קריאייטיב שעובד

קריאייטיב שעובד

אנשי מקצוע רבים מעולם השיווק מבינים שקריאייטיב הוא שם המשחק בשיווק באמצעי המדיה האינטרנטיים כמו מודעות גוגל, פייסבוק ויוטיוב. פרסום נכון, לא שגרתי, שמעורר את הגולש ויוצא מהקופסא הוא הדרך הנכונה לשווק את המוצר או השירות שלכם בעידן התחרותי של ימינו.

מהו קריאייטיב?

המונח קריאייטיב מתייחס לעולם התוכן השיווקי, תוכן שאמור להניע גולש לפעולה, לשנות או לעצב את דעתו, להשפיע על מכלול החלטותיו או לגרום לו לשינוי כלשהו במצבו הפנימי. מילים הן כוח, אך לא רק המילים הן מה שעושה את הקריאייטיב, מדובר ביצירתיות, בהגעה לא שגרתית למוחו של הגולש. חשבו על עצמכם, כאשר אתם גולשים באינטרנט, מה אתם קולטים? מהם הדברים המרכזיים שעולים אל מול עיניכם הנקלטים במערכת הרשמים שלכם? ומה הדברים שנקלטים באופן תת מודע? שמשפיעים עליכם מבלי שאתם אפילו מבחינים בכך?

מהו קריאייטיב שעובד

תארו לעצמכם שאתם גולשים באינטרנט, מקישים מונח חיפוש קצר בגוגל, ולצד תוצאות החיפוש, היכן שמופיעות מודעות גוגל, מופיעה ההודעה הבאה – פיצה איכותית עם זיתים במבצע מיוחד. לא עושה לכם יותר מדי חשק, נכון? עכשיו תארו לעצמכם את אותו השיטוט ברחבי האינטרנט אך הפעם מופיע לנגד עיניכם תמונה מפתה של פיצה שמגרה לכם את כל החושים, ולצידה הכיתוב – זכו בי בחינם. מעורר יותר את התיאבון שלכם, נכון? זכרו שכל שעליכם לעשות בפרסום באינטרנט הוא לגרות את הגולש, לגרום לו ללחוץ כאן ועכשיו, להתקשר, להשאיר פרטים, או לבצע רכישה. הקריאייטיב אמור לחשוב מחוץ לקופסא, למסור את המסר השיווקי אותו אתם מעוניינים להעביר, אך בצורה שמשלבת את הגולש וגורמת לו לפעול באופן מידי.

כיצד אנו משווקים את עצמנו היום, וכיצד נעשה זאת יותר עם קריאייטיב טוב יותר?

הצעד הראשון בחשיבת קריאייטיב לצורך שיפור יעילות הקמפיינים השיווקיים שלנו הוא ניתוח המצב הקיים. חשבו, כיצד אתם משווקים את עצמכם היום? האם מודעות הגוגל שלכם נשמעות כמו כל אותם תשדירי רדיו ישנים שהתחילו להכתיב את השיווק הקלאסי לפני כמה עשורים? חישבו מהן נקודות החוזקה של העסק שלכם, מה יש לכם שהלקוח שלכם בעצם רוצה.

לאחר שהבנו את מה שיש לנו להציע ואת הצורה בה אנו מגישים את זה היום, אנו יכולים להגיש את המידע השיווקי שלנו בצורה קצת יותר יצירתית, ולהכניס אלמנט של גירוי הלקוח. באמצעות נקודת החוזקה שלכם – המוצר או השירות אותו אתם רוצים, אתם יכולים לגרות את הלקוח, ולגרום לו לנסות להרגיש את התועלת שהוא יכול לקבל מהמוצר שלכם.

ניסוח יצירתי של מודעות יעילות בקמפיין פרסום של גוגל

מודעת גוגל יחידה יכולה להכיל כמות מאוד מוגבלת של מילים – שורת כותרת עליונה ושתי שורות טקסט בגוף המודעה עבור מודעות גוגל רגילות. הגבלה זו מעידה על הצורך הקריטי בשימוש נכון במילים – מספר מילים מצומצם ככל הניתן, בצורה שתביא לשינוי ממשי בתודעתו של הגולש. הדרך לגרות את הגולש באמצעות מספר כה מצומצם של מילים היא לא באמצעות מידע או מחירי מבצע, אלא באמצעות הגעה ישירה לצורך שלו והצעה של פתרון.

טיפים מתקדמים ליצירת קמפיין מוצלח - חשיבה מחוץ לקופסא

מודעות גוגל מצליחות צריכות להשיג מטרה אחת ויחידה – להביא את הגולש לתוך האתר / דף הנחיתה שלכם, לאו דווקא לרכוש באופן מידי - זה תפקידו של עמוד הנחיתה, אלא להביא את הגולש אל האתר או עמוד הנחיתה. כשחושבים על זה ככה, זה לא מסובך בכלל לגרום למישהו ללחוץ על כפתור, על ידי מתנה, על ידי הצעה מפתה או על ידי גירוי אינפורמטיבי למידע חיוני עבור הגולש שלכם שאתם מחזיקים באמתחתכם או בעמוד הנחיתה שלכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email