עדכון Page Layout מכה שנית

עדכון Page Layout מכה שנית

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכון Page Layout מכה שנית

פרמטר Page Layout (או בשמו הנוסף Top Heavy) מעניש אתרים עם עומס-יתר של פרסומות מעל קו הגלילה. הוא נוסף לאלגוריתם לראשונה בינואר 2012, ומאז הצליחו להתאושש ממנו רק 21% מהאתרים שנפגעו. 70% מהאתרים שנפגעו נעלמו לבלי שוב, מה שהופך את הפרמטר הזה לאחד ה"אכזריים" ביותר.

רוב הסיכויים שהעדכון הזה נולד הרבה לפני כן, וגוגל פשוט לא סיפרה לנו (תזכורת: האלגוריתם מתעדכן כפעמיים ביום). העדכון ה"רשמי" השני של Page Layout בוצע ב-99 לאוקטובר, ואמור להשפיע על 0.7%% מהתוצאות באנגלית. נחכה ונראה מה זה אומר בפועל, וכמה אתרים יפלו הפעם.

גוגל תסמן תוצאות לא-אורגניות

במטרה להימנע מתביעות בתחום ההגבלים המסחריים, גוגל הגיעה להסכמה עם האיחוד האירופי על סימון שירותיה ומוצריה בתוצאות החיפוש:פרסומות, מפות, טיסות ועוד. זאת כדי להפרידם מהתוצאות האורגניות, על מנת שלגולשים יהיה ברור שהם מקבלים מידע מטעם גוגל, ולא בהכרח מידע אובייקטיבי (עד כמה ש"אובייקטיבי" קיים).

עד היום סימנה גוגל רק את הקישורים הממומנים, אך מכיוון שברבות השנים היא הפכה ממנוע חיפוש גם לספק מידע ותוכן – יהיה עליה לציין זאת בהתאם בתוצאות החיפוש. למרות זאת: סימון השירותים בלבד אינו פתרון מלא, וגוגל תוכל להמשיך לתת להם עדיפות על פני מתחריה.

שינויים בהגדרות אימות-מחבר

שרד הפטנטים האמריקאי עדכן את דף הפטנט של גוגל בנושא אימות-מחבר(Author Rank).מסתבר שגוגל עדכנה את אלגוריתם המחבר, וכעת נוספו לו 3 פרמטרים חדשים המסייעים לו לדרג כותבים:
  • ציון המוניטין שמקבל כל מחבר מבוסס (לפחות בחלקו) על ביקורות-גולשים, שנוספו לאייטם שלו על-ידי מחברים-מאומתים אחרים.
  • דירוג המחבר מבוסס לפחות על ציון המוניטין שלו עצמו, לצד ציוני המוניטין של מחברים שכתבו לו ביקורות.
  • משקל הדירוג מחושב לפי דירוגם של מחבר אחד או כמה מהם, שכתבו ביקורות עבור מחבר אחר.

בקצרה: דירוגי Author Rank מושפעים כעת גם מחוות-דעת של מחברים חיצוניים.

וקוריוז אחרון בנושא הזה:
מסתבר שגוגל מזהה מחברים וכותבים גם אם הם לא מקשרים את התוכן שלהם, לגוגל פלוס.
הדבר עלול להוביל לניצול לרעה של הפיצ'ר הזה, ולפגיעה בדירוגי-מחברים.

נתוני גלישה במכשירים ניידים

  • נכון לרבעון השלישי השנה, ליותר ממיליארד בני-אדם יש סמארטפון. המספר הזה צפוי לצמוח לכדי 2 מיליארד עד שנת 2015.
  • רבע מכל משתמשי האינטרנט בארה"ב, גולשים אך ורק במכשיר נייד (ולא ממחשב שולחני).
  • נפח החיפושים באינטרנט ירד ב-4% בין 2011 ל-2012, כך לפי קומסקור. הסיבה היא, ככל הנראה, העלייה בחיפושים ממכשירים ניידים, לפיקבוצת המחקר מקווארי. הנתונים של מקווארי מראיםשעד סוף 2012, סביר ששליש מהחיפושים באינטרנט יבוצע ממכשירים ניידים.
  • גלישה וצריכת-תוכן בניידים (לא רק חיפוש) עומדים כעת על 22% מסך כל התנועה באינטרנט (עלייה של 430% מינואר עד יולי). עד סוף 2012 ותחילת 20133, הנתון יגיע לכדי 27%.
  • 91% מהגלישה בניידים מיועדת למטרות חברתיות, לעומת 79% ממחשבים שולחניים.
  • השימוש בפייסבוק הגיע לכדי 56% באמצעות מכשירים ניידים, והנתון ממשיך לטפס מעלה.
  • יותר מ-40% מהציוצים בטוויטר נשלחים ממכשירים ניידים.
  • עדכוני גוגל מפות

חוות-דעת חדשות - בראשית היו בגוגל דירוגי 5 כוכבים; לאחרונה הופיעו הדירוגים של מדריך המסעדות Zagat, עם מספרים מ-1 עד 300; כעת הוחלט לשפר את חוויית המשתמש, ולדרג את חוות הדעת גם באמצעות מלל: "סביר", "טוב", "טוב מאוד" וכן הלאה. כאשר חוות-הדעת כוללות יותר מידע, הדירוגים יהיו מפורטים יותר (איכות, אטרקטיביות, שירות). האם גוגל מתחילה לנטוש את דירוגי זאגאט בהדרגה? כנראה שכן, אבל ימים יגידו.

