עדכוני אלגוריתם בגוגל, יוני-יולי

עדכוני אלגוריתם בגוגל, יוני-יולי

את: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכוני אלגוריתם בגוגל, יוני-יולי

אתרים שידוּוחו לגוגל כמפרי זכויות יוצרים באופן עקבי, ייענשו ויודחו ממיקומיהם בתוצאות החיפוש. אם בעל זכויות היוצרים יוכל גם להוכיח שהתוכן שייך לו, גוגל תסיר לחלוטין את האתר המעתיק.

כנראה שמדובר בתהליך חצי-אוטומטי: ברגע שיתקבלו מספיק דיווחים ידניים, האלגוריתם ייכנס לפעולה. עדכון זה כנראה מגיע בתגובה לעלייה המתמדת בבקשות הנשלחות לגוגל, להסיר דפים המפרים זכויות יוצרים (ראו גרף בצד שמאל).

מעבר לכך, בוצעו 86 שינויים ועדכונים בחודשים יוני-יולי 2012: שינוי בהצגת תוצאות חיפוש מובילות (לא ברור אם מדובר בעשר הראשונות או באחרות), זיהוי תוכן איכותי באתרים בעלי Trust גבוה, עדכון פנדה 3.7, הצגה מדויקת יותר של כותרות עמודים ועוד.

תוצאות חיפוש יכללו מידע מג'ימייל (אבל לא מגוגל+)

גוגל ממשיכה לזגזג בין הפרת פרטיות הגולשים להפרת חוקי ריכוזיות.


בזמן הקרוב ניתן להירשם לניסוי חדש , המציג בתוצאות תכנים רלוונטיים גם מתוך חשבון המייל האישי בג'ימייל. כרגע מדובר רק בגולשים דוברי אנגלית בגוגל.קום. מצד אחד זה טוב, מכיוון שזה משפר את המידע שאנו מקבלים: תכנים רלוונטיים שנשלחו בהתכתבויות שלנו, יכולים להזכיר לנו שכבר דיברנו על הנושא בעבר.מצד שני זה עלול להוות מעין פלישה לפרטיות המייל שלנו בג'ימייל.

ובמקביל:
מנהל תחום החיפוש בגוגל, עמית סינגהאל, הודיע שהחברה תפסיק לשלב את גוגל פלוס בתוצאות החיפוש. השינוי נובע מביקורת חריפה שהוטחה בגוגל, על-ידי פייסבוק, טוויטר ומיי-ספייס. החברות טוענות לעיוות תוצאות החיפוש ה"אובייקטיביות", באמצעות קידום התכנים הנמצאים בגוגל פלוס.

בריאיון נוסף, סינגהאל טוען שפייסבוק וטוויטר מפריעות לגוגל להפוך ל"מנוע החיפוש המושלם"; אבל אם לא הייתה קמה זעקה, גוגל הייתה ממשיכה לחזק את מעמדה כמונופול בתחום החיפוש, באין מפריע.

שיתופים חברתיים = קישורים נכנסים

דגם של SEOmoz ניתח 25,000 כתובות אתרים, ששותפו לפחות פעם אחת בשלושת הרשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין). בכל 3 הרשתות נמצא מתאם גבוה בין שיתופים חברתיים לכמות הקישורים הנכנסים.


המתאם הגבוה ביותר בין שיתופים לקישורים נמצא באתר לינקדאין, כאשר אחריו טוויטר ופייסבוק. אומנם זו לא פעם ראשונה שאנו שומעים על כך, אבל כל מדגם/סקר נוספים בתחום רק מחזקים את המסקנה: שווה להשקיע בשיתוף התכנים שאתם מייצרים.

חשוב לציין ששיתופים חברתיים לבדם לא בהכרח יובילו לתוצאה הדרושה; כוחו של קישור נכנס עדיין חזק יותר. אבל שיתופים בהחלט מהווים גורם שאי אפשר להתעלם ממנו.

מנועי-חיפוש פחות פופולריים בגלישה מהנייד

שר מדובר בתחומי הנסיעות, המסעדות והרכב בארה"ב – 50% מהפעולות במכשירים ניידים מובילים לרכישה, גם בלי מנועי חיפוש.הנטייה בקרב משתמשי-נייד היא להיכנס ישירות לאתרים / אפליקציות ידועים (46%), או לאתרים / אפליקציות בהם כבר השתמשו בעבר (49%); זאת בהשוואה לחיפוש מידע במנועי-חיפוש טרם ביצוע הרכישה (15%).


