ריאיון מעניין עם גוגלרים לשעבר

ריאיון מעניין עם גוגלרים לשעבר

את: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

ריאיון מעניין עם גוגלרים לשעבר

שלושה עובדי גוגל לשעבר ענו על שאלות בכנס BrightonSEO 2013,
שהתקיים בחודש אפריל. הנה כמה מהנושאים העיקריים והתשובות שניתנו:

עונשים ידניים
  • בטרם עונש ידני מופעל על אתר, הוא נבדק על-ידי מספר אנשים.
  • כאשר גוגל מעניש אתר בשל בעיית קישורים, הוא בודק 10% מהקישורים הנכנסים.
  • מטפלים בקישורים הבעייתיים שלכם? הסירו אותם לגמרי. אל תסתפקו רק בשינוי טקסט העוגן.
  • כלי מנהל האתרים של גוגל מציג רק כ-10% מהקישורים הנכנסים שלכם.

כלי הסרת הקישורים
  • כרגע בגוגל לא משתמשים במידע הנאסף דרך הכלי, וכנראה שזה יישאר כך בתקופה הקרובה.
  • הסרת קישור צריכה להתבצע דרך הדומיין הראשי שלו (TLD).
  • מותר לעדכן מדי יום את רשימת הקישורים להסרה.
  • מומלץ להשתמש בכלי גם אם הסרתם את הקישורים ידנית (לפעמים הם צצים שוב).

בניית קישורים
  • צרו קישורים שמיועדים להביא טראפיק, ולא כאלה שמיועדים למנועי חיפוש.
  • אתם לא באמת רוצים ששם העסק / המותג יופיע בבלוגים ובאינדקסים לא איכותיים.
  • צרו תוכן שמיועד לפתור את בעיות הלקוחות שלכם.
  • כאשר אתם מקבלים קישורים מפוסט-אורח, השתמשו בשם העסק כטקסט עוגן ולא במילות מפתח.

מדיה חברתית
  • רוב הסיכויים שהיא מהווה רק 1% מהדירוגים שלכם.
  • חשבו כיצד המדיה החברתית משנה את החיפוש, ולא רק כיצד היא משנה את הדירוגים.
  • אותנטיות יכולה לעזור לבדל ביקורות-גולשים אמיתיות לעומת מזויפות.
  • כדאי להשתמש במדיה החברתית כבר היום, למקרה שגוגל תחליט להגדיל את השפעת הסיגנלים החברתיים בחיפוש.
סקר שבוצע בתחילת 2013 על-ידי חברת Bright Local, מציג נתונים מעניינים אודות תעשיית ה-SEO בארה"ב. 1,409 מקדמי אתרים השיבו על 17 שאלות, והנה כמה מהתשובות העיקריות (קליק על כל תמונה להגדלה):

איזה מהאפיקים הבאים מייצר הכי הרבה פניות ללקוחותיכם?
  • חיפוש כללי (82%).
  • חיפוש מקומי (62%).
  • פרסום בתשלום לקליק (53%).
  • מדיה חברתית (26%).

איזו משימת SEO דורשת מכם הכי הרבה זמן?
  • בניית קישורים (55%).
  • כתיבת תוכן (15%).

נפח הגלישה בניידים ממשיך לגדול

איגוד החיפוש המקומי וחברת קום סקור, פרסמו נתונים אודות צריכת-האינטרנט ממכשירים שונים (בארה"ב):

  • בעוד הגלישה ממחשבים נייחים נשארה כפי שהיא משנת 2011, גלישה ממכשירים ניידים צמחה פי 4 בשנת 2012. נפח הגלישה מהניידים לאתרים מקומיים עומד כעת על 27% (לעומת גלישה מניידים לשאר האינטרנט, בנפח של 15% מסך כל הגלישה הכללית).
  • כ-46% אחוז מהצרכנים משתמשים אך ורק בניידים לקבלת מידע לפני קנייה . כמו כן 49% מבעלי סמארטפונים וטאבלטים, העידו כי האינטרנט הוא אמצעי המדיה העיקרי שלהם.
  • גולשים שמחפשים אתרים מקומיים (אינדקסים, מפות, סרטים), מעדיפים להשתמש באפליקציות על פני אתרים. זה נתון שבעלי עסקים צריכים להתחשב בו, בבואם לפתח אתרים ו/או אפליקציות לשימוש קהלי היעד שלהם.
  • גולשי האפליקציה של קבוצת דפי זהב בארה"ב, מהווים קהל-יעד מבוקש לעסקים מקומיים ולמפרסמים, המחפשים לקוחות חדשים. גולשי האפליקציה הם צרכנים פעילים יותר מגולשי-נייד בכללם: 41% מהם מבצעים לפחות רכישה מקוונת אחת בנייד בכל חודש, בהשוואה ל-19% בגולשי סמארטפון באופן כללי.

שינויים בתצוגת תוצאות החיפוש

  • גוגל הודיעה בסוף אפריל, כי בקרוב תוצאות החיפוש באינטרנט ובסלולר יכללו גם מידע מאפליקציות אנדרואיד. השינוי צפוי להופיע בשבועות הקרובים בגרף המידע (בארה"ב), בו ניתן יהיה לראות אפליקציות רלוונטיות לשאילתת החיפוש.
  • מעבר לכך, גוגל בודקת תוצאות חיפוש חדשות בלי כתובות URL לתצוגה. כפי שגוגל כבר הצהירה בעבר, גולשים שונים יכולים לראות עד 122 גרסאות של תוצאות חיפוש, בהתאם לניסויים שגוגל עורכת. בעבר החברה בדקה את תגובת הגולשים גם לכתובות URL כתומות (ולא רק ירוקות, כפי שהן כיום), וכעת נבדקת האפשרות להציג תוצאות ללא כתובות כלל.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email