מעידן הדיג לעידן הציד – שינויים נדרשים להצלחה בעידן השיווק הדיגיטלי

מעידן הדיג לעידן הציד – שינויים נדרשים להצלחה בעידן השיווק הדיגיטלי

מגזר העסקים הקטנים והבינוניים נחשב כמנוע צמיחה של המשק הישראלי. אך למרות חשיבותו לכלכלה המקומית, דווקא מגזר זה סובל מבעיות רוחב לא פשוטות, החל ממקורות אשראי, כלה במיסוי מורכב ועד רגולציה ממשלתית מכבידה. כאשר נוסיף על כל אלו את המורכבות ההולכת וגדלה של שיווק בעידן הדיגיטלי ואת הקושי לשמור על רלבנטיות מול לקוחות – אנו ניצבים בפני מציאות לא פשוטה כלל לעסק קטן או בינוני, מציאות המחייבת שינוי על מנת לא רק להישאר עם הראש מעל המים אלא גם לשגשג.

מרבית העסקים תופסים את מצבם כגרוע

מסקר עדכני שביצענו בקבוצת זאפ ע"י מכון המחקר "פאנלס" בתחילת השנה עולים נתונים מטרידים על הדרך בה עסקים קטנים ובינוניים תופסים את מצבם בישראל של 2015. מתוך מגוון רחב של עסקים שסקרנו, התקבל ציון של 3.9 מתוך סולם של 1-100 לגבי דירוג מצב העסק – כאשר 1 מציין מצב גרוע מאוד ו-10 מצב מצוין. 65%% מבעלי העסקים דירגו את מצב העסק שלהם בין הציונים 1-4 (גרוע), 31% דירגו בטווח של 5-7 (בינוני) ורק 4% נתנו לעסק שלהם דירוג של 8-10 (טוב).

במציאות מורכבת – יש להשתנות כדי לשרוד!

הנתונים שעלו בסקר מדגישים את המציאות המורכבת ואף הקשה של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. במציאות כזאת עסקים צריכים לעשות שינוי על מנת שיוכלו לשרוד ולשגשג. אחד ההיבטים החשובים ביותר בשינוי נדרש זה נוגע לערוצי השיווק שלכם ולאופן בו אתם משקיעים משאבים לצורך השגת ושימור לקוחות.

קבוצת זאפ מאמינה, מקדמת ומיישמת תפיסה של מעבר משיווק במודל של "דייג" לעבודה ממוקדת ויעילה יותר במודל של "צייד"

שיווק במודל הדייג – מה זה?

  • שיווק מפה לאוזן
  • אסטרטגיות פרסום רחבות מאוד – מפרסמים המון כדי ללכוד כמה לקוחות.
  • נוכחות קבועה בערוצי הפצה רחבים.
  • פריסה רחבה ברשת האינטרנט

מודל שיווק זה דומה במהותו לזריקת רשת לים המלווה בציפייה ללכוד בה דגים.

שיווק יעיל וממוקד בעולם הדיגיטלי – מודל הצייד


קבוצת זאפ מביאה עימה מעל 15 מיליון כניסות חודשיות לאתריה, הקבוצה מפעילה מעל 20 אתרי צרכנות מובילים וכמו כן מציעה מטריית שירותים מקיפה לשיווק אינטרנטי יעיל. עולם השיווק הדיגיטלי הינו חכם ומעצים את הגולש, הוא זמין ושקוף, הוא נטול גבולות גיאוגרפיים והוא מתקיים כאן ועכשיו. המשמעות היא שלעסק היום יש בפועל הרבה יותר הזדמנויות להשיג לקוחות. עסק הפועל דיגיטלית במודל הצייד הוא עסק:
  • עם נוכחות דינמית ברשת
  • פרואקטיבי ויוזם המחפש הזדמנויות ומנצל אותן
  • מדויק בפרסום
  • המפרסם ומשווק בצורה ממוקדת ויעילה באמצעות כלים טכנולוגיים מתאימים

מודל שיווקי זה כולל נוכחות רחבה אך מדויקת בפלטפורמות דיגיטליות שונות :באתרים מתמחים, בדסקטופ, בסלולר, באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק ,וברשת בכלל.

לסיכום: העידן הדיגיטלי וערוצי השיווק הרבים שבו מביאים לעסקים המון הזדמנויות, אבל העידן הזה מחייב עסקים להפוך להיות ציידים ולא דייגים! על מנת להגשים זאת בהצלחה אתם צריכים כלים מגוונים ועדכניים, חייבים לייצר אינטראקציות עם הגולשים ולשמוע את חוות הדעת שלהם. קבוצת זאפ מציעה לכם כלים חדשניים המייצרים פניות של לקוחות אל העסק ישירות.

עם קבוצת זאפ תהפכו לציידים מיומנים ומצליחים, צרו קשר היום לפרטים נוספים והתחלת תהליך משותף.


Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email