פינגווין 1.1 יצא לדרך

פינגווין 1.1 יצא לדרך

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

פינגווין 1.1 יצא לדרך

עדכון פינגווין 1.1 שוחרר ביום שבת האחרון, 26.5.12. הידיעה פורסמה בטוויטר של מאט קאטס, מנהל מחלקת ספאם בגוגל, ולא באחד מהבלוגים הרשמיים של החברה.

בידיעה צוין שהעדכון ישפיע על 0.1% בלבד מהחיפושים באנגלית, אבל יש להניח שההשפעה תחלחל גם לתוצאות בעברית אוטוטו. אומנם זה נראה כמו השפעה מינורית בלבד, אבל אנו זוכרים מה קרה כאשר גוגל הודיעה על הפינגווין הראשון, שהשפיע על 3 אחוזים "בלבד" מהחיפושים (אתרים נדחקו אחורה לבלי שוב).

גוגל הסירה מעל מיליון דפים מהאינדקס

בחודש האחרון קיבלה גוגל אלפי דרישות להסרת 1.2 מיליון דפי אינטרנט, המקשרים אל תכנים מוגנים בזכויות יוצרים. הדפים הבעייתיים הוסרו מהאינדקס, כפי שניתן לראות בדוח השקיפות של גוגל.


ואם בהסרה מתוצאות החיפוש עסקינן, גוגל העיפה מהאינדקס גם את אתר iAcquire - חברה העוסקת במכירה ובקנייה של קישורים לצורכי SEO. מדובר פה בשינוי גישה של גוגל, מכיוון שהפעם אין זו חברה שקידמה את האתר שלה-עצמה בדרכים לא כשרות (כמו מקרה BMW בשנת 2006); כאן מדובר בקבוצת-חברות שסיפקה שירותי "קידום שחור" לאתרים אחרים.

ראוי לציין שהעונש הגיע רק לאחר שחברה בבעלותה של iAcquire, פנתה לבעל אתר כדי להחליף קישורים בכסף. בעל האתר החליט לפוצץ את הפרשה ופרסם את הנושא, ורק לאחר מכן הוסר iAcquire מהתוצאות.

חוות-דעת מזויפות עלולות לעלות ביוקר

בית משפט עליון במדינת מיזורי בארה"ב, פסק פיצויים בשווי 150,000 דולר בשל 3 חוות-דעת מזויפות, שנכתבו רק כדי להשמיץ בית-עסק. תוכן-גולשים הפך לאלמנט חשוב מאוד בקיומם של אתרים (מטוקבקים ועד חוות-דעת), מכיוון שהוא מעיד על פופולריות האתר. פסק-הדין משרת את מטרותיה של גוגל, בעיקר, שסובלת מלא מעט ספאם של תגובות מזויפות בשירות המפות שלה.


גם בישראל, אגב, התקבל חוק בסוף שנת 2011, המאפשר לחשוף את פרטיהם של טוקבקיסטים בעייתיים ושל "טרולים" (אנשים שמגיבים במטרה לעורר מהומה). האינטרנט כבר מזמן לא אנונימי.

יעילות הפרסום בפייסבוק – יורדת

בניוזלטר הקודם עשינו השוואה של יעילות הפרסום בגוגל לעומת פייסבוק, עם מסקנה שגוגל הרבה יותר יעילה בתחום הזה. כנראה שכבר לא מספיק להרים דף מותג בפייסבוק, ואפילו לא מספיק לפרסם שם בתשלום.


ההכנסות של פייסבוק מפרסום ירדו ב-70 מיליון דולר ברבעון האחרון. ולא רק זאת, אלא שחברת ג'נרל מוטורס הודיעה שתפסיק לפרסם בפייסבוק עקב חוסר יעילות. אין פלא, מכיוון שאחוז ההקלקה הממוצע בפייסבוק עומד על 0.05%, בעוד שבגוגל מדובר ב-0.4% (פי 88). אגב - אחוז ההקלקות על מודעות גוגל בישראל, אף גבוה מכך.

מה מצב הקמפיין שלך לעומת מתחריך?

גוגל אדוורדס השיקה דוח חדש, המאפשר לראות כמה טובות מילות המפתח שלכם בהשוואה למתחרים שלכם.


הדוח תקף למילה בודדת בכל פעם, ומציג מידע כגון:

- מיקום ממוצע (Average position)
- אחוז הופעות (Impression share)
- הופעות חופפות בינך ובין מתחרה שלך (Overlap rate)
- מיקום מועדף של מודעות המתחרה (Position above rate)
- מיקום מעל התוצאות האורגניות (Top of page rate)


מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email