מנהל האתרים של בינג שודרג

מנהל האתרים של בינג שודרג

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

מנהל האתרים של בינג שודרג

Bing Webmaster Tools, הגרסה של מיקרוסופט למנהל האתרים של גוגל, עבר מקְצה שיפורים ושדרוגים. אומנם בינג כמעט אינו נלקח בחשבון כאשר מדובר בקידום בישראל, אך ראוי לזכור שהוא מהווה נתח לא קטן מפעילות החיפוש והפרסום בארה"ב (קצת מעל 16%, נכון לסוף 2012).

עם כל השיפורים שעבר BWT בשנה האחרונה, ניתן לומר שהוא בהחלט מהווה תחרות נאה לכלי של גוגל. התוספות החדשות יותר כוללות:
  • דוחות SEO – סריקה אוטומטית תקופתית של האתרים בחשבון, והפקת דוחות-מצב לשיפור כל אתר ואתר.
  • אנליזת עמודים – סריקה ידנית של עמוד בודד בכל פעם, עליו אתם מעוניינים לקבל מידע: המלצות SEOO, שגיאות בעמוד ועוד.
  • אנליזת קישורים – בדיקת קישורים נכנסים עבור אתרים חיצוניים (Link Explorer), וכן בדיקת קישורים נכנסים עבור האתרים הנמצאים בחשבון בלבד (Inbound Links Tooll).
  • כך תיצרו יותר מעורבות-גולשים בפייסבוק

  • תמונות מקבלות 39% יותר אינטראקציה מאשר תכנים אחרים.

  • פוסטים עם אמוטיקונים מקבלים 52% יותר אינטראקציה: 57% יותר לייקים, 33% יותר תגובות ו-33% יותר שיתופים (אגב - האמוטיקון הטוב ביותר הוא :D עם 138%% יותר אינטראקציה).
  • סטטוסים עם 80 תווים ומטה, מקבלים 23% יותר אינטראקציה מסטטוסים ארוכים יותר. הצרה היא ש-75%% מהסטטוסים של מותגים רבים חורגים מהאורך הזה, מה שמשפיע על מעורבות הגולשים.
  • המילים היעילות ביותר לקריאה לפעולה, שמייצרות עד 48% יותר אינטראקציה: "עשו לייק", "תנו כותרת", "שתפו", "כן או לא", "כל הכבוד". שימוש ב"תנו כותרת" מייצר פי 5.5 יותר תגובות, ומגדיל את האינטראקציה הכוללת ב-100%. שימוש ב"מלאו את החסר" מייצר פי 4 יותר תגובות.
  • פוסטים עם בקשה לשיתוף מייצרים פי 7 יותר שיתופים מפוסטים ללא בקשת שיתוף. פוסטים עם בקשה לתגובה מקבלים פי 3.33 יותר תגובות. פוסטים עם בקשה לעשות לייק, מקבלים פי 3 יותר לייקים.
  • כתובות URL ארוכות יוצרות 16% יותר אינטראקציה. מומלץ לשלב קישורים שמראים לגולש בפייסבוק, לאיזה עמוד יעד הוא עתיד להגיע לאחר הקליק.
  • פוסטים עם שאלות מייצרים 92% יותר תגובות. אם השאלה ממוקמת בסוף הפוסט ולא באמצעו, מתקבלת עלייה של 15% באינטראקציות גולשים ופי 2 יותר תגובות.
  • גוגל מעדיף אותם גדולים. אז מה עושים הקטנים?

  • אחד מהעדכונים המשמעותיים בגוגל, נתן עדיפות לאתרים עם דירוג גבוה של סמכות ואמון (עדכון וינס ב-2009). התוצאה הסופית הייתה שבעיקר מותגים גדולים נהנים מהעדכון הזה עד היום, מכיוון שסמכות בעולם האמיתי שקולה לסמכות גם בעולם המקוון.

    פועל יוצא של העדכון הזה, הוא שהרבה עסקים קטנים ובינוניים נדחקים אל דפים אחוריים בתוצאות.בדיקה של תוצאות החיפוש המקומיות בארה"ב (ביטוי + שם עיר), הניבה את הממצאים הבאים:

    • 30% מתוצאות העמוד הראשון הם אתרים מקומיים, המתאימים לשם העיר בשאילתה (ו-8% מהן הם דפי גוגל פלוס לעסקים).
    • 58% מתוצאות העמוד הראשון הם תוצאות אורגניות רגילות: 47% עמודי בית בלבד, ו-53% עמודים פנימיים בלבד (כאשר 40%% מעמודי הבית כללו ביטוי מקומי בדומיין עצמו).
    • 5% מתוצאות העמוד הראשון הם אתרי חדשות.
    • המותג חזק משנדמה לנו

    • מותגים רבים משקיעים זמן ומשאבים ביצירת מעורבות-צרכנים, מחוץ לאתר-הבית העיקרי: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, גוגל פלוס ועוד. מרבית מאמצי השיווק מתנקזים כיום אל המדיה החברתית, אבל אין זה אומר שהטראפיק נעדר מאתר הבית של המותג.

    • אתר-המותג הראשי ממשיך לשמש צרכנים לבדיקת מידע אודות מוצרים ושירותים, כך עולה ממחקר שפורסם ב-eMarketer. כמחצית מהקונים באינטרנט (48%) אמרו שהם סומכים על תוכן באתרי-מותג, כאשר הם מבצעים בדיקה לפני קנייה (גוגל ודאי תשמח לשמוע על כך, כמתחייב מהאייטם הקודם). למעשה, שום תוכן אחר לא דורג כה גבוה במדד האמינות כמו תוכן באתרי-מותג; אפילו לא התוכן באתרי חדשות ידועים.

      ולמרות שבהשוואה לצרכני טלוויזיה, רדיו ואימייל, גולשי האינטרנט סומכים הרבה יותר על מותגים, צריך לדעת לסייג זאת בהתאם להקשר. כאשר חברת Old Spice השיקה קמפיין ביוטיוב, הוא אומנם תרם לזינוק בכניסות לאתר הבית, אבל הכניסות לחשבון היוטיוב של החברה היו פי 4.6 מאשר לאתר הבית. לכן כדאי להתאים מראש את התוכן לערוץ בו משתמשים: אתר הבית, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ועוד.

    • ריי קורצווייל הצטרף לגוגל

    • הממציא והעתידן הידוע, ריי קורצווייל, הודיע באמצע דצמבר 2012 כי הוא מתחיל לעבוד בגוגל כמנהל תחום ההנדסה. קורצווייל הוא אחד מהאנשים הפוריים ביותר בתחום הטכנולוגיה, ובעיקר בתחום העתידנות בו עשה לו שם בכל העולם.

      קורצווייל כבר עבד בשיתוף עם גוגל בעבר, כאשר הקים עמה מיזם חינוכי בשם Singularity Universityבקליפורניה בשנת 2009. כעת בתפקידו הנוכחי בגוגל, במשרה מלאה, הוא יטפל בנושאי למידת מכונה ועיבוד שפה. בהחלט תוספת נאה למנהלי גוגל באשר הם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email