עדכון מסיבי של Street View – המוצר עבר את העדכון הגדול ביותר מאז נולד: נוספו לו כ-400,0000 קילומטרים של דרכים ונקודות עניין ברחבי העולם. כמו כן ניתן לערוך סיורים וירטואליים מרשימים, במקומות אטרקטיביים במיוחד (כגון הכניסה לארמון קתרינה ברוסיה ).

אפליקציית מפות למערכות iOS – לאחר שהתברר כי שירות המפות העצמאי של אפל לא עובד כמו שצריך במכשירי iOSS, מסתבר כי גוגל עובדת על הנושא במהירות הבזק.
פרסום Mobile צמח ב-95%, מהמחצית הראשונה של 2011 למחצית המקבילה ב-2012,והכנסותיו הוכפלו לכדי 1.2 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום מקוון ככלל, צמחו לכדי 17 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של 2012; גידול של 14% בממוצע מדי שנה. השימוש בווידיאו מקוון תפח גם הוא ב-18% בשנה, והגיע למיליארד דולר הכנסות בששת החודשים הראשונים של 2012.

פרסום ברשת החיפוש שולט בתחום הפרסום האינטרנטי(48% מהשוק), עם קצב גידול של 19% מאז 2011 והכנסות של 8.1 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2012. ההכנסות מפרסום Display, לעומתו, ירדו מנתח שוק של 36% ב-2011, לכדי 33% בתקופה המקבילה ב-2012.

נתח ההכנסות מפרסום מקוון, לפי תחומים (2012):

• קמעונאות – 20%
• שירותים פיננסיים – 13%
• תקשורת / טלקום – 12%
• רכב – 13%
• מוצרי מחשוב – 8%
• חבילות נופש / נסיעות – 8%
• בריאות – 6%
• מדיה – 4%
• בידור – 4%

שדרוג האלגוריתם של יוטיוב

יוטיוב הוא מנוע החיפוש הרביעי בחשיבותו בעולם, עם מיליארד חיפושים ביום ו-60 דקות של וידיאו שעולים לאתר מדי דקה (mashable, ינואר 2012). אחד מהפרמטרים הקובעים איזה סרטון יעלה לראש תוצאות החיפוש ביוטיוב, יהיה מעתה גם משך זמן הצפייה(Estimated Minutes Watched). כמות הצפיות לבדה (Views) אינה מדד מספק לקביעת איכותו ודירוגו של סרטון, ולכן נוסף לו גם הפרמטר הנ"ל.

זמן הצפייה מופיע בלוח הבקרה של בעלי חשבון רשומים ביוטיוב (YouTube Analytics), והוא משפיע על תוצאות החיפוש בצורה משמעותית יותר מכמות הצפיות. כפי שניתן לראות בתמונה משמאל: גם סרטונים עם כמות צפיות גדולה לא הגיעו לראש תוצאות החיפוש, מכיוון שזמן הצפייה הכולל שלהם הוא קצר.

טיפ יוטיוב:
העלו את הסרטון שלכם ליוטיוב, ולאחר מכן הטמיעו אותו גם באתר / בבלוג שלכם. כך הסרטון ייסרק פעמיים, ולא תצטרכו להוסיף גם מפת וידיאו.

SEO במנוע החיפוש של פייסבוק

פייסבוק יתהדר בקרוב במנוע חיפוש חדש משלו, ומומחי SEO כבר מעלים הצעות לקידום דפים לראש התוצאות. הנה 12 השערות מושכלות אודות הפרמטרים שיסייעו לקבל דירוגים טובים:

1. כמות הלייקים שיש לאייטם נתון.
2. כמות הלייקים בדומיין נתון.
3. מעורבות גולשים באייטם מסוים ששותף בפייסבוק.
4. מעורבות גולשים במדינה, באזור או בעיר מסוימים (לייקים, שיתופים ותגובות).
5. מעורבות גולשים בקטגוריה, בתחום עיסוק או בנישה מסוימים (לייקים, שיתופים ותגובות).
6. מעורבות גולשים בקבוצת החברים שלך.
7. מעורבות גולשים בקבוצת החברים של החברים שלך.
8. מעורבות הגולשים בתוכן (אחוזי הקלקה וזמני שהייה לפי פילוח דמוגרפי, גיאוגרפי וענייני).
9. השפעת דף המותג (מעורבות גולשים פר-דף-מותג).
10. אופטימיזציית On-post (סטטוס + כותרת האייטם + התקציר).
11. נתוני דף ודומיין לפי SEOmoz או מג'סטיק.
12. מעורבותם של מובילי-דעה (סלבס, למשל).

מאת: עמית אדלר
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email