לפי מחקר נוסף של נילסן (יולי 2012), גולשי סמארטפון מעדיפים אפליקציות (81%) על פני גלישה באינטרנט. הנתונים הללו מוכיחים שהתנהגות הצרכן שונה כאשר מדובר במכשירים ניידים.

כתובות אישיות בגוגל+

באיחור אלגנטי אחרי פייסבוק, עכשיו גם בגוגל פלוס אפשר לבחור כתובות URL אישיות. בהחלט פיצ'ר נחמד, במיוחד למותגים ולאנשים מפורסמים. כרגע האפשרות קיימת עבור פרופילים מאומתים, כמו זה של בריטני ספירס למשל (ראו מטה). בהמשך האופציה תהיה נגישה לכל השאר, כולל דפי מותג.

(קרדיט לידיעה המקורית: רותם גרובר)

ועוד אנקדוטת-גוגל-פלוס:

תמונת הפנים הנכונה בתוצאות החיפוש (rel=author), יכולה להעלות את הטראפיק האורגני בכמה עשרות אחוזים. שווה להשקיע קצת בגוגל פלוס, ולבדוק איזו תמונה מייצרת הכי הרבה טראפיק לאתר שלכם.

גוגל – עושה שופינג מאז 1998

גוגל כבר מזמן אינה רק ענקית חיפוש ופרסום, אלא גם ספק-תוכן ששולח את זרועותיו לכל עבר. מהרכישה הראשונה שלה בפברואר 2001 (Deja News), רכשה גוגל 115 חברות נוספות. כל רכישה מוסיפה לה יכולות טכנולוגיות מתקדמות, לצד מידע מעודכן אודות אנשים, מקומות ועוד.


אחרי שקנתה את שירות מחירי הטיסות ITA, את מדריך המסעדות Zagat, וכן חברות נוספות בתחום הנסיעות – רוכשת גוגל גם את Frommer's. מדובר בחברה אמריקאית ותיקה, המוציאה לאור מדריכי נסיעות עוד משנות ה-50. כוונת גוגל היא להפוך לספק שירותים מוביל בתחומי הנסיעות והתיירות, ולהציע לגולשים אפשרות לרכוש חבילות נופש גם במכשירים ניידים. סכום הרכישה חסוי, אבל מעריכים שהוא עומד על כ-23 מיליון דולר.

מאגר הנתונים המשולב (זאגאט / ITA / פרומר'ס) יספק לגוגל מידע חסר-תקדים בהיקפו, אודות ביקוש למסעדות, בתי מלון, טיסות ומעל ל-4,000 יעדי תיירות בכל העולם. רכישת Frommer's צפויה לייצר לגוגל הכנסות של 85 מיליון דולר בשנה.

חיפוש מקומי: עם Zagat או בלעדיו?

מריסה מאייר, שהייתה סמנכ"ל בגוגל עד לא מזמן, היא זו שהביאה לגוגל את Zagat - מדריך מסעדות מוביל בארה"ב, המאפשר לכתוב חוות-דעת וביקורות. אבל מרגע שמאייר עברה ליאהו, בגוגל לא בטוחים האם לדבוק בשיטת 30 הדירוגים.


מומחה חיפוש מקומי דיווח על ניסוי בתוצאות החיפוש בגוגל.קום: במקום דירוגי Zagat, ששולבו בגוגל לפני מספר חודשים, הופיעו שוב 5 הכוכבים הרגילים. כנראה שגוגל בודקת האם 30 הדירוגים של זאגאט אכן יעילים וברורים יותר לגולש, בהשוואה לדירוגים הקודמים.

האם גוגל פלוס חשוב ל-SEO?

אתר Search Engine Watch בדק אילו מטרות משרת גוגל פלוס, עבור גולשים ומקדמי אתרים. הבדיקה כללה מספר פרמטרים, כאשר לכל פרמטר ניתן ציון:


גידול במספר המשתמשים – ציון חיובי.
מעקב אחר התנהגות גולשים – ציון שלילי.
רמת מעורבות-גולשים – ציון שלילי.
אפשרויות צמיחה – ללא ציון.
השפעה על SEO – ציון חיובי.

ואם נחזור לשאלה בה פתחנו את הידיעה:
סך כל הניקוד עומד על אפס. כלומר ניטרלי: לא לכאן ולא לכאן.

חשיבותו של גוגל פלוס למקדמי אתרים עדיין לא ברורה. אבל מכיוון שאסור לנו להתעורר יום אחד, ולגלות שאולי פספסנו את הרכבת – מומלץ להשתמש בו.

מאת:עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email