מתי לומר לא לקישורים?

מתי לומר לא לקישורים?

קישורים נכנסים לאתר היו לאורך השנים גורם חשוב מאוד בתהליכי קידום אתרים בגוגל, והם עדיין מהווים גורם חשוב למרות השינויים הרבים בתחום ה-SEO בכלל והקישורים בפרט. בניית קישורים היא אמנות של ממש בהקשר ל-SEO, כאשר מקדמים המתמקדים בקישורים שואפים לספק ללקוחותיהם כמה שיותר קישורים (לינקים) איכותיים, כאשר כל קישור מוצלח כזה מספק גאווה גדולה ותחושת ניצחון.

בניית קישורים היא במיטבה כאשר העולם סובב סביב המילה "כן".
כן לגבי אישור לקשר לאתר המקודם, כן מאתר גדול וסמכותי שמוכן לקשר לתוכן של האתר המקודם, כן מאתר מקשר המרוצה משיתוף הפעולה, כן מהלקוח בעל האתר שכל כך מרוצה מכמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר שלו והגדלת התנועה והמכירות עקב כך... הבנתם את הרעיון נכון?
אך מדי פעם, בניית קישורים מצריכה גם את היכולת לומר "לא". נסביר על כך מיד.

למה להגיד לא להצעת קישור?

לפעמים קשה להגיד לא להצעה לקישור נכנס לאתר. אנחנו רוצים קישורים וההצעה פשוט מונחת לפנינו, מוכנה וזמינה לאישור. אבל לפעמים קישורים מסוימים הם פשוט לא הבחירה הנכונה עבור האתר המקודם. לפעמים צריך להגיד לא להצעת קישור כי החסרונות של אותו קישור עולים על היתרונות שבהוספת עוד קישור לאוסף.
בעידן בו גוגל שמה הרבה יותר דגש על קישורים מאתרים איכותיים ואמינים, על חווית משתמש ועל ההקשר של החיפוש, בניגוד למילות מפתח וכמות קישורים בלבד, יש יותר ויותר מקרים בהם מקצועני SEO צריכים לומר לא להצעות קישור. הנה כמה דוגמאות בהן יהיה צורך להגיד לא לקישור:
  • קישורים מאתר לא קשור או לא איכותי מספיק – קישורים רלבנטיים הם הטובים ביותר ולעיתים קישורים כאלו באים אפילו מאתרים עם דירוג סמכות נמוך, וזה בסדר. אך אם קישורים מגיעים מאתרים שאינם רלוונטיים או שפשוט חסרים נושא אחיד ומסוים (מעבר לקישור לאתרים אחרים...), למרות שקל לקבל מהם קישור כנראה עדיף לוותר.
  • כשאין התאמה – יש קישורים שפשוט לא מייצרים התאמה טובה, אפילו כשהם באים מאתרים איכותיים שמביאים הרבה תנועה. אם למשל תוכלו לקבל קישור מאתר "חזק" לכאורה, אבל בעצם אין כל קשר לקונטקסט של העמוד אליו מקשרים, עדיף לוותר. משתמשים לא אוהבים להיות מוטעים והשגת קישורים בעלי פרופיל גבוה אך רלוונטיות נמוכה היא לא הרגל טוב.
  • קישורים מניפולטיביים – הכוונה אינה למהלכי Black Hat לא חוקיים ואפילו לא למהלכי SEO שנמצאים בתחום האפור, הכוונה היא לקישורים אשר לחלוטין מבצעים מניפולציה על מנהלי אתרים תמימים, קישורים מוסווים או כל קישור שבו לא שני הצדדים מודעים בדיוק מה קורה.
  • קישורים שלא ביקשנו אותם – אם כתבתם תוכן מעולה ורלוונטי במיוחד, אין הרגשה טובה יותר מההרגשה שמקבלים כאשר השיתופים והקישורים מתחילים לרוץ. אך לא כל הקישורים הללו "נולדו שווים". לרוב, קישורים כאלו באים מאנשים שהתלהבו מהתוכן עצמו, מה שמהווה עדות לאיכות העבודה והתוכן כמובן. אך לעיתים, אלו קישורים המגיעים מאתרים שפוגעים בעצם באתר שלכם וכך גם בתוכן שבו. הכוונה לאתרי ספאם או אתרים מוזרים שמיועדים לצרכים מפוקפקים של קידום ולא לגולשים אנושיים (גוגל לא אוהבת את זה בכלל!). אלו מקרים בהם יש להגיד "לא" רטרואקטיבי ולבקש את הסרת הקישור, ליישם no-follow או להפעיל כל אמצעי אחר לביטול הקישור (למשל באמצעות קובץ DISAVOW). קישורים טבעיים הם חשובים ומצוינים לקידום, אבל לא מאתרי ספאם ומקדמים הפועלים בשיטות לא לגיטימיות.

  • אם אתם מנהלים עסק קטן, חשבו על המצבים ההיפותטיים האלו לפני שאתם מתחילים בתהליכי בניית קישורים בעצמכם. קישורים קלים נשמעים נהדר בהתחלה, אך במקרים רבים מאוד הם למעשה בחירה אשר תוביל לצרות ולפגיעה בדירוג האתר שלכם. יש כמובן קישורים קלים שהם לחלוטין בטוחים וטובים. כך שבהחלט רצוי לתת לאנשי המקצוע לעסוק בהיבטי SEO ובניית קישורים כך שאתם תוכלו לטפל בכל הלקוחות החדשים שיגיעו לאתר!
    מאמר זה היווה את ההשראה לכתבה זו
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email