פינגווין ופנדה - נעים להכיר

פינגווין ופנדה - נעים להכיר

גוגל שמה לעצמה כמטרה מוצהרת לקחת את כל המידע בעולם, כן כן, את כל המידע בעולם ולסדר אותו בצורה קלה ונוחה למשתמש. לשם כך הם המציאו את מנוע החיפוש האימתני החולש על כל רשת האינטרנט, ושלל של מוצרים אחרים המסווגים מידע מסוגים שונים, אותם הרובוטים של גוגל אינם מצליחים לקרוא. בין אם חברת הענק מאיימת להשתלט על העולם או לא, בינתיים השימוש החינמי במוצריהם המעולים מקל על כולנו את החיים ומאפשר לנו גישה נוחה ואיכותית למידע אותו אנו מחפשים. אז מה הופך את גוגל למנוע החיפוש מספר אחד בעולם? רבים יגידו שזו הפשטות הנראית לעין בעת השימוש בכל אחד ממוצריהם של גוגל, ורבים יגידו כי מדובר באיכות התוכן והתוצאות המוגשות ללקוח.

בעקבות מה הגיעו שני עדכונים אלו ומה הם באים לשפר?

בעבר הרחוק של החברה, ממש עם הקמתה, החזון של בעלי החברה היה להגיש לגולשיה ולמשתמשים במנוע החיפוש שלה תוצאות רלוונטיות למילות החיפוש או ביטויי המפתח אותם חיפשו. מאז ועד מספר שנים אחורה, הדגש העיקרי באלגוריתם החיפוש של גוגל הוא להציג תוכן רלוונטי כמה שיותר, חוקיות זו נאכפה באמצעות מספר פרמטרים לבדיקת העמוד, אותם מקדמי אתרים הבינו ופירשו בעצמם, דבר שהפך את שוק קידום האתרים לפרוץ. בשנת 2011 שוק התוכן באינטרנט נראה זול למדי – כותבי תוכן בינוניים מילאו דפי אינטרנט בשילוב נכון של מילות מפתח אך ורק כדי שגוגל יקרא את העמודים המבוקשים ויחבר את הקישורים הפנימיים ליצירת דירוג מועדף. עדכון גוגל פנדה החל במהלך 2011 והתמקד באתרים בעלי תוכן ירוד שלא מספק ערך לגולשים. כמו כן חיפש העדכון אתרים שמעתיקים תכנים או מייצרים המון דפים שחוזרים על עצמם.


עדכון פינגווין החל שנה אחר כך והתמקד בכל הסוגיות של קישורים מלאכותיים לאתר. לפי גוגל, קישורים אמורים להתווסף לאתר באופן טבעי על ידי אתרים שונים. גוגל חיפש בעדכון זה אתרים שבונים קישורים באופן מלאכותי אך ורק על מנת להשפיע על אלגוריתם החיפוש של גוגל. בין היתר נפגעו אתרים שרכשו קישורים או אתרים שפרופיל הקישורים שלהם לא היה מגוון מספיק.

כיצד נימנע מפגיעה מהעדכונים הללו?

כל מה שגוגל מחפש הוא תוכן טוב וטבעיות של אתר בתהליך הקידום. תוכן טוב הוא תוכן מקורי, שאינו שוכפל, תוכן רלוונטי, תוכן שקשור לנושא הכללי של האתר ולנושא של העמוד הספציפי בו הוא מופיע, תוכן שהגולש שקורא אותו קורא אותו לעומקו, ונשאר זמן רב יותר בעמוד, תוכן שמסודר בצורה נכונה, לפי חלוקה נכונה לפסקאות, משפטי מפתח, כותרות ותתי כותרות.

קישורים טבעיים הם קישורים שמתווספים באופן שוטף לאתר, מגוונים ולא ממוקדים סביב מילת מפתח ספציפית או מגיעים ממקור אחד בלבד. על פי שני העדכונים המפורסמים של גוגל, המתעדכנים מעת לעת, מצליח מנוע החיפוש החכם בעולם לבדוק את התוכן שלכם ולדרג אותו לפי הרמה האמיתית של איכותו. במידה ואתם לא מעוניינים בטיפול בנושא של אתר פגוע, כדאי שתכינו את איכות התוכן של האתר שלכם, ואת התוכן המופיע באתרי לווין אליהם אתם מקושרים, לפי הכללים שתוארו לעיל.

נפגעתי מפנדה ופינגווין, כיצד אוכל לצאת מזה?

אל חשש, עם גוגל, כל דבר הוא בר תיקון. העונש אותו גוגל נותן לאתר שלנו הוא לא עונש זדוני על מנת לגרום לנו להרגיש רע. מדובר בדרך חינוכית להראות לנו איפה אפשר להשתפר, באילו שיטות רצוי להשתמש ואילו שיטות יש לדחות. במידה ואתם סובלים ממקרה של אתר פגוע בעקבות עדכוני גוגל האחרונים, פנו אלינו עוד היום ואנו נעריך את מצבכם. במהרה נוכל למסור לכם פרטים על חומרת המצב, ועל השינויים אותם יש לבצע באתרכם על מנת לחזור לדירוג הרצוי.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email