עדכון פינגווין 2.1 יצא לדרך

עדכון פינגווין 2.1 יצא לדרך

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכון פינגווין 2.1 יצא לדרך

ביום שישי האחרון גוגל שחררה עדכון נוסף של אלגוריתם הספאם "פינגווין". מאט קאטס, מנהל מחלקת הספאם בגוגל, אמר (כרגיל) שההשפעה תורגש באחוז אחד מתוצאות החיפוש.

אחת מהנישות שכן הושפעה (כנראה) מהעדכון, היא נישת קידום האתרים בישראל. אומנם לא התחולל מהפך רציני, אבל אתרים שעד היום היו בלתי נראים, "עלו לגדולה" בדף התוצאות השני, ואילו אתרים אחרים, מוכרים יותר, נדחקו לדפים רחוקים יותר. בינתיים השינוי לא גדול מדי, אבל בהחלט מורגש.

מיקום השרת פחות רלוונטי לקידום האתר

לכל מקדם אתרים מוכר הדיון החוזר ונשנה, האם מיקומו הפיזי של השרת משפיע על מיקומים בגוגל? האם גוגל מעדיף שאתר ישראלי יישב בשרת שממוקם בישראל, או שמא אין לכך שום השפעה?

ג'ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל, טוען שברוב המקרים מיקומו של השרת לא רלוונטי לקידום האתר. גוגל מסיק את המסקנות הדרושות בהתאם לדומיין, לשפת התוכן באתר ולתיוג גיאוגרפי בכלי מנהל האתרים.

גוגל קנתה טכנולוגיה חדשה לזיהוי תנועות-יד

חברת הסטארט-אפ Flutter פיתחה לפני כשלוש שנים טכנולוגיה לזיהוי תנועות-יד, בדומה לזו של אקס-בוקס קינקט. אפליקציית Flutter הגיעה לחמישייה הראשונה באפ-סטור תוך שבועיים מיום פרסומה, וכעת נרכשה על-ידי גוגל בסכום לא ידוע (שמועות רומזות על רכישה בסך 40 מיליון דולר).
למה זה טוב? הטכנולוגיה הזו תאפשר להפעיל בתנועת-יד כל מכשיר עם מצלמה מובנית: סמארטפונים, טאבלטים ואולי הכי חשוב – המשקפיים של גוגל. במידה שגוגל תחליט לשלב את הטכנולוגיה הזו עם ההפעלה הקולית של Google Now, יהיו ברשותה כלים נוחים ומתקדמים יותר להפעלת מגוון מכשירים. בכך גוגל מחזקת את מעמדה לא רק כענק אינטרנט, חיפוש ופרסום, אלא גם כענק-טכנולוגיה.

כלי חדש לעיצוב באנרים ואתרים מבית גוגל

ביוני 2013 גוגל הכריזה על הקמת פלטפורמה חדשה לעיצוב באנרים ואתרים.Google Web Designer זמין להורדה ולשימוש החל מסוף ספטמבר 2013, והוא פועל בטכנולוגיית HTML5 המאפשרת גמישות רבה יותר והתאמה למגוון צרכים.
כפי שציינו באייטם הקודם בנושא זה, הכלי החדש לא מיועד לשמש לבניית אתרים מורכבים, אם כי הוא בהחלט מסוגל לעשות זאת. מכיוון שגוגל שילבה בו גם את מערכות הפרסום שלה – דאבל-קליק ו-AdMob – ברור כי הכוונה העיקרית היא לשמש פלטפורמה למנהלי קמפיינים, שדרכם תוכל גוגל לגרוף הכנסות נוספות.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email