מה ניתן ללמוד מאתרים שמעוצבים לא טוב

מה ניתן ללמוד מאתרים שמעוצבים לא טוב

כולנו מכירים את החוויה הזו – אנחנו מחפשים משהו בגוגל, לוחצים על אחת מתוצאות החיפוש, מגיעים לאתר שמיד רואים שאינו מעוצב בצורה מקצועית, הוא לא ברור ולא נגיש, קשה למצוא בו את הידיים והרגליים והפועל היוצא הוא שתוך כמה שניות אנחנו כבר ממהרים לכפתור ה"חזור" ובורחים מהאתר הזה על מנת לעולם לא לשוב.

גולשים מגיעים לאתר אינטרנט כדי לספק מטרה מסוימת, לבצע משימה ולקבל פתרונות לבעיות. אם המשתמשים לא יכולים למצוא את מה שהם מחפשים באתר, בקלות ובמהירות, הם פשוט ילכו למקום אחר שכן מציע להם זאת.

לאתרים עסקיים, עיצוב ותכנון לא טובים מביאים איתם משמעות כספית ועסקית מהותית (של הפסדים ובריחת גולשים). באתרים שהם מונופול על שירות כלשהו – כמו אתרי הממשלה למשל (שעיצוב לא טוב הוא לרוב מחמאה עבורם...) זה על פניו לא משנה למנהלי האתר ובעיקר מעצבן את המשתמשים. אך בכל מקרה אפשר ללמוד המון מאתרים שמעוצבים לא טוב, בין אם יש לגולש אפשרות אחרת ובין אם מכריחים אותו להשתמש באתר גרוע.

1. יש לעשות הכול כדי לצמצם את מספר ההקלקות

יש אתרים, אפילו חנויות אינטרנטיות, שכדי להגיע למה שמחפשים ורוצים לעשות צריך להקליק על כמה וכמה קישורים ועמודים. זה מתסכל, צורך זמן יקר וגורם למשתמשים לברוח ולבעלי האתר לאבד המרות. המשתמשים רוצים לנוע כל הזמן לעבר המטרה לשמה הגיעו לאתר, הדברים צריכים להיות נגישים וברורים ועם כמה שפחות הקלקות וקריאה מיותרת בדרך.

2. צרו קישורים פנימיים בעלי משמעות

קישורים בתוך האתר צריכים להיות תיאוריים וברורים. אל תגידו למשתמשים "קרא עוד", "לחצו כאן" או "עוד". מומלץ לרשום להם מראש ובאופן ברור מה הם יקראו או יראו אם יקליקו הלאה.

3. כתבו תוכן שקל לסרוק אותו, תוך שימוש בכותרות משנה וסעיפי בולטים

רשימות הופכות את המידע לנגיש וקל מאוד לקריאה. משתמשים רבים מאוד לא קוראים בפירוט את התוכן אלא ראשית סורקים את העמוד בחיפוש אחר מידע רלוונטי. אז גושי טקסט לא מסודרים, פונטים לא ברורים וכתב קטן מדי לא עוזרים בכך ומבריחים את האנשים לאתרים המתחרים. השתמשו בכותרות משנה מעניינות ורלוונטיות, השתמשו ב"בולטים" (Bullets) או רשימות ממוספרות – אך נסו שהרשימות תהיינה קצרות וקולעות.

זה נכון הן לאתרי דסקטופ והן לאתרי מובייל (לסמארטפונים וטאבלטים), כאשר במובייל חשוב גם לתמצת כמה שניתן ולאפשר קריאה קלה ויעילה על גבי מסך קטן. בכלל, הנושא של אתרים מותאמים למובייל וידידותיים למשתמשי הסלולאר הוא חשוב מאוד בהקשר של קידום בחיפוש מובייל, שיפור המרות במובייל ויצירת נוכחות מוצלחת בפלטפורמה שהולכת וכובשת נתחי שוק גדולים יותר ויותר מכלל השימוש באינטרנט.

4. תוכן הכותרות צריך להיות תמציתי ותיאורי

הכותרת צריכה לקפוץ החוצה משאר הטקסט. כותרות כתובות היטב מאפשרות למשתמשים לסרוק בקלות את התוכן ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים. כותרות גם עוזרות לייצר מבנה תוכן פחות דחוס ויותר קריא והן יכולות לשמש בתור גורם המשאיר את הקורא מתעניין.

5. קחו בחשבון שפחות הוא לרוב יותר בהקשר לאתרי אינטרנט

בהקשר לדברים אחרים שכתבתנו כאן ודיברנו עליהם במאמרים אחרים לגבי שיווק דיגיטלי ופיתוח אתרים אינטרנט, המשתמשים מחפשים פתרונות מהירים ופשוטים לבעיה או לצורך שלשמם הגיעו לאתר מלכתחילה. היפטרו ממאפיינים מסיחי דעת ומיותרים באתר שלכם, למשל אנימציות פלאש או טקסט שנגלל אוטומטית בצד המסך. השתמשו באנימציה וקטעי וידאו היכן שאלו עוזרים למטרות האתר והעמוד, לא סתם כדי לייצר רושם או תוכן.

לחצו כאן לקראת ההשראה למאמר זה

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email