סודות השיווק של פייסבוק ויוטיוב

סודות השיווק של פייסבוק ויוטיוב

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות
זאפ גרופ

סודות השיווק של פייסבוק ויוטיוב

מנהל משרד הפרסום "מזבלה", דורי בן ישראל, מגלה מדי פעם סודות מעולם השיווק באינטרנט.

במאמר במגזין "פורבס" מינואר 2012, חושף בן-ישראל את 4 השיטות לשיווק יעיל בפייסבוק(לייקים אוטומטיים / קנויים, איך משתמשים בפייסבוק כדי לייצר מאות ואלפי לייקים בשעה של עבודה, מה אוהב האלגוריתם של פייסבוק ועוד).

במאמר חדש ב"פורבס", מחודש מאי 2012, חושף בן-ישראל גם את סודות השיווק ביוטיוב. הוא טוען שהמושג "ויראליות מסחרית" אינו קיים, ושצריך לייצר אותה באופן ממומן או מלאכותי.

איך עושים זאת?
באמצעות שתי דרכים עיקריות:

• שימוש בשכבות המידע שיש בכל סרטון יוטיוב (Call To Action Overlay),
כדי להפנות גולשים לאתרים חיצוניים;
• שימוש בשרתי פרוקסי כדי לגרום ליוטיוב לחשוב שהסרטון רלוונטי בכל מדינה
(כי מאז 2008-2009, האלגוריתם שלו ממיין ומדרג תכנים לפי מיקומים גיאוגרפיים).

בן-ישראל מציע גם שיטה נוספת ליצירת באז ויראלי באופן פיראטי, על-ידי העלאת תכנים של סלבס ויצירת קישורים לתכנים שאותם אתם רוצים לקדם. ככה פועלים היום ביוטיוב, באופן מחתרתי (לפחות עד שגוגל תעלה על זה ותשנה שוב את האלגוריתם; כיום היא לא משקיעה בכך זמן ומאמץ).

גוגל בוחנת תוצאות חיפוש סמנטיות

אנשי SEO בבריטניה טוענים שחלק מתוצאות החיפוש בגוגל משלב נדבכים מהחיפוש הסמנטי.חיפוש שמות של אנשים מפורסמים, חברות ועוד, מוביל לפרופילים שלהם בגוגל פלוס, וכן לפרופילים אחרים אודותיהם ברחבי הרשת.


אומנם זה לא חדש, מכיוון שפרופילים אישיים משולבים בתוצאות לא מהיום; ההבדל נשען על החידושים בתחום. למשל, חיפוש ביטוי בנוסח "מנהל חברת X", מציג את הפרופיל/ים של אותו מנהל ברחבי הרשת. פה טמון החידוש וזוהי בדיוק מהותו של חיפוש סמנטי - היכולת להבין למי מתכוונים, גם כאשר עושים זאת בעקיפין.

תודה לאורית מאתרSEO Mom על הידיעה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email