מה זה HTTP2 וכיצד זה ישפיע על ה-SEO שלכם?

מה זה HTTP2 וכיצד זה ישפיע על ה-SEO שלכם?

פרוטוקול HTTP2 החדש הוא רענון חיובי ומאוד נדרש לפרוטוקול ה- HTTP הישן שהיה מבוסס באופן כללי על פרוטוקול SPDY של גוגל. הפרוטוקול החדש מביא עימו שיפורים משמעותיים בתקשורת בין דפדפנים ושרתים, מה שמפחית את זמני הטעינה.

שני השינויים הגדולים ביותר שפרוטוקול HTTP2 מביא עימו הם ביטול הרבה מהדברים המיותרים בכותרות העליונות (Headers) וכך שהוא מאפשר כעת שידור מרובב (multiplexing) או בקשת קבצים מרובים בו זמנית. כאשר מעל 50% מהאתרים טוענים כיום יותר מ-75 קבצים, לפי ארכיון HTTP, שידור מרובב מספק יתרון אדיר לאתרים חדשים יותר שלרוב מסתמכים על יותר קבצים.

אמ;לק:
בצעו את המעבר מ-HTTP1.1 אל HTTP2! זה הרבה יותר קל ממה שאתם אולי חושבים ואין כלל חסרונות למעבר. אם דפדפן אינו תומך ב- HTTP2, הוא פשוט "ישנמך" את החיבור לפרוטוקול הישן. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לגרום לאתר שלכם לתמוך בפרוטוקול החדש היא לעדכן את תוכנת השרת, בהנחה שהשרת שלכם תומך ב- HTTP2 (רובם כבר תומכים ואלו שלא - יוסיפו תמיכה ממש בקרוב.)


האזהרה היחידה בהקשר לכך היא שמרבית הדפדפנים הגדולים רק תומכים ב- HTTP2 על גבי חיבור מאובטח, כך שאם האתר שלכם אינו מאובטח עדיין, אז תצטרכו לעשות גם את המעבר הזה. למרבה המזל עבור רובנו, שרתי אחסון, CDNs וישויות אחרות מציעים כבר כיום תעודותTLS חינמיות המבטלות את העלות כחסם כניסה למנגנון חיבור מאובטח. יש גם לזכור כי חיבורHTTPS הוא פרמטר דירוג של גוגל והמעבר אל HTTP2 יהיה טוב יותר לחוויית המשתמש בגלל מהירותו ולכן המעבר גם תורם למאמצי ה-SEO שלכם!


פרוטוקול HTTP2 בא לידי ביטוי מוחשי ומהותי במיוחד על גבי חיבורים איטיים יותר, כגון רשתות סלולאריות, כאשר הפרוטוקול החדש מספר זמני טעינה מהירים משמעותית.

האם HTTP2 משפיע על SEO?

גוגל עצמה כבר הודיעה כי מנוע החיפוש שלה יתמוך ב- HTTP2, כנראה עם עדכוני האלגוריתם שבוצעו בינואר 2016. הודעתה של גוגל כי היא תתמוך בפרוטוקול החדש מרמזת כי ענקית החיפוש תוסיף אלמנטים של חוויית משתמש לאלגוריתמים שלה או שלכל הפחות, שתוסיף את השימוש ב- HTTP2 כסיגנל דירוג.

האם חברות קידום אתרים תומכות ב- HTTP2?

למרבה ההפתעה, חברות SEO רבות עדיין לא הוסיפו תמיכה למעבר לפרוטוקול HTTP2, זה נכון גם גלובלית ולא רק בשוק המקומי שלנו. יתכן וחלק מהחברות משקיעות ביישום המעבר באתרי הלקוחות שלהם ועוד לא הגיעו ליישם זאת באתרים שלהן עצמן, אך זמני הטעינה בהחלט מתקצרים וזה משמעותי.

למה עוד צריך לשים לב בהקשר ל-SEO ופרוטוקולים חדשים?

  • QUIC של גוגל: ככל הנראה ה-IETF (כוח המשימה להנדסת האינטרנט) יבצע סטנדרטיזציה לפרוטוקול QUIC של גוגל כבר בחודשים הבאים של 2016. פרוטוקול זה רץ על UDP במקום על TCP וזו התקדמות רבה המאפשרת מהירות חיבור גבוהה יותר אפילו מפרוטוקול HTTP2החדש. לפרוטוקול QUIC יש למשל יתרונות מובהקים ואדירים בהזרמת וידאו, כאשר הוא כבר מיושם בחלק מהמקרים עבור יוטיוב. שימוש בפרוטוקול עשוי לקצר אפילו יותר את זמני הטעינה של עמודים או תכנים מסוימים ובכך לשפר SEO של אתרים.
  • GIGA: תחליף ל-TCP מבית AKAMAI אשר מספק הגברת מהירות של 30% בממוצע, כאשר באזורים כמו הודו וסין הגברת המהירות הייתה בשיעורים של 150%. פרוטוקול GIGA טוב יותר בקביעת אילו חיבורים עדיין מאפשרים קיבולת וקביעת נתיבי חיבור וגם בקביעה מתי חבילות נתונים הושמטו ושליחה מהירה שלהם בחזרה על גבי החיבור.


לסיכום: ביצוע ההתאמה לפרוטוקול HTTP2 היא פשוטה ומהירה כמו עדכון תוכנת השרת שלכם. אפילו אם אינכם רואים שיפור בדירוגים שלכם, התנחמו בכך שתוספת המהירות תהיה טובה עבור המשתמשים שלכם ולכן גם טובה ליחס ההמרה שלכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email