סודות ליצירת אתר אינטרנט מנצח

סודות ליצירת אתר אינטרנט מנצח

בניית אתר אינטרנט הפכה לעבודת אמנות הדורשת יצירתיות רבה, עם צאתן של הטכנולוגיות החדישות ביותר לשוק התכנות. כיום נוכל לבחור מבין אלפי תבניות, עשרות מערכות ניהול ומאות מעצבים וחברות לבניית אתרים, אך הדרך לבניית אתר מנצח לא תמיד חצובה באבן והיא עניין של עמידה בכמה כללים מרכזיים שתואמים את הסטנדרטים של פסיכולוגיית הגולשים. במאמר זה נציג לפניכם 5 טיפים ליצירה של אתר מנצח שיגדיל את ההמרות בו וישאיר בו את הגולשים שלכם לאורך זמן רב יותר.

שימוש במרחב

אתם בוודאי יכולים להבין בעצמכם שהעקרונות בהם גוגל משתמשת בפסיכולוגיית הגולש שלה הם עקרונות בינלאומיים, מוכחים ונקיים שמוכיחים את עצמם. הסתכלתם פעם על עמוד הבית של ענקית החיפוש העולמית? מדובר בשימוש מצוין במרחב תוך כדי הדגשת העיקר באמצעות רקע לבן. תוכלו לשים לב שהאתרים הגדולים והנחשבים ביותר (גוגל, ויקיפדיה, יוטיוב ופייסבוק) משתמשים בצבע הלבן כרקע מרכזי ולא חורגים מדרישת צבע זו. הסיבה לכך היא מחקרים שמוכיחים כי צבע לבן עוזר בהדגשת הטקסט המוגש ללקוח ומשפר הבנה של מסרים מרכזיים שנמסרים לו בצורה טקסטואלית.


מעברים נקיים בתוך האתר

הגולש של היום הוא גולש עצלן, הוא ניחן בסבלנות קצרה ובאצבע קלה על כפתור הback. מחקרים מוכיחים ששלושת השניות הראשונות בביקורו של הלקוח שלנו באתר הן הקריטיות ביותר, בהן צריך לגרום להתערבות שלו באתר או לעניין שלו שמתבטא בלחיצה להמשך או גלילה לכיוון הרצוי. על מנת לערב את הלקוח שלנו בצורה המהירה ביותר בתוכן המוגש לו, יש להציג את המוצרים שלכם בדף הבית בצורה קלה ומושכת (במקרים בהם מדובר באתר מכירתי), ולהשתמש בארכיטקטורת אתר מובהקת ומובנת הכוללת שימוש בקישורים פנימיים מרובים ונוחים.


שבירה של שגרת התמונות / טקסט

אף אחד לא אוהב להיתקל בבלוק טקסט בלתי נגמר או בשורה של תמונות אותן צריך להתחיל לברור בעצמינו. הגולשים של היום אוהבים שיאכילו אותם בכפית במידע ובתוכן, ועדיף שהמידע והתוכן בהם מאכילים את הגולשים שלנו יהיה כמה שיותר מגוון וטעים. כדי להימנע משימוש בבלוקים בלתי נגמרים של טקסט ותמונות כדאי מאוד לשלב אמצעי גירוי חזותיים ותוכניים נוספים כמו ביקורות חיוביות על המוצר או השירות שלכם, קופונים מיוחדים ואינטראקטיביים אותם הגולש יכול לדרוש בלחיצת כפתור או בהשארת פרטים ועל ידי הדגשה של מבצעים או קידומי מכירות במקומות הבולטים לעינו של הגולש.


מהירות טעינה

מחקרים מראים כי 40% מהלקוחות שמבצעים רכישות מקוונות ינטשו עמוד אינטרנט מכירתי אם ייקח לו יותר משלוש שניות להיטען, וכי 52% מהמשתתפים במחקר השיבו כי זמן טעינה חשוב מאוד לנאמנות שלהם לאתר. זמן הטעינה של האתר שלכם והעמודים הפנימיים בו חשוב מאוד לא רק לגולש עצמו אלא גם לדירוג העמוד שלכם בעיני גוגל, ומכאן לנראות האינטרנטית הכללית שלכם. אם אתם עוסקים במכירת סחורות באמצעות האינטרנט הליך הצ'ק אאוט צריך להיות מהיר ביותר, מכיוון שזהו רגע האמת. מהרגע בו הלקוח שלכם החליט לבצע את הרכישה יש חלון הזדמנויות מצומצם מאוד בו הוא יכול להתחרט, וזהו הפספוס הגדול ביותר של כל איש מכירות. מהרגע שהלקוח שלכם הוסיף את המוצר לעגלת הקניות שלו ומעוניין לעשות צ'ק אאוט, עליכם לדאוג בכל מחיר שהוא יוכל לעשות זאת במספר מינימלי של קליקים, בזמן טעינה מזערי וללא כל בעיה ועיכוב.


עיצובים רספונסיביים

בעידן בו אנו חיים השימוש במובייל הולך ותופס נתחים גדולים יותר ויותר משוק המפרסמים העולמי. כשאתם בונים אתר אינטרנט חדש ולא מתאימים אותו לסוג המכשיר בו הלקוחות שלכם עשויים לצפות בו, אתם מפספסים לקוחות רבים, שכן כמעט כולם היום כבר לא מנצלים רק את שעות המחשב שלהם לשוטטות אינטרנטית, אלא משתמשים גם בטלפונים הניידים שלהם כמחשב לכל דבר. באמצעות הסמארטפון שלהם הלקוחות שלכם מבצעים רכישות והזמנות, מבררים פרטים ומחפשים את המידע הנחוץ להם. אתר רספונסיבי שמתאים את אופן התצוגה למכשירים ניידים וטאבלטים הינו דרישה מינימלית בעידן המדיה המתקדמת בו אנו חיים. אם בעבר הייתה נדרשת התאמה לדפדפנים שונים, הרי שהיום התאמה שכזו היא סטנדרטית, והדרישה החדשה שנכנסת לתחום זה היא ההתאמה למובייל ולטאבלטים.

ניתן לצפות במאמר המקורי ממנו נלקחה ההשראה לכתיבת מאמר זה בלינק המצורף.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email