עדכוני גוגל למנהלי אתרים

עדכוני גוגל למנהלי אתרים

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

עדכוני גוגל למנהלי אתרים

סטטיסטיקות כותב-מאומת – מזה זמן מה גוגל מאפשרת לתייג תכנים כשייכים לכותב מסוים (Author Rankk), ולקבל דירוגים בהתאם. לפני מספר ימים נוספה גם האפשרות לעקוב אחר התכנים המתויגים, באמצעות כלי מנהל האתרים. כל תוכן שתויג כשייך לפרופיל גוגל פלוס מסוים, מוצג כחלק מסטטיסטיקת המחבר של אותו פרופיל (כפי שניתן לראות למטה - קליק להגדלה בחלון חדש).

קישורים עדכניים – לכלי מנהל האתרים נוספה אפשרות להוריד קובץ, עם הקישורים העדכניים ביותר שנסרקו על-ידי גוגל. התוספת הנחמדה הזו מציבה את WMTT פחות או יותר באותה רמת-עדכון עם כלי-אבחון אחרים, כגון מג'סטיק ו- OSE.

קישורים לא-טבעיים – אם קיבלתם הודעה מגוגל אודות קישורים לא טבעיים לאתר שלכם, אל תיבהלו; כך מבקש מאט כץ. מדובר באזהרות לגבי קישורים בודדים, שלא בהכרח מהווים בעיה מיידית עבור האתר שלכם. כמובן שהודעות מסוג זה לא מציינות באילו קישורים מדובר, ובכך מסכלות את אפשרות התגובה של מנהל האתר. לא ברור מדוע גוגל נוקטת בשיטות פעולה מעורפלות ומעצבנות, בהן היא מודיעה שיש בעיה אבל לא מיידעת מהי בדיוק הבעיה.

אנליטיקס בגרסה חדשה - גוגל הודיעה ב-17 לחודש כי האנליטיקס הישן ייזרק לפח, לטובת גרסה חדשה עם מידע בזמן-אמת. בשנה האחרונה גוגל עשתה ניסויים עם הגרסה החדשה, ואִפשרה לחזור לגרסה הישנה בכל פעם שהתחשק.

מיום 18 ביוני אנליטיקס פועל בגרסה החדשה בלבד, שעיקר החידוש בה הוא הצגת נתונים בזמן-אמת. עד עכשיו הנתונים הללו הוצנעו בפינה חשוכה באנליטיקס הישן, ומעכשיו המידע יוצג בזמן ההתרחשות עצמה.

האמריקאים מעדיפים את גוגל פלוס

קרב אנשי שיווק ו-SEO יש בדיחה, לפיה גוגל פלוס משמשת רק אנשי שיווק ו-SEO.

מסתבר שזה לא ממש מדויק.

בסקר שנעשה על-ידי ארגון שביעות הרצון בארה"ב (ACSI), והקיף כ-70,000 איש, נמצאשהאמריקאים מעדיפים את גוגל פלוס על פני שאר הרשתות החברתיות. כנראה שמאז העיצוב החדש ונוחות התפעול של ממשק-המשתמש, גוגל+ השתפרה מספיק כדי לקבל חוות-דעת חיוביות.

אתם מוזמנים להצטרף למחלקת ה-SEO שלנו בגוגל+, ולקבל עדכונים, חדשות וסקירות מקצועיות.

לא רוצים להשתתף בניסוי

סקר של חברת TRUSTe בארה"ב, חושף שמרבית הגולשים לא מעוניינים שיעקבו אחריהם(לא הפתעה גדולה). 90%% מהנסקרים אמרו שהם מוחקים עוגיות מהמחשב עם סיום הגלישה באינטרנט, ו-58% אמרו שאינם אוהבים מעקב אחר התנהלותם ברשת (למרות שהיא מיועדת רק לצורכי התאמה אישית של פרסומות).


ארגון "מוזילה" חושף ש-8.6% מהגולשים במחשבים נייחים, משתמשים באפשרות "אל תעקוב אחריי", המוטמעת בדפדפן פיירפוקס. המספר הזה עולה ל-19% כאשר מדובר בגולשי פיירפוקס ממכשירים ניידים.

ועוד באותו נושא:
בסקר שנערך בקרב 1,900 אמריקאים, נמצא ש- 98% מהם לא בוטחים במידע באינטרנט. הסיבות העיקריות הן: יותר מדי פרסומות, מידע מיושן וכן מידע לא-אובייקטיבי שמטרתו לקדם אינטרסים של אחרים.

גוגל לטובת האנושות

כלי מנהל האתרים של גוגל יצא עם פיצ'ר חדש: הצגת כמות העמודים המאונדקסים לאורך זמן, בגרף ברור ונהיר (Index Status). הפיצ'ר מאפשר לעקוב אחרי הדפים הסרוקים בגוגל במבט אחד, בלי אופרטורים (site, cache), וכן לראות האם גוגל הפסיק לאנדקס דפים, והאם יש ירידה או עלייה משמעותיות בכמות הדפים הנסרקת.

ג'ימייל ב-SMS – ל-75% מתושבי העולם יש טלפונים ניידים שאינם סמארטפונים, אך עדיין מסוגלים לשלוח ולקבל הודעות-טקסט. כעת גוגל מאפשרת לבעלי טלפונים ניידים רגילים, לקבל גישה לשירותי הדואר האלקטרוני שלה. השירות קיים כעת רק בשלוש מדינות באפריקה (גאנה, ניגריה וקניה). אין צורך בחיבורים "מתקדמים" כגון WiFi, מודם סלולרי או דור שלישי; רק טלפון נייד מהסוג הפשוט ביותר.

טשטוש-פנים ביוטיוב - מכיוון שנשיא סוריה עוקב אחרי מתנגדיו גם באינטרנט, גוגל הוסיפה ליוטיוב כלי שמאפשר לטשטש פנים בסרטוני וידיאו. כך יהיה קשה יותר לאסד ולתומכיו לעקוב אחרי האופוזיציה, שמעלה ליוטיוב סרטוני התנגדות למשטר.

מאת: עמית אדלר
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email