מה זה קמפיין שופינג?

מה זה קמפיין שופינג?

החל מחודש פברואר 2014 גוגל השיקה את האפשרות להשקת קמפיינים למוצרים מסויימים באמצעות מערכת המודעות של גוגל, המשולבת יחד עם המערכת Merchant Center. במקום להציג מודעות בפורמט האדוורדס הרגיל אותו כולנו מכירים, גוגל מאפשרת לסוחרים אינטרנטיים שמציגים את מרכולתם על גבי הרשת לקדם מכירות של מוצר מסויים באמצעות השקת קמפיין ייעודי למוצר עצמו.

למי זה מתאים?

קמפיין שופינג מתאים לבעלי חנויות אינטרנטיות המאפשרות מסחר מקוון באמצעות מערכת סליקה מאובטחת. קמפיין שכזה יכול להתאים בעל עסק שמעוניין לנצל תקופה מסויימת בה רמת המכירות של מוצר מסויים אותו הוא מחזיק במלאי גבוהה יותר משאר השנה, או לבעל עסק שמעוניין להיפטר מעודפי מלאי. במידה ונרצה להכניס לתודעת השוק מוצר חדש אותו אנו משווקים, קמפיין שכזה יכול להיות יעיל במונחי החשיפות והמכירות בפועל.

מה זה דורש ממני?

כאשר משיקים קמפיין גוגל, יש צורך להתאים את הפרסום לכללי הפרסום הקפדניים שגוגל מציב. ראשית, הדבר נעשה באמצעות עדכון המלאי של החנות האינטרנטית שלכם במערכת המרצ'נט סנטר, עליה נרחיב בפסקה הבאה. שנית, על המודעה עצמה להתאים לכללים המפורסמים על ידי גוגל. שימו לב שאישור מודעה בקמפיין מסוג שופינג עובר בדיקה אישית של נציגי הפרסום של גוגל. במידה וניסיתם לפרסם מודעה בעיתית, גוגל שומרת לעצמה את כל הזכות לסגור את החשבון שלכם. חשוב לציין שהאופציה אינה פתוחה כרגע באופן מלא למפרסמים בישראל ויותר רלוונטית למפרסמים בשוק האמריקאי ובחלק מהמדינות באירופה.

מהו המרצ'נט סנטר של גוגל?

על מנת להשיק קמפיין שופינג, על בעל העסק או המפרסם להתאים את מערכת המוצרים המוצגת בחנות האינטרנטית שלו או במרכז המסחר האינטרנטי למערכת המלאי של גוגל. המערכת רושמת פרטים אודות המוצרים השונים כגון מחיר, מספר יחידות במלאי, תיאור כללי והערות. ניתן להזין את הפרטים למערכת באמצעות קובץ XML אותו ניתן להפיק באמצעות אקסל או מערכת המלאי של האתר שלכם.

כיצד קמפיין גוגל שופינג יכול לתרום לעסק שלי?

קמפיין שופינג הוא כלי נהדר המתווסף לארגז הכלים של המשווק האינטרנטי. הוא מתאים לבעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, ויכול להתאים בתקציב ובתוצאות המצופות לכל בעל עסק שמוכר את סחורתו על גבי האינטרנט. במידה והקמפיין שהשקתם הוא קמפיין טוב ויעיל, אתם צפויים לראות גדילה משמעותית במכירות של המוצר אותו אתם מקדמים. מדובר בכלי פשוט ונוח, שיכול להביא לחיסול מלאי, חדירה לשוק, גדילה ברמת המכירות, ותפיסה של נתח שוק נרחב יותר.

מהם הזמנים המתאימים ביותר ליצירת קמפיין שופינג?

מכיוון שמדובר בקידום מכירות ישירות, כדאי להשיק קמפיין שופינג בזמנים הידועים למפרסמים כזמנים בהם הנטיה לצרוך עולה. לפני החגים ולפני פסח, בזמני הקיץ, ולפני סוף השנה הכלכלית, אלה הזמנים שיכולים להיות אפקטיביים יותר מבחינת פרסום אינטרנטי למטרת קידום מכירות ישירות. עם זאת, ניתן להשיק קמפיין שופינג לאורך השנה וליהנות מתוצאות ממשיות הניתנות למדידה והערכה על ידכם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email