צרכנים באינטרנט מעדיפים תוצאות-חיפוש

צרכנים באינטרנט מעדיפים תוצאות-חיפוש

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

רכנים באינטרנט מעדיפים תוצאות-חיפוש

כ-54% מהצרכנים באינטרנט מעדיפים מידע מתוצאות-חיפוש אורגניות, כך לפי בדיקה של חברת המחקר "פורסטר", שסקרה 33,000 גולשים בארה"ב ובקנדה. מדובר בעלייה של 50% בהשוואה ל-2011. במקום השני נמצאות הרשתות החברתיות (32% מהמשיבים), ובמקום השביעי - פרסום ממומן לסוגיו (18%% מהמשיבים).

כ-54% מהצרכנים באינטרנט מעדיפים מידע מתוצאות-חיפוש אורגניות, כך לפי בדיקה של חברת המחקר "פורסטר", שסקרה 33,000 גולשים בארה"ב ובקנדה. מדובר בעלייה של 50% בהשוואה ל-2011. במקום השני נמצאות הרשתות החברתיות (32% מהמשיבים), ובמקום השביעי - פרסום ממומן לסוגיו (18% מהמשיבים).

גוגל נותנת תשובות בנושא קישורים

לאור העובדה שמנהלי-אתרים רבים מעלים שאלות וקושיות בפורומי התמיכה של גוגל, הוחלט לתת מענה לכמה שאלות שחוזרות על עצמן. השאלות נוגעות בעיקר להבדלים בין עונש ידני לעומת אלגוריתמי, איך מאתרים ומסירים קישורים בעייתיים ועוד.

כפי שכבר הוזכר כאן בעבר, יש לשלוח בקשת הכללה מחדש (Reconsideration) רק אם קיבלתם הודעה על עונש ידני בכלי מנהל האתרים. ניתן להתעדכן בשאר השו"ת בבלוג Webmaster Central.

המחיר לקליק בגוגל במגמת-עלייה

בחצי השנה הקרובה, כך בדקה חברת Adobe, מחירי הקליקים יעלו לראשונה מזה כשנתיים. לקראת המעבר הצפוי (והכפוי) למסעות-פרסום Enhanced, מחיריהם של קליקים בגוגל אדוורדס כבר מתחילים לטפס: עלייה של 6% בשלושת החודשים האחרונים.

קידום ושיווק של אפליקציות-סלולר

כיצד הגולשים מוצאים את האפליקציות הדרושות להם? מבדיקה משולבת של נילסן ופורסטר, עולהשמעל 60% נכנסים למנועי אפליקציות (App Store, Google Play), ובין 50% ל-60% שואלים חבר או קרוב-משפחה.

מכאן יוצא שכדי לקדם ולשווק אפליקציות, צריך לתת דגש בעיקר על מנועי החיפוש שלהן (App Search). הנה 3 כללי-אצבע שכדאי להכיר:

  • תגיות-מטא – בדיוק כפי שבכל אתר יש כותרת, תגית-תיאור ועוד, כך גם באפליקציות. זה כולל גם אייקון ייחודי לאפליקציה שלכם, וכן תמונות-מסך שיוצגו בחנות האפליקציות. יש לזכור שקיימים הבדלים בין ממשק אפל לממשק גוגל (תגיות קצרות או ארוכות יותר וכו').
  • הצבעות-אמון – דירוגים, ביקורות-גולשים וקישורים משפיעים על הופעת האפליקציה בתוצאות ה-App Searchh. גם פה יש הבדל בין אפל לגוגל: בעוד שהראשונה לא לוקחת בחשבון את האינטרנט כולו, האחרונה בהחלט עושה זאת. לכן בכל הנוגע לקידום אפליקציות בגוגל פליי, יש חשיבות רבה למה שקורה גם מחוץ לחנות האפליקציות עצמה.
  • מעקב אחר תוצאות – אם האפליקציה שלכם הגיעה לרשימת הטובים ביותר (Top Charts), כנראה שעשיתם עבודה טובה. לכך הוסיפו את הדירוגים ואת ביקורות הגולשים, בלי לשכוח את כמות ההורדות בפועל (Downloads) וכל מדד אחר שרלוונטי לכם (לידים, תשלום ועוד).

מהמתרחש במחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

  • ביום שני שעבר, רויטל סרוסי, ראש-צוות במחלקה, נכחה בקורס ה-SEO של עמית מלכי במכללת נס טכנולוגיות. רויטל הציגה את זאפ גרופ ואת פעילות המחלקה בפני הסטודנטים, במטרה לגייס לעבודה אנשי שיווק וקידום אתרים.
  • הודות לתוכן חדש, איכותי ורענן שנכתב בשיתוף איש ה-SEO, אסי פלקון, ועורכת התוכן, יעל רגב, אתר "רם ביקורת מבנים" קפץ למעלה ב-12 מיקומים, בביטוי בתחרות בינונית. תמיד ידענו שתוכן הוא המלך, אבל כשגוגל מסכים איתנו בצורה כה מפורשת - זו האינדיקציה לעבודה טובה.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email