עדכון פנדה מס' 19

עדכון פנדה מס' 19

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכון פנדה מס' 19

עדכון ה-19 של פנדה יצא לדרך, והוא אמור להשפיע על 0.7% מהתוצאות. גוגל מבצעת מספר עדכוני פנדה מדי חודש, כך שאיכות התוכן והשפעתו על הגולשים מקבלים חשיבות גדלה והולכת עם חלוף הזמן.

עדכון פנדה הראשון, ב-24 לפברואר 2011, השפיע על 12% מהתוצאות באנגלית בארה"ב; כל עדכון נוסף מאז השפיע על פחות תוצאות, עד כדי פחות מ-1%. יחד עם פינגווין, שני העדכונים הללו הפכו למשמעותיים ביותר בתעשיית החיפוש בשנים האחרונות.

ואם בעדכוני גוגל עסקינן, הנה חידה:
איזה עדכון אלגוריתם פגע ב-70% מהאתרים הקשורים אליו?

עדכון Page Layout, המעניש אתרים עם עודף פרסומות (נקרא גם Top Heavy). מסתבר שרק 21% מהאתרים התאוששו ממנו לחלוטין ו-9% באופן חלקי. כל השאר חטפו לבלי-שוב. אז היזהרו מפרסומות, ילדים.

בקרוב: פרטיות משופרת בדפדפן כרום

עד סוף 2012, גם דפדפן כרום יכלול את אופציית "אל תעקוב" (Do Not Track). בפיירפוקס ובאקספלורר האופציה הזו קיימת מזמן, ומאפשרת לגולשים להחליט האם הם רוצים שהדפדפן יעקוב אחריהם.

מכיוון שגוגל מרוויחה ממעקב אחר התנהגות-גולשים, לא קשה לנחש מדוע האפשרות הזו לא שולבה בדפדפן עד היום. אומנם ניתן להוריד אותו בכרום כתוסף נפרד, אך עד עתה הוא לא נכלל כאפשרות מובנית בדפדפן (opt-in, כמו בפיירפוקס ובאקספלורר). כאמור, כל זה ישתנה עד לסוף השנה הנוכחית.

סוג חדש של תקציב באדוורדס

החל מה-17 לחודש, ניתן להשתמש בתקציב אחד עבור כל הקמפיינים באדוורדס. זה כלי מצוין למנהלי פרסום הפועלים לפי תקציב מוגבל, שאותו יש לחלק למספר קמפיינים נפרדים. זה חוסך זמן וטרחה מיותרים: קובעים תקציב משותף, ונותנים לאדוורדס להחליט איזה קמפיין יקבל איזה תקציב, בהתאם לביצועיו. כמובן שניתן גם להזיז תקציבים ידנית, בהתאם לצרכים שלכם.


מצד שני, חלוקת התקציב החדשה עלולה ליצור מצב בו אחד הקמפיינים "ישאב" את כל הכסף מהשאר. אם יש לכם קמפיין א' עם מילים תחרותיות מאוד בהשוואה לקמפיין ב', הראשון עלול לרוקן את קופת התקציב גם עבור האחרון. אומנם לא ידוע אם זה מה שיקרה בפועל, אבל זה החשש של כמה ממנהלי הפרסום בתחום.

גם פייסבוק תיכנס לתחום החיפוש

בפייסבוק יש מיליארד חיפושים ביום גם בלי להתאמץ, כך טוען מארק צוקרברג; לכן זה יהיההתחום הבא אליו פייסבוק תיכנס (כבר כיום יש לה צוות העוסק בכך). רוב החיפושים הם חיפושי-אנשים, אבל חלק מהם הוא גם חיפושי מותגים.


כזכור פייסבוק כבר החלה לשלב פרסומות בתוצאות החיפוש שלה, והכניסה לתחום החיפוש עצמו היא השלב הטבעי הבא. ככל הנראה המנוע יהיה חברתי, ויבסס את תוצאותיו בהתאם להמלצות של חברים.

ועוד אנקדוטת-פייסבוק:
מעכשיו כל סטטוס יכול להיות מקודם בפיד של החברים שלכם, תמורת תשלום צנוע של כמה דולרים. מעניין יהיה לראות האם גם אנשים פרטיים ישתמשו בזה, או רק דפי מותגים.

תמונות-עסקים בגוגל מפות

בגוגל ארה"ב יש פיילוט המאפשר לכל בעל עסק לצלם את מקום העבודה, וליצור גלריית תמונות פנורמיות עבור גוגל מפות וגוגל+ (Google Business Photoss). בצורה כזו ניתן ליצור סיור וירטואלי בכל עסק, ו"לבקר" במקום עצמו דרך האינטרנט.


כעת התמונות מופיעות בצורה מודגשת על גבי מפות גוגל, באמצעות סימן של עיגול כתום. הצבת הסמן האנושי (Pegman) על גבי הסימן הכתום, מאפשרת להיכנס לסיור הווירטואלי או לצפות בתמונות רגילות מהעסק. כל הפיילוט הזה מתקיים רק בגוגל.קום, נכון לשנה האחרונה, ואולי יום אחד יגיע גם לישראל.

חברת אפל – השווה ביותר

שווי השוק של אפל הרקיע שחקים ביום שני האחרון, עם יותר מ-700 דולר למנייה. הדבר מעמיד אותה במקום הראשון בעולם, עם שווי שוק של 656 מיליארד דולר (מיקרוסופט שווה 424 מיליארד דולר, וגוגל – 232 מיליארד).


אפל תמיד הייתה ענקית-טכנולוגיה, עוד מימיה הראשונים, והיא ממשיכה להצדיק את שמה עד היום. אין ספק ששני המוצרים שתרמו לכך יותר מכל הם האייפון והאייפד: יותר מ-2 מיליון מכשירי אייפון 5 נמכרו בשעה הראשונה להשקת המכשיר.

לנוכח שליטתה של אפל בתחום החומרה, אין פלא שגוגל רכשה את מוטורולה מוביליטי באוגוסט 2011, בעסקת-ענק של 12.5 מיליארד דולר. בשל כך הפכה גוגל לחברה מובילה גם בתחום הניידים, לצד אפל.

מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email