עדכוני גוגל לחודש מאי

עדכוני גוגל לחודש מאי

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכוני גוגל לחודש מאי

בשבוע שעבר גוגל הודיעה על 39 עדכוני אלגוריתם, ששוחררו במהלך חודש מאי 2012.
הנה תקציר הנושאים העיקריים:

קישורים לא טבעיים ועדכוני פינגווין – איתור טוב יותר של "תחבולות קישורים", לצד מקצה שיפורים מינוריים בעדכון פינגווין. מכיוון שגוגל מתייחסת לשני התחומים הללו בנפרד, כנראה שהידיעה אודות הקישורים הלא טבעיים נוגעת לחלקים אחרים באלגוריתם, ולא לפינגווין.

כותרות עמודים – הפעלת אלט טקסט כאשר הטייטל קטוע; שיפור היעילות ביצירת טייטלים חלופיים, וכן סינון קישורים לא רלוונטיים שעלולים להשפיע לרעה על יצירת הטייטל (למשל: קישור Go Back, בעל רלוונטיות פחותה לנושא העמוד).

עדכון Freshness – איתור יעיל יותר של אירועים עיקריים וחשובים; איתור טוב יותר של שאילתות המחפשות מידע עדכני; פישוט אלגוריתם ה- Freshness ועוד.

ומעבר לעדכוני חודש מאי - ביום שישי האחרון (8.6.12) שוחרר עדכון פנדה 3.7. העדכון אמור להשפיע על פחות מאחוז אחד מהחיפושים. ראוי לציין שמפברואר 2011 ועד היום, כבר היו 17 עדכונים באלגוריתם פנדה.

פייסבוק תדעך תוך 5 עד 8 שנים

כך טוען האנליסט אריק ג'קסון, מייסד חברת Ironfire Capital. ג'קסון מבסס את טיעוניו על ירידת ערך המניות של פייסבוק ב-27 מיליארד דולר, תוך פחות מחודש. מעבר לכך כל התחזיות מראות שהגל הבא באינטרנט הוא הסלולר, תחום שבו פייסבוק מתקשה להצליח.


ג'קסון חוזה שתוך כמה שנים פייסבוק תדעך, בדיוק כפי שקרה ליאהו ול-AOL (שוויה של יאהו כיום הוא רק 10% ממה שהיה בשנת 2000). כנראה שזה קשור לכך שהפרסום בפייסבוק לא ממש עובד, ושרבים (כולל חברות ועסקים) מתחילים להשתעמם מהרשת החברתית הגדולה בעולם.

גוגל ואפל שולטות בשוק הסמארטפונים בארה"ב

לפי מחקרי-שוק של IDC ו- comScore, אנדרואיד ו-iOS מהווים כיום 82% משוק הסמארטפונים בארה"ב. אומנם אין חדש תחת השמש, אבל בניגוד לאפל – שהפכה לענקית בעיקר בתחום אחד – גוגל הפכה למונופול במספר תחומים (חיפוש, פרסום ועכשיו גם סלולר).

שובו של Yahoo Site Explorer (בערך)

שירות בדיקת הקישורים של יאהו היה הפופולרי ביותר בתחום ה-SEO, עד לסגירתו בנובמבר 2011. מאז באו לעולם תחליפים די טובים, כגון מג'סטיק ו- seomoz, אבל רבים קיוו ליום בו YSE "יחזור מן המתים".


הפלא ופלא, היום הזה כנראה הגיע אבל בפורמט קצת שונה. מכיוון שבינג ויאהו משלבים כוחות במובנים רבים (כחזית אחת מול גוגל), הפעם זה קורה גם בתחום בדיקת הקישורים. שירות Bing Link Explorerהוא חלק מכלי מנהל האתרים של בינג, שעבר שדרוג רציני לאחרונה.

הממשק דומה לזה של יאהו, אבל הפעם הוא כרוך ברישום. מעבר לבדיקת קישורים, כלי הניהול מציג אפשרויות חדשות נוספות: דוחות SEO, ניתוח נתונים, התראות אודות תכנים משוכפלים, כלי להסרת קישורים, כלי למחקר מילים, כלי להאחדת כתובות URL ועוד.

הנחיות של גוגל לבניית אתרי-סלולר

בכנס SMX Advanced, העוסק ב-SEO ובשיווק באינטרנט, הוצגו הנחיות של גוגל לבנייה טובה יותר של אתרים, המיועדים לגלישה ממכשירים ניידים. זו לא פעם ראשונה שגוגל מפרסמת הנחיות בנושא, אבל מכיוון שמדובר בהנחיות העדכניות ביותר - שווה להתייחס.


נכון להיום, גוגל תומכת ב-3 גרסאות עיצוב לאתרי מובייל:

1. עיצוב אחיד: אותן כתובות URL לכל סוגי המכשירים הניידים, כאשר כל URL כולל HTML דומה עבור כל המכשירים. אם רוצים להגדיר כיצד הדפים מוצגים בכל אחד מהמכשירים, יש לעשות זאת באמצעות CSS. אפשרות זו היא ההעדפה העיקרית של גוגל.

2. עיצוב דינמי: אותן כתובות URL לכל סוגי המכשירים הניידים, כאשר כל URL יכול לכלול HTML ו-CSSS שונים עבור כל מכשיר. השוני תלוי בשאלה האם הגלישה מבוצעת ממכשיר נייח או נייד.

3. עיצוב נפרד: אתרים נפרדים לחלוטין: גרסת נייח וגרסת נייד, עם כתובות URL שונות וקוד HTMLL שונה.

Google Engage 2012

כבכל שנה, אתמול התקיים כנס Engage של גוגל. הכנס יועד למפרסמים בגוגל אדוורדס,

ומעבר לכך הוצגו בו גם גאדג'טים שונים, פרויקטים עכשוויים ועתידיים ועוד.

שלחנו לכנס קבוצת אנשי SEO ו-SEM מטעמנו.
סיקור מורחב ותמונות ניתן לראות בניוזלטר של אמיר שינקמן, ממחלקת ה-SEO.
מאת: : עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email