מנפצים מיתוסים בתחום הסושיאל מדיה

מנפצים מיתוסים בתחום הסושיאל מדיה

אין ספק כי כמקצועני שיווק אנו ערים לעדכונים יומיים לערוצי תקשורת וכלי מדידה, עדכונים על איך ואיפה הצרכנים מגיבים לפרסומים שלנו הם כעת שגרת ההתנהלות הקבועה שלנו.
רק הסתכלו על ערוצי הסושיאל שמנתבים את מרבית הטרפיק לאתר שלנו: גוגל לא מפסיקה להתעסק עם האלגוריתם שלה, חוסמי פרסומות נמצאים בכל מקום (ופייסבוק חוסמת אותם עכשיו), לטוויטר יש כללים חדשים ו"פשוטים" יותר, אינסטגרם רודפת אחרי סנאפצ'ט, אפליקציות צ'טבוטים נמצאות בעלייה... והרשימה עוד ארוכה.
בעוד כל השינוי הזה יכול להיות מפחיד (בעיקר פחד מהלא הנודע), זה גם מעורר מיתוסים שאנחנו נאחזים בהם לצורך נוחותנו (ידוע ומוכר, אם כי לא תמיד חכם). זה נכון במיוחד בנוגע לסושיאל מדיה, המשתנה באופן קבוע ובתנודות חדות.

למרות שקל להפריך מאד מיתוסים אלה, הם עדיין נחשבים לנושאים חמים מאד. אז בואו נעיף מבט על כמה מאותם מיתוסים הנוגעים לרשתות החברתיות, ועל הדרך נשחט גם כמה פרות קדושות:

מה קרה לכל המדיה החברתית החינמית?

כן, היה זמן בו ארגונים ועסקים יכלו לתקשר עם הצרכנים והלקוחות שלהם בצורה אורגנית על גבי הדפים החברתיים שבבעלותם. אבל המדיה חברתית מעולם לא הייתה חינמית באמת.
כבר אז, מותגים שנחשבו למובילים בתחום המדיה החברתית נאלצו לתעל זמן וכוח אדם כדי ליצור את התוכן הרלוונטי. גם לכך היה "מחיר".
ואז, הפלטפורמות הפכו לצפופות יותר, תשומת לב אורגנית הפכה לקשה יותר להשגה, ו"הזדמנויות" הפרסום בתשלום צצו. תוכן ממומן עקף את האורגני והוויראלי בתעבורה ובחשיפה והאלגוריתמים המשתנים - הביאו עימם מיתוסי מדיה חברתית אחרים.

אין דרך למדוד מדיה חברתית

ברור שניתן למדוד מדיה חברתית - על ידי שימוש בדוחות ה-Analytics של הפלטפורמות (אם כי זו דרך מייגעת למדי לאסוף תובנות משמעותיות) או באמצעות אוטומציה, בהשקעה בכלים שימושיים לניהול קהילה ומדידה אורגנית או בקידום ממומן.

מדיה חברתית אינה ממירה משתמשים לקונים

ברור שהיא כן!

פרסום במדיה החברתית מכוון לקהל יעד ממוקד מאוד, המבוסס על נתוני החיפוש של אותם הצרכנים או הרגלי הרכישה המקוונים שלהם. הם כבר מתעניינים במוצר או בשירות שלכם או מכוונים למותג שלכם בדרך זו או אחרת.
עם זאת, לפני ההוצאה על פוסטים ממומנים, מומלץ להשקיע זמן בהאזנה לקהל שלכם. מחקר שוק, יחסי ציבור ומחלקות אחרות בעסק צריכות קודם לקבוע מה הצרכנים שלכם רוצים לראות / לשמוע / לקרוא וכמובן - היכן הם יקבלו את המידע בדרך היעילה ביותר.

זה גם יעזור בהחלטות התקציב שלכם, כולל יצירת המודעות. תקציב הפרסום במדיה החברתית שלכם צריך להיות גדול דיו כדי להגיע לכל המעריצים והעוקבים הקיימים והפוטנציאליים שלכם בתדירות הנכונה בכל אחד מהערוצים החברתיים שלכם.

אפילו פוסטים חברתיים אורגניים, בסופו של דבר, יכולים להפוך למכירה, על ידי שיחות ויצירת אינטראקציות באמצעות תוכן רלוונטי, מאחר והם יוצרים מערכת יחסים מהימנה עם קהל היעד שלכם.

הצרכנים שלי אינם חברתיים

יש כמות קטנה של צרכנים שאינם מסתובבים במדיות החברתיות - זה נכון. אבל אין כמעט אף אחד שברשותו טלפון חכם שאיננו נכנס (אם לא משתתף באופן פעיל) לפחות לאחת מהפלטפורמות. יתר על כן: ברוב המקרים, הם נמצאים ביותר מפלטפורמה אחת, כך שתצטרכו לברר מהי הפלטפורמה המועדפת עליהם.

חייבים להפגין נוכחות בכל מדיה חברתית

לא ממש. עם זאת, אתם צריכים להיות היכן שהצרכנים שלכם והיכן שזה הגיוני או יעיל עבור המותג שלכם.

ההתקדמות המהירה של הסושיאל מדיה מולידה בכל יום מיתוסים חדשים,
תוכלו להמשיך ולקרוא עליהם:
http://marketingland.com/tackling-social-media-myths-192859

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email