מה יותר חזק: קישורים או סיגנלים חברתיים?

מה יותר חזק: קישורים או סיגנלים חברתיים?

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

מה יותר חזק: קישורים או סיגנלים חברתיים?

מאז הופעת הרשתות החברתיות וכפתורי השיתוף באתרים חיצוניים, רבות דובר על כוחם של הסיגנלים החברתיים. אומנם ברור וידוע שחלק נכבד מאוד מ-SEO, קשור למיתוג של האתר ושל העסק העומד מאחוריו, ואחד המדדים לכך הוא השימוש בשיתופים חברתיים. אבל למרות ניסיונות "לוותר" על קישורים לטובת סיגנלים חברתיים, המציאות כרגע היא שונה.

מאט כץ אומר שמוקדם להספיד את הקישורים לטובת הסיגנלים החברתיים. אומנם לייקים, ציוצים ופלוסים אכן חשובים מאוד, ואין ספק שיש להם השפעה מצטברת והולכת (שתתפוס חשיבות גדולה יותר ויותר בעתיד); אבל כיום קישור אחד מאתר איכותי, רלוונטי ודינמי – עדיין עושה עבודה שגם מאות שיתופים לא יצליחו לעשות.

טרנדים בחיפוש המקומי ב- YP.com

YP.com פרסמה את דוח הלוקאל לרבעון השני. דוח מסכם 563 מיליון חיפושים וכמעט 11 מיליארד הופעות ברשת דפי זהב ארה"ב (YP Local Ad Networkk, הכוללת אינטרנט, מכשירים ניידים, IPTV ומדריכים מסווגים). רק לשם הבהרה - גוגל אינה כלולה ברשת הזו.


10 החיפושים המובילים (בסדר יורד): מסעדות, שירותים פיננסיים, מוסכים, נדל"ן, קוסמטיקה, רופאים
ומנתחים, חלפים לרכב, קבלני בניין, שירותים משפטיים, לינה.
חיפושים לוקאליים ממכשירים ניידים: עלייה של 72% לעומת הרבעון הקודם.
הוצאה כספית של מפרסמים לפי תחומים (סדר יורד): רפואה, קבלנים ובנייה, שירותים משפטיים, רכב,
תחזוקת הבית, ציוד ואספקה, שירותים פיננסיים, בעלי חיים, הובלה ואחסון, נדל"ן.
הקטגוריות המוקלקות ביותר (סדר יורד): רכב, רפואה, מסעדות, קבלנים ובנייה, קוסמטיקה, שירותים
משפטיים, תחזוקת הבית, בעלי חיים, נדל"ן, שירותים פיננסיים.

גוגל סוגרת 5 שירותים

עם כל השינויים שמתרחשים באינטרנט, מסתבר שכמה משירותי-גוגל כבר אינם נחוצים.

השירותים הבאים ייסגרו בקרוב:

iGoogle – דף הבית המותאם-אישית לכל גולש.
גוגל וידיאו – שירות הווידיאו שקדם לרכישת יוטיוב.
גוגל מיני – מנוע חיפוש של אתרים ומסמכים עסקיים.
Google Talk Chat-back – הטמעת Google Talk באתרים.
אפליקציית-החיפוש למכשירי סימביאן – גם היא תעבור מן העולם.

כנס בלוגרים ב-30 ביולי

בסוף החודש יתקיים כנס בלוגרים במכללה האקדמית תל-אביב – יפו, בשיתוף "סלונה", zap דפי זהב ונותני-חסות נוספים.


הכנס יעסוק במספר נושאים:

• שינויים בתחום המדיה
• תפקיד הבלוגרים
• אתיקה בלוגרית
• איך לפרסם ולשווק בלוג
• כיצד להפוך בלוג לעסק משגשג
• ועוד

4 צעדים להתגוננות מפני SEO שלילי

קידום אתרים שלילי נועד לחבל במיקומים בתוצאות החיפוש, וכוחו כבר הוכח במספר מקרים.
הנה 4 טיפים שיסייעו להגן על אתרכם קצת יותר טוב:

1. קבלו התראות מייל – ארגנו את כלי מנהלי האתרים כך שישלחו לכם כל הודעת-מערכת גם למייל (בעיקר של גוגל, אבל אפשר גם של בינג). כך תוכלו לעקוב אחרי התראות בעייתיות בנוגע לאתר שלכם.

השתמשו ב-Google Alerts כדי לגלות מתי נוספו דפים חדשים באינטרנט, הכוללים את שם האתר שלכם, את כתובת ה-URL של האתר וכן ביטויים בעייתיים המקושרים לדומיין שלכם (לדוגמה: site:domain.com sex).

מעבר לכך כדאי ליצור התראות בגוגל אנליטיקס, בהתאם לצורכי האתר: ירידה בטראפיק מתחת לגבול מסוים, ירידה בהמרות (המרה = ביצוע פעולה על-ידי הגולש), עלייה באחוז הנטישה ועוד.

2. בִּדקו את האתר – כדאי מאוד שתתנו למישהו נוסף להעיף מבט באתר; מישהו שאינו קשור לאתר או אפילו אינו עוסק בתחום. בקשו ממנו לבדוק היכן ממוקם האתר בביטויים מסוימים, ומה חוות-דעתו הכללית על האתר. נקודת מבט חדשה תמיד חשובה (גם בגוגל נוהגים לתת לקבוצות ביקורת לחוות את דעתן על אתרים; כך הם יודעים כיצד לשפר את אלגוריתם החיפוש).

3. עִקבו אחר קישורים נכנסים – השתמשו בשירותי בדיקת קישורים, ושימו עין על מספרם הכולל של קישורים ושל דומיינים ראשיים (Root Domainss). חפשו כל מה שסוטה מהתבנית הרגילה שאתם רואים בדרך-כלל.

4. זָהו אתרים חדשים המקשרים אליכם – הורידו למחשב את רשימת האתרים המקשרים אליכם, מלפני חודש וחודשיים. הסירו כל כתובת URLL שחוזרת על עצמה פעמיים, ומה שיישאר הם האתרים החדשים. חפשו דברים מוזרים / שלא נראים לכם, ופעלו בהתאם.

הפילוסופיה של קידום אתרים

שחק לוי, ממחלקת ה-SEO שלנו, שואל כמה שאלות חשובות בתחום הקידום:


מה גורם לנו להגר מביטויי-חיפוש של מילה אחת, לביטויי זנב ארוך מדויקים יותר?
מדוע גוגל קיבל על עצמו גם את תפקיד המעניש, והאם ליצרני-תוכן יש אחריות
על המילים שהם מפיצים ברשת?
האם חובה להשתמש רק בשדה סמנטי מסוים, עבור אתר בתחום מסוים? או שמא
החזרה הבלתי-נלאית על אותה סמנטיות, היא זו שמובילה לענישה?
ואיך קשורים אלוהים וקופרניקוס לקידום אתרים?


מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email