שינויים במסנג'ר של הפייסבוק

שינויים במסנג'ר של הפייסבוק

ל-Messenger של הפייסבוק התווספו כפתורי קניה, native payments ו- links bots למודעות פייסבוק. פייסבוק מקלה על המשתמשים במסנג'ר לקנות דרך בוטים ונותנת לבוטים אלה כלים חדשים כדי להגדיל את המכירות.

אם אתם גיקים אמיתיים (וגם אם אינכם כאלה), המונח "בוט" (או צ'אט בוט) בוודאי כבר מוכר לכם. מדובר במעין עוזרים וירטואליים, המסוגלים לנהל דיאלוג (עד רמה מסוימת, כמובן) עם הגולש ולסייע לו בביצוע משימות. מספר פלטפורמות תקשורת פופולריות (כ-WeChat Slack ו-Telegram) כבר אימצו את הטרנד, ולא הרבה אחריהן גם פלטפורמות נוספות כ-Skype ופייסבוק (שנכנסה לתחום בתנופה עם 11,000 בוטים בשלושת החודשים הראשונים ורבים נוספים שמצטרפים מידי יום).
השינויים שמתחוללים כיום במסנג'ר של הפייסבוק, הם תוצאה ישירה של מגמת הבוטים שהחלה השנה. הבוטים שבמסנג'ר יכולים כעת לשרת כחנויות עצמאיות לכל דבר.

אז מהם השינויים הללו?


השינויים שהוכנסו בתחילת החודש, הקלו על חברות למכור מוצרים באמצעות בוטים שלהם, על ידי הוספת כפתור קניה, ללא צורך לעזוב את המסנג'ר, ונתנו דרך למפרסמים לכוון מתעניינים ממודעות הפייסבוק שלהם לבוט במסנג'ר.

בעבר, כדי לקנות משהו מהבוט, נאלצתם ללחוץ על כפתור שהוציא אתכם מהמסנג'ר לדף אינטרנט שבו הקלדתם את הפרטים הנדרשים (כמספר כרטיס האשראי ופרטי המשלוח, למשל). זה היה מעצבן, במיוחד אם המידע כבר היה מצורף לפרופיל המסנג'ר שלכם (למשל, כדי לשלוח ולקבל כסף מחברים).

עכשיו, מסנג'ר יכול לחבר באופן אוטומטי את מידע כרטיס האשראי והכתובת המצורפת בפרופיל המסנג'ר בעת רכישה מהבוט, ללא צורך לעזוב את האפליקציה. חברות תצטרכנה להשתמש ב-Stripe או ב-PayPal כדי לעבד תשלומים אלה, על פי תיעוד המפתח של פייסבוק מסנג'ר.

פייסבוק לא רק מקלה על אנשים לקנות מהמסנג'ר, אלא אף מעניקה לבוטים כלים חדשים כדי להגדיל את המכירות שלהם באמצעות המסנג'ר.

בתור התחלה, מפרסמים יכולים כעת להוסיף קישורים למודעות פייסבוק שלהם ולכוון אנשים לבוט המסנג'ר שלהם. מפרסמים יכולים להשתמש באפשרות זו כדי לקדם מכירות המיועדות למשתמשי המסנג'ר בלבד ולהציג את קוד ההנחה במודעת הפייסבוק, כמו גם על מסך הפתיחה, כאשר מישהו לוחץ על פתיחת שיחה עם הבוט.

מותגים יכולים גם לשפר את האופן שבו מוצגים המוצרים שלהם במסנג'ר. הם עדיין יכולים להציג תמונות ממוזערות באמצעות פורמט כרטיס גלריה בסגנון swipeable או שהם יכולים לטעון דף אינטרנט מותאם אישית על כל המסך של המכשיר (או רק חלקו) כדי לגרום לאנשים להרגיש כאילו הם עדיין בתוך מסנג'ר (מבחינה טכנית - הם עדיין שם)

מפרסמים יכולים להתאים דפי אינטרנט (אשר פייסבוק מכנה "webviews"), מאחר ופייסבוק תשלח להם מזהה של המשתמש כאשר הוא פותח את הדפים האלה. כך, יכול הגולש לקנות מוצרים מבלי לעזוב את המסנג'ר, אבל בד בבד הוא גם מאפשר למשווקים לתעד את המוצרים או הקטגוריות שבדק הגולש בעבר דרך האינטראקציות שלו עם הבוט מסנג'ר ולהציע לו פריטים חדשים.

הבוטים הם טרנד הולך ומתגבר ברחבי הרשת, בקרוב מאד, נפגוש אותם בכל פלטפורמת רשת אפשרית. האם השינויים החדשים שהכניסה פייסבוק במסנג'ר שלה פירושם כי קרוב מאד לא נפגוש יותר נותני שירות אנושיים, האם הכל יועבר לבוטים?

http://marketingland.com/facebook-messenger-adds-buy-button-native-payments-links-bots-facebook-ads-191058

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email