על מה הקהל שלך מדבר? (topic data)

על מה הקהל שלך מדבר? (topic data)

לאחרונה הרשת החברתית הגדולה בעולם, הפייסבוק השיקה שירות חדש – topic data, שירות המאפשר לבעלי עסקים, מותגים וישויות ציבוריות להבין על מה קהל היעד שלהם מדבר. בעמוד שלפניכם נספק סקירה קצרה על השירות, ונסביר על איזה צורך הוא עונה, נענה על שאלת הפרטיות הרלוונטית לכולנו, ונבין כיצד תובנות הנובעות מניתוח נתונים יעיל יכולות לעזור לנו.

הצורך לדעת על מה הקהל שלנו מדבר

כל משווק וכל מפרסם מנסים לענות על צורך מסוים של קהל הלקוחות שלנו. במידה והיינו שם בכל פעם שהלקוח שלנו היה צריך משהו, והיינו מציעים לו בדיוק את הפתרון המושלם עבורו במחיר סביר והגיוני עבורו, היינו כבר עשירים כקורח. שירות topic data עונה על הצורך של המשווק והמפרסם לדעת על מה קהל היעד שלו מדבר, באיזה תדירות, ולהבין מה הוא מעדיף וצריך כתוצאה מכך.

מה זה topic data?

Topic data הוא שירות חדש שמשיקה פייסבוק, המאפשר למפרסמים לקבל מידע מדויק ותובנות הנובעות מתנועת גולשים ברשת. המידע נאסף מהפעילות החברתית של הגולשים ברשת החברתית, למעט ההודעות הפרטיות הנשלחות באמצעות הפייסבוק. מידע זה עובר ניתוח נתונים מעמיק, ויוצא בצורת תובנות המאפשרות למפרסמים ולבעלי מותגים להבין טוב יותר את הצרכים והעמדות של קהל היעד שלהם.

לדוגמא, בעלים של מותג מסויים יוכל לדעת באמצעות שירות זה מה הלקוחות שלו אומרים על המותג, כיצד הם מתייחסים אליו ובאיזה תדירות הם מציינים אותו. בנוסף, הם יוכלו לדעת אילו מותגים או שירותים אחרים מקושרים אל המותג שלהם.

האם שירות זה פוגע בדיסקרטיות של המשתמשים?

פייסבוק מבינה את החשיבות של שמירה על הדיסקרטיות של כל משתמשיה. מידע רב עובר ברשת החברתית, מידע שהוא אישי ופרטי, אשר חשיפתו יכולה לסבך הרבה מאוד אנשים, ואף להרוס חברות וארגונים. השמירה על הדיסקרטיות היא ערך עליון בפייסבוק, ולכן גם כאן, בשירות זה, הדיסקרטיות של המשתמשים אינה נפגעת כלל וכלל. ראשית, המידע לא נאסף מההודעות הפרטיות המועברות על גבי הרשת החברתית, ושנית, המידע נמסר למשווקים ולמפרסמים בצורת תובנות ולא בצורת מידע אישי על משתמשים פרטיים.

הופכים מידע לתובנות

ניתוח מידע יכול להיות קשה ומסובך, במיוחד אם רוצים להסיק מסקנות יעילות ונכונות. על מנת להסיק מסקנות נכונות ויעילות יש צורך בעיבוד של נפחי מידע גדולים ביותר, אשר זמינים ברשת החברתית בצורה מוגבלת כנתונים המוכנים לעיבוד. בנוסף לעיבוד נפחי המידע הגדולים הללו, יש צורך בניתוח מדויק ונכון שמביא לתוצאות אמת, ולא סתם תוצאות, אלא תוצאות רלוונטיות שמהן באמת ניתן להסיק על אופני הפעולה הנכונים ביותר לשיווק נכון עבור קהלי היעד אליהם אנו מכוונים. שירות המידע החדש של פייסבוק topic data מבצע כל זאת ואף יותר, בזכות שיתוף הפעולה של פייסבוק עם ענקית המידע DataSift, המבצעת כבר שנים ארוכות שירותי ניתוח מידע מתקדמים בנפחים משתנים.


זמינות של שירות זה

למרבה הצער, השירות אינו זמין עדיין בישראל. מכיוון שמדובר בגרסת הפעלה ראשונית הדורשת נפחי מידע גבוהים ביותר להפקת מידע אמין ואיכותי, השירות מתאפשר כרגע אך רק בארצות הברית ובבריטניה. עם זאת, פייסבוק מתכננים להרחיב את הזמינות של שירות זה לאזורים נוספים ברחבי העולם לאחר תקופת ההרצה הראשונית בה הם יקבלו את ההבנה הנחוצה להם להרחבת השירות לקנה מידה עולמי. למשווקים הישראלים הפונים לקהלי יעד בארצות הברית ובבריטניה שירות topic data יהיה זמין ויאפשר קבלת מידע אמין ואיכותי כבר משלבי הרצת השירות הראשוניים.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email