מלאכותי זה הכי, אחי?

מלאכותי זה הכי, אחי?

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

מלאכותי זה הכי, אחי?

אפשר לומר שמקדמי אתרים פועלים ב"מחשכים": פותחים פרופילים וכתובות מייל בכל מיני מקומות, כדי שיוכלו לפעול בפורומים, בבלוגים וברשתות חברתיות. אבל בגוגל כבר הבינו שכל הפרסונות המזויפות הללו, שקולות לפרופילים מזויפים ברשת חברתית: הן גורמות לאינטרנט לאבד מערכו, כך שהוא אינו יכול לספק את הצרכים האותנטיים של המשתמשים (או "בעברית": ספאם של ישויות).

בבלוג "מיומנו של מקדם אתרים אורגני" תמצאו סקירה מעולה בנושא הישויות המזויפות הללו, וכיצד גוגל נלחמת בהן. המלחמה הזו מאלצת את מקדמי האתרים לפעול בצורה שונה, גלויה יותר מבעבר.

ובאותו נושא – מחקר של חברת Icapsula מחודש מרץ 2012, מצא כי חצי מתעבורת הרשת נוצרת על-ידי מחשבים ובוטים, ולא על ידי אנשים (כאשר 30% מהאוטומטים הללו מנסים לפגוע באתרים אותם הם סורקים). אם גוגל מבקשת להילחם בפרסונות וירטואליות, מעניין לדעת האם ביכולתה לטפל גם בבוטים הללו.

הפצצת גוגל – יש לזה סיכוי בימינו?

אתר "בועת נדל"ן", המעדכן את הציבור במתרחש בנושא המקרקעין בישראל, החליט לעשות ניסוי SEO חברתי. גולשי האתר מתבקשים לסייע לאתר לעלות בתוצאות בגוגל, בביטוי "סטנלי פישר".


לצורך כך נסמכים מקימי האתר על שיטת SEO מסוף שנות ה-90, הידועה בכינוי "הפצצת גוגל": הרבה קישורים נכנסים מביטוי מסוים, יעלו את האתר לדף התוצאות הראשון באותו ביטוי (בדיוק כפי שהביטוי "כישלון חרוץ", הציג בעבר את דף ראש הממשלה בתוצאות הראשונות).

זה יהיה ניסוי ששווה לשים אליו לב - האם גם בעידן הפנדה, ואחרי כל מאות ואלפי עדכוני האלגוריתם של גוגל לאורך השנים, עדיין אפשר יהיה להפציץ בקישורים וליהנות מהתוצאות.

מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email