שיטות הקידום הנכונות ביותר הן גם הקשות ביותר לביצוע

שיטות הקידום הנכונות ביותר הן גם הקשות ביותר לביצוע

קידום אורגני ידוע כבר שנים רבות בתור אחת משיטות השיווק המוצלחות ביותר בעולם האינטרנט. במונחי הגדלת התנועה האיכותית לתוך האתר ויצירת לידים, וגם במונחי החזר ההשקעה, קידום אתרים בשיטות האורגניות נחשב לאיכותי ולכזה שמביא לתוצאות אמיתיות לאורך זמן. למעשה, סקרים שנערכו באמריקה לא מכבר הראו שכ-89% ממקדמי האתרים בעולם מכריזים על שיטת הקידום האורגני כשיטה יעילה להגברת תנועה וליצירת לידים, בעוד שב-73% אחוזים מהמקרים דווחו על יחסי החזר השקעה טובים מאוד. אם כבר הבנו שלהיות ראשונים בגוגל שווה לנו כסף, והרבה ממנו, השאלה הבאה שצריכה להישאל היא מה אסטרטגית הקידום הטובה ביותר.

בחירת אסטרטגית קידום אורגני

על מנת להשיג את התוצאות השיווקיות שקבענו, יש לבחור את שיטת הקידום הנכונה ביותר עבור הארגון שלנו, עבור המטרות ועבור היכולות שלו. יש פרמטרים רבים באלגוריתם של גוגל, עליהם מקדמי אתרים מנסים להשפיע, ושיטות רבות לבצע את ההשפעה הנדרשת על הרובוטים של גוגל ואלגוריתם האינדוקס שלו. נוכל לשנות את הקוד באתר, נוכל לבחור את מילות המפתח בצורה ממוקדת ויעילה, נוכל לעבוד דווקא על הנראות החברתית שלנו או לבנות אסטרטגית קישורים מוצלחת שתשים אותנו על מפת האינטרנט. לא משנה באיזה אסטרטגיה נבחר, חשוב מאוד שנבצע את המאמצים החוקיים בשיטות המותרות (לפי גוגל) לשיפור פני האתר שלנו בצורה שתגרום לגוגל להבין שמדובר באתר אותו היא צריכה לשים במקום הראשון תחת מונחי חיפוש מסוימים.

האסטרטגיה הכי קשה לביצוע (כמעט)

ברוב המקרים, יצירה של תוכן איכותי ורלונטי תביא לתוצאות האיכותיות והרלונטיות ביותר, עוד מאז הימים בהם ביל גייטס כינה את התוכן האינטרנטי בתור המלך של עולם האינטרנט ועד היום, התוכן הוא עדיין הפקטור החשוב ביותר, בצורה משמעותית שדי מביסה את כל האחרים. מקדמי אתרים בשיטות של קידום אורגני שמבססים את הקידום שלהם על יצירה של תוכן עדכני, רלוונטי, איכותי ומעניין מצביעים על תוצאות מובהקות לאורך זמן במאמצי הקידום שלהם, בעוד שהשיטות האחרות סופגות לפעמים כשלונות חרוצים כשלא נערכות בצורה הטובה ביותר, או בהתאמה לעדכונים השונים של גוגל שפוגעים במקדמי השיטות שאינן תוכן חזק ומתחת לחגורה. בסקרים שצוינו לעיל שנערכו בקרב אנשי שיווק אינטרנטיים מכל העולם, צוין שהאפקטיביות של קידום אורגני באמצעות תוכן ממשיכה לעלות. 73% מהנשאלים ענו כי יצירת תוכן אפקטיבי ויצירתי היא הטקטיקה החשובה והאפקטיבית ביותר לקידום אתרים בגוגל.
אם ננסה להבין מדוע התוכן תמיד היה ותמיד יהיה המלך של עולם הקידום, נוכל להסתכל מנקודת המבט של גוגל. היום ניתן ליצור כמעט הכל באופן אוטומטי – קישורים, מפות אתר, תיאורים, מילות מפתח, ואפילו משפטים קצרים. אך תוכן רלונטי, מעניין וממוקד הוא משימתם של בני האדם, ולא יכול להיווצר באמצעות רובוטים או תוכנות מחשב. המטרה של גוגל היא להנגיש לקורא או לגולש את התוכן הרלונטי והמעניין ביותר עבורו, וסביר להניח שהוא יעדיף שהתוכן שהוא יגיש ללקוחות שלו לא יהיה תוכן ממוחזר או בעל "ערך תזונתי" נמוך, אלא שיגיש לו את המנה הכי משובחת במסעדה.

איך זה אמור להשפיע עלינו כאן בארץ?

אנו מגיעים משוק קטן מאוד ומוגבל של כתיבה בעברית. מספר הכותבים בארץ הוא מוגבל, מספר האתרים המקשרים מהם ניתן לבנות קישורים איכותיים הוא מוגבל גם כן, ומספר החברות המתחרות בכל ענף הוא קטן, כך שהתחרות נשארת מאוד בזירה הביתית. בארץ הקטנה שלנו, יצירת התוכן צריכה להיות השיטה המקובלת ביותר, על אחת כמה וכמה כשלא ניתן לשחק עם השיטות האחרות ולחבר את האתר שלנו אל כל העולם כפי הנהוג בחו"ל.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email