סטודנטים לתקשורת בסיור ב-zap דפי זהב

סטודנטים לתקשורת בסיור ב-zap דפי זהב

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

סטודנטים לתקשורת בסיור ב-zap דפי זהב

בוצת סטודנטים מאוניברסיטת אריאל, הגיעה אתמול לסיור במחלקת ה-SEO של zap דפי זהב ברמת גן.

הסיור אורגן על-ידי דניאל כהנוב, מנהל פרויקטים במחלקה ואחד מבוגרי המסלול לתקשורת דיגיטלית באריאל, ובו הוצגה לסטודנטים המחלקה ופעילותה.

מטרת הסיור היא לא רק חינוכית אלא גם מקצועית: חלק מהסטודנטים יעבוד בשיתוף עם מחלקת ה-SEO, כסטאז' אקדמי במסגרת לימודיהם במסלול תקשורת דיגיטלית.

זהו הסיור השני של בית הספר לתקשורת במשרדי זאפ גרופ; הראשון התקיים בסוף חודש מאי 2012.

מנוע החיפוש של פייסבוק

מה קורה כשיש לך מיליארד משתמשים, 250 מיליארד תמונות וטריליון קישורים? קיבלת מסד נתונים ענק, שרק מתחנן שיחפשו בו מידע. וזה בדיוק מה שפייסבוק עשתה לפני כמה ימים, כאשר הכריזה על Graph Search.
אומנם המנוע החדש מחפש רק בפייסבוק ולא באתרים חיצוניים (נכון לעכשיו), אבל הוא אמור לעשות זאת ביעילות גדולה מאוד (עד כדי כך שפרטים רגישים של משתמשי פייסבוק, כבר נחשפו לאוויר העולם).

אם חיפשתם את האח הגדול או את המקבילה למאגר הביומטרי, מצאתם אותם. גרף החיפוש החדש מתבסס על כל המידע שזמין בפייסבוק:
  • נתונים אישיים בפרופילים.
  • מידע בדפים, בקבוצות ובקהילות.
  • כל פעולה גלויה של משתמשי פייסבוק: סטטוסים, תמונות, לייקים, תגובות, שיתופים, Check-Ins ועוד.
  • מידע אודותינו אצל אנשים ודפים אחרים בפייסבוק.
  • ועוד

המלצות-חברים ממילא משמשות את רובנו כאשר אנו מחפשים מידע על מוצרים ושירותים, וכעת הן יהפכו לחלק מאלגוריתם החיפוש של פייסבוק. אגב, אם תייגתם את המידע שלכם כפרטי – הוא לא יוצג בתוצאות החיפוש, מה שמגביל את יכולות המנוע נכון לעכשיו.

הדגש כאן הוא על איתור המידע המדויק ביותר בהתאם לשאילתה. בעוד שגוגל מספקת בעיקר קישורים לאתרים הרלוונטיים, פייסבוק מתיימרת להציג מידע נקודתי ומדויק. אומנם גם גוגל כבר פיתחה את יכולות איתור המידע שלה, בעיקר עם "גרף הידע" שנולד לא מזמן; אבל בסיס הנתונים של פייסבוק אודות משתמשיו, מדויק הרבה יותר מאשר הבסיס בו משתמשת גוגל (האינטרנט).

האלגוריתם של פייסבוק (עדיין) לא מגיע לרמה של גוגל, אבל החיסרון הזה משני בהתחשב בכך שיש לה מסד-נתונים ענק אודות מיליארד בני אדם, עסקים, חברות ועוד. באשר להכנסות – אפשר להיות בטוחים שפייסבוק תמצא את הדרך הנכונה לשלב פרסומות, כאשר מישהו מחפש את המצלמה הטובה והזולה ביותר או מסעדה באזור מגוריו.

גוגל השיקה שירות קופונים

מה זה אומר לגבי עסקים, חברות וארגונים בפייסבוק? אומנם עוד מוקדם להתחיל לנחש ניחושים בנוגע לקידום במנוע של פייסבוק, אבל זה לא אומר שניחושים כאלה לא נמצאים בשטח, כולל טיפים מפייסבוק עצמה. ככל ששם המותג ו/או דפים וקישורים הנוגעים לו, מופיעים ביותר מקומות בפייסבוק (פרופילים אישיים, תגובות, סטטוסים, תמונות מתויגות, קבוצות ועוד) – כך גדלה החשיפה הפוטנציאלית שלו בחיפוש. לא חובה להקים דף עסק בפייסבוק כדי להופיע בתוצאות (אם כי זה נחוץ לצרכים אחרים, כמו מיתוג והופעה בתוצאות לוקאליות בנייד). אגב, כך נראות תוצאות חיפוש לוקאליות במנוע החדש.
שירות קופונים דיגיטליים בשם Zavers, הושק על-ידי גוגל לפני מספר ימים. השירות מאפשר לבעלי עסקים, ליצרנים ולקמעונאים להציע קופוני הנחה לצרכנים, ולעקוב אחרי קצב הורדת הקופונים והשימוש בהם. כמו כן ניתן לעקוב אחרי התנהגות הצרכנים והעדפותיהם, לפי הקופונים בהם נעשה שימוש.

הקופונים ניתנים לשימוש מיידי בעת רכישה באינטרנט, ללא צורך בסריקות או במתן מספר טלפון: הקופון יוצג באתר המכירה, והמשתמש יוכל לשמור אותו בחשבונו. ברגע שירכוש מוצרים מתאימים, ההנחה תתבצע אוטומטית. בשלב זה השירות זמין בארה"ב בלבד.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email