עדכוני גוגל, אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר

עדכוני גוגל, אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכוני גוגל, אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר

במהלך חג הסוכות ביצעה גוגל שלל שינויים ועדכונים, הן באלגוריתם והן במספר שירותים שהיא מציעה. ראוי לזכור שהאלגוריתם ממילא מתעדכן פעם או פעמיים ביום, מה שאומר שיש כמה מאות עדכונים בשנה.גוגל לא יכולה לדווח ואינה מעוניינת לדווח על כל שינוי. מה שכן מדוּוח הוא שבריר משלל העדכונים.

עדכון פנדה ה-20 במספר בוצע ב-27 לספטמבר; משפיע על 2.4% מתוצאות החיפוש, כך שמדובר בעדכון יחסית גדול.

עדכון פינגווין השלישי במספר בוצע ב-5 באוקטובר. משפיע על 0.3% מהשאילתות באנגלית, ועל 0.4% מהשאילתות בשפות אחרות.

עדכון EMD – גוגל החליטה להעניש אתרים עם דומיין מדויק, שהוא עצמו מילת-מפתח (Exact Match Domainn, כגון דומיינים מדוייקים בעברית, שהייתה להם עדנה לתקופה קצרה). העדכון הינו תקופתי והוא יתחדש מדי פעם בפעם, בדיוק כמו פנדה ופינגווין. נתונים מראים שהשפעתו הייתה כמעט מיידית: ירידה בנוכחותם של אתרי EMD ב-10 התוצאות הראשונות בגוגל.קום (משפיע על 0.6% מהתוצאות). ראוי לזכור שהעדכון לא פועל בריק, ולא כל EMD ייפסל וייענש. הדבר תלוי בפרמטרים נוספים, המבדילים EMD איכותי מירוד.

ניהול קודי גוגל (Tag Manager) – אחד מהשירותים החשובים ביותר שיצרה גוגל לאחרונה. אם עד היום מנהל האתר היה צריך להתקין קוד אנליטיקס בנפרד, קוד המרה בנפרד וכן הלאה, שיטת התיוג החדשה של גוגל, הנקראת Tag Manager, פותרת את הנושא באלגנטיות: מכניסים קוד אחד בכל דפי האתר באופן חד-פעמי, ולאחר מכן ניתן לגשת אליו מרחוק, ולהזריק לתוכו כל שינוי שנרצה: קוד HTMLL, אנליטיקס, מעקב המרות, מעקב אדוורדס (כולל רימרקטינג ודאבל-קליק) ועוד.סקירה מורחבת בעברית ניתן לקרוא כאן.

עדכוני אלגוריתם משניים – גוגל פרסמה כ-60 שינויים בבלוג הרשמי.
הנה הנקודות החשובות ביותר, כפי שסוכמו באתר Askpavel:

- טיפול טוב יותר במידע ישן ולא עדכני (ככל שהתוכן ישן יותר, כך קטנים סיכוייו לעלות לראש התוצאות).
- זיהוי טוב יותר של מידע לוקאלי באתר.
- הבנה טובה יותר של ההקשר בכל שאילתת-חיפוש.
- הרחבה ועדכון של גרף הידע באנגלית (שכידוע לא ממש מדייק במרבית המקרים).
- עדכונים בנושא זמני טיסה או זמני הצגה של סרטים.

עדכון ההנחיות למנהלי אתרים – גוגל עדכנה את הנחיות האיכות, בעיקר בנושאים העוסקים בספאם. כמו כן מוקדש קטע נפרד לנושא התגיות העשירות (Rich Snippett). הנה סיכום קצר של הדברים מהם כדאי להימנע:

- טקסט חבוי.
- תחבולות קישורים.
- תוכן אוטומטי או מועתק.
- אתרים דחוסים במילות מפתח.
- ניצול לרעה של תגיות עשירות (יותר מדי תגיות = לא בריא).
- אתר שאינו עולה כראוי בכל הדפדפנים.
- אתר שעולה לאט מדי.

