עדכון פיגנווין יוצא לדרך

עדכון פיגנווין יוצא לדרך

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

פינגווין 2.0 יצא לדרך

עדכון השני של אלגוריתם הספאם "פינגווין", יצא לדרך.ביום רביעי האחרון, 22 במאי. מדובר בגרסה מתקדמת יותר היושבת על התשתית הקודמת, ומיועדת לזהות ספאם ביעילות רבה יותר. אגב: קהילת השיווק באינטרנט מתייחסת לכך כאל העדכון הרביעי במספר; זאת מכיוון שעד היום היו 3 שינויים תחת העדכון הראשון (1.0), וזהו השינוי הרביעי במספר שיוצר אלגוריתם משופר יותר (2.0).

הטלטלה שעוברת על כל תחום ה-SEO בשנה וחצי האחרונות, ממשיכה לעורר הדים. עדיין מוקדם להסיק מסקנות חותכות, למרות שכבר מדוּוחים שינויים משמעותיים במיקומים. ברשת הישראלית מדובר בעיקר בדחיקה של אתרים קטנים, לעומת עלייה של אתרים מוכרים עם כוח וסמכות. בכך ממשיכה גוגל את קו-המחשבה הגורס שמותגים ראויים ליותר (בצדק או שלא בצדק). בדיקות נוספות מראות שכמות האתרים שנפגעו גדולה יותר בהשוואה לפינגווין 1.0, אך היקפי הפגיעה בכל אתר קטנים יותר.

בעוד שבחו"ל פינגווין הרבה יותר משמעותי, בישראל (כמו בישראל) שיטות הספאם עדיין מצליחות לתקופות מסוימות. מי שמכיר את נישת קידום האתרים בגוגל, יודע טוב מאוד אילו אתרים הצליחו להתברג מעלה ומי צנח מטה; עדות לכך שגם אתרים עם תוכן כמעט אפסי אבל עם ים קישורים, עדיין יכולים לעבוד על האלגוריתם.

ולמרות שגוגל מעדיפה מותגים גדולים וידועים, היא לא חוסכת מהם עונשים כאשר הדבר נחוץ. מאז עדכוני אפריל 2012 וינואר 2013, היו עוד כמה עונשים של מותגים ידועים – כגון BBC וארגון מוזילה – וכעת נענש עוד אתר בשל תוכן-גולשים מוספם (חברת Sprint, אחת מהספקיות הגדולות של תקשורת סלולרית בארה"ב). יש לדייק ולציין שהעונשים האחרונים הללולא פוגעים בכל האתר, אלא רק בעמודים נקודתיים המהווים את שורש הבעיה.

מידע חדש אודות Google Disavow

לאחרונה התקיים גוגל הנגאאוט אודות מדיח הקישורים (Disavow). הנה הנקודות העיקריות והחשובות שעולות מהדיון:אין סיבה לסנן קישורים אם לא התקבלה אזהרה בכלי מנהל האתרים. אם אתם בכל זאת דואגים מקישורים בעייתיים, אפשר להיעזר בכלי כדי להימנע (ככל האפשר) מפעולה אלגוריתמית.אין טעם לסנן קישורי No Follow (נשמע מובן מאליו, ובכל זאת כנראה שמנהלי-אתרים עושים זאת).


במקרים מסוימים יש לסנן דומיינים מלאים, ולא להשקיע משאבים בסינון דף בודד.פוסטים-אורחים לצורך הוצאת קישורים, עלולים להוות בעיה בעתיד.כאשר גוגל מוריד את ערך הקישורים המניפולטיביים, הוא יכול לשלוח אזהרה בלבד, ללא עונש. אזהרה מהסוג הנ"ל התרחשה רק פעם אחת עד כה.כאשר יש בעיות הקשורות לאיכות התוכן, מומלץ לתת לגורם חיצוני לבדוק את האתר (בעזרת 23 הכללים של גוגל לתוכן איכותי).גוגל קורא Meta EXIF ו-XMP (תגיות מטא לתמונות), אך לא תמיד משתמש בהן לצורכי דירוג. נקודה נוספת - תמונות לוגו שסומנו בעזרת Schema, חייבות להיות גלויות ולא מוסתרות עם CSS.

הסיכום נכתב על-ידי מנשה אברמוב ופורסם באישורו.

מדגיש-המידע של גוגל עבר שדרוג

בדומה לשאר התגיות העשירות (Rich Snippets), הכלי מאפשר להדגיש את תוצאות החיפוש בגוגל, לקבלת יותר נראות ולהגדלת ה-CTR. כאשר Data Highlighter יצא לאור בדצמבר 2012, הוא אִפשר הדגשה וסימון של תוכן מסוג אחד בלבד (אירועים). כעת נוספו לכלי 7 אפשרויות חדשותלהדגשת-מידע:

  • מאמרים
  • מסעדות
  • עסקים מקומיים
  • מוצרים
  • סרטים
  • פרקים מתוכניות טלוויזיה
  • יישומי תוכנה


הכלי מאוד נוח וקל לתפעול, אינו דורש ידע בתכנות או בקוד ומוסיף פרטים חיוניים לתוצאות החיפוש בגוגל (או מאחורי הקלעים).

פייסבוק וגוגל נלחמות על Waze

אחרי שפייסבוק הציעה 850 מיליון דולר עבור אפליקציית הניווט הישראלית (כך אומרת השמועה), גם גוגל נכנסת כעת לקלחת, עם הצעה של מיליארד דולר (כך אומרת שמועה נוספת). ההצעה של גוגל תאפשר לחברת ווייז להשאיר את פעילותה בישראל, על 100 עובדיה, וכנראה שהצעה זו קורצת יותר לבעלי החברה, שמעוניינים להשאיר אותה היכן שהיא.

אין ספק שהחברה שתרכוש את ווייז, תקבל שדרוג משמעותי בשירות לגולשים: פייסבוק תוכל ליידע גולשים היכן חבריהם נמצאים כשהם בתנועה; גוגל תשפר את יכולת הבנת-התנועה בכבישים, שנסמכת כעת על חישובים אלגוריתמיים (בעוד שבווייז הם מוזנים על-ידי המשתמשים בזמן אמת).

מה קורה באינטרנט ב-60 שניות?

סרטון חביב מבית היוצר של אתר Buzz Feed,

מתאר מה קורה באינטרנט בכל דקה (נכון לחודש מאי 2013):

  • 2 מיליון חיפושים בגוגל
  • 27,800 תמונות באינסטגרם
  • 278,000 ציוצים בטוויטר
  • 1,875,000 לייקים ו-208,300 תמונות בפייסבוק
  • 204 מיליון אימיילים נשלחים (65% מהם ספאם)
  • מוצרים בשווי 83,000 דולר נמכרים באמזון
  • 100 שעות של וידיאו עולות ליוטיוב
  • ועוד
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email