ריאיון עם מאט כץ

ריאיון עם מאט כץ

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ
מאט כץ, מנהל מחלקת הספאם בגוגל, נתן ריאיון מעמיק לחברת Stone Temple Consulting. הנה כמה תובנות עיקריות, בתוספת נקודות חשובות שעלו באתר SEOmoz:

קישורים נכנסים

• פעלו מתוך חשיבה מיתוגית: אם אתם מעדיפים לא להשתמש בשם העסק בתוכן שיצרתם ובאתר שבחרתם להציב בו את התוכן, הדבר מעיד גם על איכות התוכן וגם על איכות האתר. רוב הסיכויים שהקישור ממנו לא שווה במיוחד. זה לא אומר שאם תשתמשו בשם העסק באתר מאמרים נידח, תקבלו דירוג טוב. אבל חשיבה מיתוגית / שיווקית, תפעל טוב יותר מאשר חשיבה "SEOית".

• כשמדובר בקישורים, גוגלבוט מתחשב בחלוקה הבאה: טקסט העוגן העוסק בדף מסוים, לעומת כתובות ה-URL שמפנות לאותו דף. שורה תחתונה: לגוון בטקסט העוגן בכל אשר תפנו, אחרת אתם עלולים להיענש.

החלפות קישורים הן בסדר, כל עוד הן מהוות אחוז נמוך מסך הקישורים שלכם. גם פה חשוב מאוד לגוון בטקסט העוגן (ואפילו לתת למקדם האחר לבחור בשבילכם איזה טקסט עוגן לשים בקישור; כך הוא ייראה טבעי יותר).

עמודי-סניפים בעסקים מרובי-סניפים

עדיף להקים עמוד לכל סניף, אם לכל סניף יש ייחוד בהשוואה לסניפים האחרים.

בכל מקרה: לא צריך לכתוב את אותן 300 מילים בכל עמוד סניף. מספיקה הכתובת המלאה של הסניף + כמה משפטים המתארים אותו ואת הייחוד שלו. זה לא ייחשב תוכן רזה על-ידי פנדה.

אתר Digg סמכותי בעיני גוגל

האלגוריתם של גוגל אוהב את Digg, וכנראה יאהב אותו גם בעתיד הנראה לעין. גוגלבוט רואה ב-Digg כמקור נקי לקישורים סמכותיים.

אינפוגרפיקה עלולה לאבד דירוג בעתיד

מאט מתייחס לעובדה שהרבה אנשים מקשרים אל אינפוגרפיקות שונות ומשונות, כשהם אינם מודעים לכך שהקישור מכיל בתוכו קישור נוסף ששולב על-ידי יוצר האינפוגרפיה. כך נוצר מצב שאולי הגרפיקה רלוונטית לנושא, אבל הקישור שיוצא ממנה אינו רלוונטי. זה יכול להוביל למצב שבו דירוגים של אינפוגרפיקות ירדו בעתיד.

עדכוני גוגל מפות

שבועות הקרובים גוגל תפיץ את שירות המפות שלה בגרסה תלת-ממדית חדשה. מעבר לתצוגה המרהיבה של ערים, רחובות ומבנים, יש חידוש נוסף למשתמשי אנדרואיד: מי שמגיע למקום בו לא בטוח שתהיה נגישות לאינטרנט, יוכל להוריד את המפות מראש ולצפות בהן גם במצב אופליין.

סקירה מלאה + סרט וידיאו של ההשקה ניתן למצוא באתר ynet.

מעבר לכך, מנהלת גוגל מקומות הוציאה סיכום וידיאו שבועי בו היא מתייחסת לנקודה בעייתית ברישום עסקים בשירות המפות: עסק שאינו משרת לקוחות פרונטלית בבית העסק עצמו, חייב לסמן בפרופיל את האפשרות "אל תציג את הכתובת שלי". מי שלא יעשה זאת, עלול למצוא שדף העסק שלו נמחק.

נתוני אנליטיקס בחשבונות אדוורדס

אתר Periscopix מדווח על אפשרות חדשה, לצפייה בנתוני אנליטיקס בתוך חשבונות אדוורדס: שיעור נטישה (Bounce Rate), כמות דפים נצפים לכל ביקור (Pages / Visitt), וכן זמן שהייה ממוצע באתר (Avg. Visit Duration).


המהלך כנראה נועד לסייע למפרסמים בגוגל לקבל מידע טוב ומדויק יותר, על המתרחש בדף הנחיתה אחרי שכבר בוצע הקליק. עד כה היה צריך לחבר בין חשבונות האנליטיקס והאדוורדס כדי לקבל מידע שכזה, וכעת גוגל החליטה לטפטף אותו בכמויות קטנות.

zap דפי זהב מרקיע שחקים

ארבעה חודשים אחרי עלייתו לאוויר של zap דפי זהב המחודש, הנתונים מדברים בעד עצמם:


עלייה של 41% בכמות הביקורים החודשית.
עלייה של 49% בכמות הגולשים הייחודיים בכל חודש (Uniques).
50% מהגולשים משתמשים בסינונים לאיתור בתי עסק ובעלי מקצוע.
27,000 חוות-דעת באתר - כ-1,000 חוות-דעת חדשות בכל חודש.
עשרות-אלפי כניסות חודשיות לפורומים - 25,000 שאלות ותשובות.
עשרות-אלפי שימושים חודשיים במחירונים - בדרך להיות סטנדרט צרכני.

ניהול תוכן בעידן של מדיה חברתית

לוג "מזבלה" העלה מאמר מעניין של רן פינקלשטיין, מנהל תוכן במשרד הפרסום Teenk.

רן נותן כמה עצות לניהול נבון של תוכן בעידן החברתי:

• מהיכן לשאוב השראה ולקבל מידע.
• איך להשתמש במימים (Memes) כדי להעביר מסר.
• כיצד לזהות באזים ברשת ולהשתמש בהם.
• לעקוב אחרי המותג שלכם והמתחרים שלכם.
• לא בכוח. אם אין מה להגיד, עדיף לשתוק.

גוגל תשלם 22.5 מיליון דולר על הפרת פרטיות

ארגון הסחר הפדרלי בארה"ב (FTC) משלים בימים אלו תביעה נגד גוגל, בה הוסכם שהחברה תשלם קנס-שיא בסך 22.5 מיליון דולר בשל הפרת פרטיות. התביעה נסובה סביב פגיעה בפרטיות הגולשים בדפדפן ספארי: גוגל עקבה אחרי הגולשים, גם כאשר הם התקינו חסימה המיועדת למנוע מעקב שכזה.


רק כדי לסבר את האוזן: 22.5 מיליון דולר הוא הסכום שגוגל מייצרת ב-5 שעות בערך.
ממש זבוב שעומד ליד פיל.

מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email