גוגל Trends התמזג עם Insights for Search – גוגל Insights מיועד למחקר מילים, בעוד ש-Trendss מאפשר לצפות בשינויי מגמות בתחומים מסוימים. כעת הממשק המשולב מכיל את היכולות של שני הכלים במקום אחד. למרות זאת, על פניו נראה שהכלי החדש בעצם לא מחדש דבר; גוגל ביצעה את המיזוג בעיקר משיקולים של מניעת כפילויות במוצריה, והכלי מספק בעיקר את היכולות של גוגל אינסייט.

השאילתות היעילות ביותר ל-SEM

איך נדע אילו מילות מפתח הן היעילות ביותר לקמפיין שלנו? אלו שמביאות לנו הכי הרבה הופעות, קליקים והמרות? מומחי אתר SEW בדקו 1.5 מיליון שאילתות במהלך חצי שנה, ומצאו כמה נתונים מעניינים אודות יעילותם של ביטויים בפרסום.

להלן הנתונים, בהתאם למספר התווים בכל שאילתה:

0 -5 תווים – יותר מדי קצרים מכדי להביע משהו משמעותי; אינם יוצרים הופעות, קליקים והמרות עבור מרבית המשווקים.

6 -10 תווים – מייצרים כמות גדולה של הופעות, אך מעט מאוד קליקים והמרות.

11 -25 תווים – כמעט 60% מההופעות, מהקליקים ומההמרות נוצרים באמצעות שאילתות של 11 עד 20 תווים. 21 עד 25 תווים מייצרים 80%% מההמרות הטלפוניות (כלומר: גורמים לגולש להתקשר). אלו הם הביטויים העיקריים (לעומת ביטויי זנב ארוך, בסעיף הבא).

26 -40 תווים – אומנם קבוצה זו כמעט לא מייצרת הופעות, אך ביטויי זנב ארוך יעילים ורווחים יותר ב-66% לעומת הקבוצה הקודמת (ביטויים עיקריים).

מעל 40 תווים – כאן היעילות שוב יורדת. למנהל הקמפיין אין טעם לבזבז זמן על ביטויים ארוכים מ-40 תווים.

שיווק באינטרנט טוב לכולם

במרץ 2012 התפרסמה כתבה בגלובס,הסוקרת את תעשיית ה-SEO בישראל. תחום הקידום בארץ מגלגל 400 מיליון שקלים בשנה ויצר כ-2,000 משרות (גם SEO וגם SEM). כמו כן ההכנסות ב-2011 זינקו ב-80%, ומספר הלקוחות גדל פי 1.5.
סקר דומה שבוצע ב"רשות לפרסום אינטראקטיבי" בארה"ב (IAB), מצא ששוק הפרסום באינטרנט יצר 5.1 מיליון מקומות עבודה. תרומת השיווק באינטרנט לכלכלת אמריקה עומדת על כ-530 מיליארד דולר (3.7% מהתל"ג האמריקאי).המשיך לתת להם עדיפות על פני מתחריה

חצי מהחיפושים בגוגל – לוקאליים וניידים

כ-43% מהשאילתות בגוגל הן חיפוש לוקאלי: 74% מהן מבוצעות באמצעות מכשיר נייד, ו-26% באמצעות מחשב שולחני.

הטרנד כבר ידוע מזה זמן רב, וזרם הנתונים רק ממשיך לחזק אותו: רוב הגלישה תבוצע בסופו של דבר ממכשירים ניידים (ויש להתאים לכך את האתרים הקיימים), והרבה מהשאילתות נוגעות לחיפוש מקומי (שהרי חיפוש ממכשיר נייד מתבצע תוך כדי תנועה, בהתאם לאזור בו נמצאים בפועל).

תיקון חשוב:
עוד באותו יום בו הוציאה חברת Chitika את המחקר, התגלתה בו טעות. נפח החיפושים המקומיים בגוגל איננו 43%, אלא 24% בלבד

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email