עסקים אינטרנטיים רבים נוהגים לשלוח מוצרים לבלוגרים ואתרים אחרים כדי שאלו יתנסו, יכתבו ביקורת וגם יקשרו אל האתר כמובן. אך לצד נוהל יעיל ושימושי זה, תוכלו להסתכל על זה מזווית אחרת. מצאו תחום שאתם מעוניינים בו, הכי טוב תחום הקשור לפעילות העסקית שלכם אבל לא מוצר או שירות שלכם, והפיקו ביקורת עניינית ושימושית לגביו – בכתיבה או סרטון למשל. אז צרו קשר עם בעלי המוצר או השירות והציעו להם להשתמש בביקורת – תוך שהם מקשרים לאתר שלכם כמובן.

זרקור על הלקוח

הצעה יצירתית לבניית קישורים ב-2016. הבינו מיהם הלקוחות החוזרים המועדפים עליכם ומתוך רשימה זו הבינו למי יש אתר אינטרנט. עכשיו צרו קשר עם הלקוח והסבירו שאתם רוצים לעשות עליו כתבת פרופיל כלקוח מועדף. מכאן הדרך לקישור לאתר שלכם קצרה ובטוחה וזו גם דרך טובה להראות שאתם מעריכים את לקוחותיכם ומחזירים להם חלק ממה שהם נותנים לכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email