סמכות ובניית קישורים עם עדכון הפינגווין החדש

סמכות ובניית קישורים עם עדכון הפינגווין החדש

סוף סוף זה קרה... גוגל שחררה את פינגווין 4.0 - עדכון פינגווין האחרון מסוגו, משולב בעיבוד בזמן אמת כחלק מליבת אלגוריתם הדירוג שלה.


בפוסט הזה, נעיף מבט על מה הוא עדכון הפינגווין, כיצד עדכון זה משפיע על קהילת SEO בכללותה וכיצד האמיצים והנועזים יכולים להמשיך ולשפר את הנראות האורגניות שלהם בבטחה וללא חשש מהשלכות הענישה של האלגוריתמים במנועי החיפוש.

ההודעה

אחרי כמה שבועות של התפרעות ונדנדות ב-SERPים (search engine results page - דפי תוצאות מנועי החיפוש), הגיעה ההכרזה שרבים חזו אותה.

הכרזת פינגווין 4.0 כללה שתי נקודות מרכזיות:

הפינגווין פועל כעת בזמן אמת. אלו באמת חדשות טובות. עם זאת, יש המון מפרסמים, שעדיין לא רואים את ההתאוששות גם לאחר הסרה או ניטרול של כל הקישורים המוספאמים שלהם (spammy backlinks). אין ספק, שאתר שנבנה על קישורים מפוקפקים לא יצמח בחזרה לעמדת כוח על-ידי הסרת קישורים אלה, עם זאת, ישנם עסקים רבים שם בחוץ, שככל הנראה כבר נושאים את אותם "אזיקים" אלגוריתמיים סביב הקרסוליים הדיגיטליים שלהם. יש לקוות, כי, כעת, אנשים אלה יוכלו להמשיך הלאה, מאחר וחובם לאלגוריתם שולם במלואו ועונשם תם.

הפינגווין הוא כעת ממוקד יותר. אלמנט זה מסקרן מעט יותר, מאחר ונראה כי פינגווין 2.0 הוסיף ענישה ברמה של דף וברמה של מילות מפתח, מה שהפך אותו לפרטני וממוקד יותר מאשר גרסת 1.0. יחד עם זאת, אנחנו יכולים רק לתאר לעצמנו שהמצב התקדם, ואולי קישורים בודדים יילקחו בחשבון ולא הגישה הכוללת. רק ימים יגידו מהי המידה בה גישה פרטנית זה תשפיע על אתרים, אבל יתכן שזה יהיה דבר טוב דווקא עבור אלה המחפשים ומקפידים לשחק לפי הכללים.

יהיה מעניין גם לעקוב ולראות איך זה משתלב עם 200 או יותר הפקטורים והקריטריונים בהם גוגל משתמשת כדי לדרג אתרי אינטרנט. כעת, כשיש לנו את עדכוני פנדה ופינגווין משולבים בליבת אלוגריתם הדירוג של גוגל (אם כי פנדה אינה פועלת בזמן אמת), בהחלט יתכן כי משקל של גורמי הדירוג הידועים ישתנה כתוצאה מכך.

פיסת מידע מעניינת נוספת שהתגלתה במהלך העדכון, היא כי בעתיד, לא תהיינה יותר הודעות על עדכוני הפינגווין. פינגווין כרגע מתעדכן בקביעות כאשר גוגל סורק את הרשת, כך שהכיוונונים העדינים והדקים של מערכת זו כבר לא יזכו להודעות פרטניות משלהם. יתכן כי מדובר בדבר טוב, אשר יאפשר לאנשים להתרכז בשיווק אמיתי וטוב (SEO) ולא לשבת ולחכות בעצבנות לרגע בו פטיש העדכונים של גוגל ינחת ויפיל את טקטיקות הקישורים שלהם במכה אחת.

קישורים עדיין חשובים

חשוב לזכור כי קישורים עדיין חשובים. Google הבהירה זאת מספר פעמים גם עכשיו, כאשר אנשי צוות גוגל (כג'ון מולר ואפילו מאט קאטס) הבהירו את חשיבותם של קישורים כקריטריונים לדירוג, בצירוף לאזהרה של הבעייתיות התמקדות בקישורים בלבד בעת גיבוש אסטרטגיית שיווק וקידום אתרים.

כמובן, אם נבחן זאת באובייקטיביות, זה הגיוני לחלוטין. אם יש לכם אתר אינטרנט פשוט בן חמישה עמודים, ללא חשיפה חברתית או יחסי ציבור מסיביים ו-5,000 קישורים שמובילים אליו... משהו כאן, הגיונית, לא מסתדר. מצד השני, אם יש לך אתר מושקע, המכיל מאה (או יותר) תכנים מבריקים ומקצועיים, מוניטין איכותי ויציב ותכנים שמופצים בפלטפורמות ברחבי הרשת, אז זה ייראה קצת יותר טבעי. הוסיפו על כך קצת יחסי ציבור ופעילות חברתית, ואנחנו מתחילים לראות דפוס פעולה שנראה כמו עסק אמיתי.

אז קישורים חשובים לקידום. אבל קישורים הם רק אחד מיני גורמים רבים ולא צריך להסתכל עליהם באופן מנותק משאר הקריטריונים. למעשה, קישורים עשויים, לעתים קרובות, להיות תופעת לוואי של שיווק נכון. אז הסירו את הכובע ה- reverse-engineering וחבשו את כובע השיווק החכם שלכם, ואתם כבר נעים בכיוון הנכון להצלחה.

מה עוד צופן פינגווין 4.0 למקדמי האתרים?

להמשך הקריאה:
http://marketingland.com/authority-link-building-real-time-penguin-193400

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email